kid1988 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:07:
[...]
Wat ik lees uit het verhaal is dat TS de producten niet terug hoeft te sturen naar zijn werkgever, maar voor zijn werkgever moet opslaan op zijn locatie tot een niet nader genoemd moment. TS geeft aan dat het in de periode tussen de test en het niet nader genoemde moment mogelijk zou zijn om de producten (al dan niet) prive te gebruiken, omdat hierop geen controle of bezwaar is van de werkgever. Echter geeft TS niet aan OF hij de producten prive gebruikt (zakelijk gebruik zou geen probleem moeten zijn).
Ja, dat klinkt aannemelijk voor de belastingdienst.
Waarom moeten er toch altijd wildwest smoezen bedacht worden, alsof de BD achterlijk is.
Als de verzender opslag nodig heeft, gaat dat niet naar een woonadres, maar naar een warehouse, een gezekerde, en verzekerde oplossing die daarvoor is.
Er moet gewoon duidelijk en eerlijk overleg plaatsvinden, zoals TS zijn werkgever nu dus ook probeert te doen.
Met verhaaltjes die als een luchtballon door te prikken zijn, schiet je echt niets op.
Het probleem met pakketten uit de VS is, dat de verzekerings waarde van die pakketten door de nederlandse douane wordt aangezien als marktwaarde. Heb zelf een keer grote problemen gehad met een prototype (1-off) uit de VS. Verzekerd voor een zeer hoge waarde, en de nederlandse douane wou graag dat ik over dat bedracht invoerheffing ging betealen. Na een lang getouwtrek het pakket terug laten sturen en later met het vliegtuig maar gaan ophalen
Ergens trek ik zo'n verhaal altijd in grote twijfel,
Er zit nl. geen verschil tussen verzenden, en zelf meebrengen.
Bij alletwee de methoden moet je aangifte doen, en invoeren.
Anders zouden er gouden tijden aanbreken voor horlogekoeriers en/of goudtranporteurs ...
Er zijn regels, als je een prototype invoert, zal je dat ook moeten aangeven en de waarde zal dan bepaald worden door de administratie.
[
Voor 27% gewijzigd door
FreshMaker op 21-11-2014 12:16
]