Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mac book of andere laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Royvanm
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-10-2022
Ik heb mijn laptop nodig voor school en voor zo nu en dan een potje te gamen. Zoals league of legends en shogun total war (niet de hoogste resolutie vereist). Ik wil alleen een laptop die wat langer mee gaat dan 4 jaar zoals deze nu. Ik twijfel nu tussen het kopen van een macbook pro of een andere gaming laptop zoals alienware.

Budget: <1300 euro

Ik heb hem regelmatig nodig op stage en school maar daar is altijd stroom aanwezig.

Wat denken jullie?

• sinkfun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 19:36
Een macbook is solide en gaat lang mee, echter als hetd e bedoeling is om (enkel/vooral) windows te draaien, zou ik voor dat geld toch kijken naar een windows systeempje met i7, graka en een ssd.

verder vooral iets draagbaar veronderstel ik. 15" of kleiner.
Deze lijkt me wel iets:
Acer - I7 - 256GB SSD - GeForce GTX 850M - 12GB Ram - pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74511225tii

wil je echter een 17", dan is deze interessant:
Acer - I7 - 128GB SSD - 500GB HDD - GeForce GT750M - 16Gb Ram pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a161.12TBD

Verwijderd

Ik zou de macbook laten voor wat het is als ik zie voor wat je hem wilt gebruiken.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Macs zijn goed als je écht veel geld uit te geven hebt. Voor de rest zijn er veel betere alternatieven beschikbaar, meer bang for your buck.

Dit, bijvoorbeeld, is een erg goeie deal: pricewatch: Asus N551JK-CN158H

Het enige nadeel van deze laptop is de trage harde schijf. Koop een SSD met de rest van je budget en bouw deze erin. Dan heb je een heel snelle laptop die capabel is om alle games te draaien. De bouwkwaliteit komt echt in de buurt van een macbook, en het toetsenbord typt héérlijk.

Android developer & dürüm-liefhebber

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 15:33
Omschrijft de school alleen 'laptop', zonder enige toevoeging?
Denk na / informeer over welke programma's je moet kunnen draaien, en of je data in een bepaald formaat aan moet leveren. Je zult waarschijnlijk documenten moeten aanleveren, maar in welk formaat? Word? PDF?.
De meesten zullen waarschijnlijk kiezen voor een windows notebook. Heb je daar last van als jij een Mac zou kiezen?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Dat van bestanden is wel heel old school. Ik werk zelf met een MBP, en heb nooit moeite om documenten te openen. Voor heel veel windows formaten is ondertussen wel ondersteuning. En als je met Google Docs werkt is er al helemaal geen probleem: bijna alle gangbare office formaten slikt ie wel.

Ga vooral bij jezelf na wat voor kenmerken je belangrijk vind in een laptop, dus waar je echt blij mee gaat zijn. Voor mij was dat een combinatie van form factor, lange batterijduur, mooi leesbaar scherm, SSD en i5 CPU.

Als opslag voor jou heel belangrijk is omdat het je primaire machine is (ik heb nog een desktop met 3TB), dan zou ik niet voor een macbook gaan, want upgrade in SSD kost je een fortuin. Hetzelfde geldt voor het geval dat je meer RAM nodig hebt dan een standaard model.

Vind je het niet belangrijk om een ultrabook-achtige form factor te hebben? Dan zijn er heel veel 15" modellen die misschien wel de helft kosten van een macbook, en dezelfde prestaties leveren.

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 10:12
Iedereen die een snelle all-round laptop wil voor alledaags gebruik en er 1300 euro aan wil uitgeven zou ik een macbook pro aanraden. Deze vrijdag komt black friday er aan en er is een grote kans dat apple je dan 100 euro korting gaat geven op haar macbook pro's. Done deal wat mij betreft, gamen gaat natuurlijk wel minder als op een windows laptop met vergelijkbare prijs maar een gemiddeld spelletje op medium setting spelen lukt goed.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:28

Croga

The Unreasonable Man

Struikrover schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:53:
Dat van bestanden is wel heel old school. Ik werk zelf met een MBP, en heb nooit moeite om documenten te openen. Voor heel veel windows formaten is ondertussen wel ondersteuning. En als je met Google Docs werkt is er al helemaal geen probleem: bijna alle gangbare office formaten slikt ie wel.
Yup, maar de ondersteuning is nooit perfect. Nagenoeg alle documenten verliezen wel wat aan opmaak als je ze buiten MS Office opent.

