Wifi-netwerk vergoten op zolder

Pagina: 1
Acties:

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Powerline om het internetverkeer in zolder te verbeteren. Nu is de vraag: heb ik internet, ja of nee?

Wat is je budget?
+/- €30. Hoe minder, hoe beter!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De powerline (of alternatieve wifi versterker) zal bevinden op zolder. Nu zal worden gebruikt voor het internet te browsen. In de toekomst waar mijn game-pc zou staan zal worden gegamed o.a. multiplayer games.

Ik heb ff rond gekeken en ik zag dit:
pricewatch: TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit (V1)

Vinden jullie een goede powerline? Of hebben jullie andere (goedkope) alternatieven?

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Dutchredgaming schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:29:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Powerline om het internetverkeer in zolder te verbeteren. Nu is de vraag: heb ik internet, ja of nee?

Wat is je budget?
+/- €30. Hoe minder, hoe beter!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De powerline (of alternatieve wifi versterker) zal bevinden op zolder. Nu zal worden gebruikt voor het internet te browsen. In de toekomst waar mijn game-pc zou staan zal worden gegamed o.a. multiplayer games.

Ik heb ff rond gekeken en ik zag dit:
pricewatch: TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit (V1)

Vinden jullie een goede powerline? Of hebben jullie andere (goedkope) alternatieven
Edit: vanwege kapotte kabel hebben we een USB-wifi adapter gekocht, maar we hebben zoo sloom internet of geen internet 8)7

(drukte perongelijk op quote, domme ik :/ )

Review QNAP TS-230 NAS

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 01:50

robdejongNL

Bite me

Ik gebruik nu iets meer dan een jaar de volgende Powerline-set van TP-link: pricewatch: TP-Link TL-PA551KIT Ik denk dat dit de voorloper is van de Powerline-set die jij noemt. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. De snelheid is gewoon goed en constant te noemen.

Echter is het wel zo, omdat het over het elektriciteitsnetwerk loopt, kun je in sommige gevallen storing ondervinden door ruis etc. Dit los ik altijd snel op door de twee Powerline-adapters weer opnieuw met elkaar te verbinden.

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• Dutchredgaming
robdejongNL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:35:
Ik gebruik nu iets meer dan een jaar de volgende Powerline-set van TP-link: pricewatch: TP-Link TL-PA551KIT Ik denk dat dit de voorloper is van de Powerline-set die jij noemt. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. De snelheid is gewoon goed en constant te noemen.
Helaas kan ik niet de (web)shops vinden waar ik kan kopen. Ik weet helaas ook niet de prijs :(
Echter is het wel zo, omdat het over het elektriciteitsnetwerk loopt, kun je in sommige gevallen storing ondervinden door ruis etc. Dit los ik altijd snel op door de twee Powerline-adapters weer opnieuw met elkaar te verbinden.
Ruis? Is de stroomstoringen zo erg dat alle lichten uitgaan?

Review QNAP TS-230 NAS

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dutchredgaming schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:30:
[...]

Edit: vanwege kapotte kabel hebben we een USB-wifi adapter gekocht, maar we hebben zoo sloom internet of geen internet 8)7

(drukte perongelijk op quote, domme ik :/ )
Kun je dan niet beter die kabel vervangen door een nieuwe? Een netwerkkabel is en blijft de beste manier om je netwerk te verbinden.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Dutchredgaming
MegaTronics schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:42:
[...]

Kun je dan niet beter die kabel vervangen door een nieuwe? Een netwerkkabel is en blijft de beste manier om je netwerk te verbinden.
We zitten bezig in een verbouwing. Misschien doen we in de toekomst. Maar in huis hebben we meer draadloze apparaten. Maar op dit moment kunnen we niet op zolder internetten :(

Review QNAP TS-230 NAS

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-02 13:28
Ik heb zelf ook powerline adapters gehad, maar het licht er echt aan welke je hebt! Ik had er eentje van 300 euro en die werkte op zolder wel gewoon. Maar een vriend van me had er een van 30 euro en die werkte bij hem op zolder niet/sloom. Houd er ook rekening mee dat je een slomere of een hele slechte verbinding kan hebben als je de powerlines op 2 verschillende groepen aansluit.

Je moet connected zijn

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij een collega heb ik een oude TP-Link TL-WR1043ND geconfigureerd als accesspoint/switch en die gebruikt die nu op de zolder als switch voor zijn bekabeld systeem en als accesspoint voor zijn WiFi apapratuur.

Kabel vanaf zijn UPC modem in een LAN poort van de TP-Link, zijn PC in een andere LAN poort en op de TP-Link de DHCP uitzetten en WiFi aan.

El cheapo bekabeld netwerk op zolder en groter Wifi bereik.

[ Voor 26% gewijzigd door MegaTronics op 20-11-2014 19:54 ]

• Dutchredgaming
icter-tje schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:48:
Ik heb zelf ook powerline adapters gehad, maar het licht er echt aan welke je hebt! Ik had er eentje van 300 euro en die werkte op zolder wel gewoon. Maar een vriend van me had er een van 30 euro en die werkte bij hem op zolder niet/sloom. Houd er ook rekening mee dat je een slomere of een hele slechte verbinding kan hebben als je de powerlines op 2 verschillende groepen aansluit.
Ik zal vragen welke groepen de zolder en de wifi-router hebben

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
MegaTronics schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:51:
Bij een collega heb ik een oude TP-Link TL-WR1043ND geconfigureerd als accesspoint/switch en die gebruikt die nu op de zolder als switch voor zijn bekabeld systeem en als accesspoint voor zijn WiFi apapratuur.

Kabel vanaf zijn UPC modem in een LAN poort van de TP-Link, zijn PC in een andere LAN poort en op de TP-Link de DHCP uitzetten en WiFi aan.
Ik heb KPN

Review QNAP TS-230 NAS

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Werkt in principe hetzelfde.

• Dutchredgaming
uhmm Kabeltje leggen kan in de toekomst denk ik.

@Megatronics
Waar kan je dat aanpassen en hoe? Qua internet termen zoals u opnoemt ken ik (nog) niet :/

Review QNAP TS-230 NAS

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je een router hebt, kun je dat meestal via de webinterface instellen. Komt er in het kort op neer dat je in het LAN deel de DHCP uitschakelt, de router zelf een IP adres geeft buiten de DHCP scope van de KPN router (zodat je de router naderhand gewoon kunt bereiken op IP adres). Daarna alleen nog de wireless instellingen configureren en dan aansluiten op zolder via de LAN poort (de WAN poort blijft ongebruikt in deze configuratie).

Pagina: 1