Ik zou graag overstappen op OpenOffice of Google docs maar de ondersteuning voor .doc/.docx/.xls/.xlsx is nogsteeds gewoon slecht. Ze openen zonder meer maar uitwisselbaar zijn ze niet.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien kan je ook kijken voor een Dell XPS of een Lenovo Thinkpad T series.

Qua bouwkwaliteit zijn die voor zover ik weet niet slechter dan een MBP (zeker de Thinkpad T serie staat bekend om z'n duurzaamheid), en qua prijs en specs vergelijkbaar. Als je je Windows laptop niet vol gooit met rare programma's dan kan je er makkelijk 4 jaar mee vooruit, zeker als er een SSD in zit. Neem aan dat je iets draagbaars wil, dus ik zou maximaal 15" nemen.

Zou dit soort laptops wel zelf configureren op de website van Dell of Lenovo, dan kom je het goedkoopst uit meestal, en kan je naar je eigen wensen dingen toevoegen.

http://www.dell.com/nl/p/...9320&model_id=xps-13-9333

Het standaard model XPS 13 is al aardig compleet, 256GB SSD, een i7 (ULV), 8GB RAM, Full HD scherm. Zit alleen geen dedicated GPU in maar met een Intel HD 4400 kan je wel enigszins gamen, en voor de rest een prachtige laptop denk ik.

http://www.dell.com/nl/p/...9516&model_id=xps-15-9530

Een XPS 15 is ook leuk, standaard model met i7, 16GB RAM, QHD+ scherm (geloof hogere reso dan een MBP Retina), alleen geen SSD maar een HDD van 1TB en dan nog een SSD van 32GB waar ze waarschijnlijk het OS op plempen. Zit ook een videokaart in, niet extreem krachtig maar voldoet aan je wensen. Geloof wel krachtiger dan wat er in een MBP rond dezelfde prijs meekomt.

Een Lenovo T440S is misschien ook wat voor je,

http://shop.lenovo.com/nl...t-series/t440s/index.html

Kan je zelf vanalles aan aanpassen. Goede, solide laptops. 14", aardig dun en licht, en compleet zat, wel zelf even configureren. Zou er 1 kiezen die niet kan docken, daar zit dan een GT730m videokaart in. Niet extreem snel maar voldoet geloof ik wel aan je eisen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Croga schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:51:
[...]

Yup, maar de ondersteuning is nooit perfect. Nagenoeg alle documenten verliezen wel wat aan opmaak als je ze buiten MS Office opent.

Ik zou graag overstappen op OpenOffice of Google docs maar de ondersteuning voor .doc/.docx/.xls/.xlsx is nogsteeds gewoon slecht. Ze openen zonder meer maar uitwisselbaar zijn ze niet.
Niet mee eens. De meeste documenten die je vanuit je opleiding maakt of krijgt van studiegenoten hebben nagenoeg geen opmaak, verder dan een verslagje komt het meestal niet.

Dan nog: Office for Mac werkt prima, het enige wat je tegen zou kunnen houden is het gebruik van macro's, maar dan ben je al verder dan de meeste HBO-studenten die wat werkjes voor hun opleiding moeten tikken. Verder zitten alle functies ook in de Mac versie van Office. (doe op dit moment ook een HBO-opleiding en heb in de afgelopen 4 jaar nog geen enkel probleem ondervonden door het gebruik van een MacBook)

Office for Mac is voor studenten ook nog eens goed te betalen via slim.nl of surfspot.nl.
Pagina: 1