Toon posts:

Werkgever stuurt pakket op: invoerrechten betalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als een bedrijf een product opstuut om te testen, kan de douane dan bepalen dat je invoerrechten moet betalen?

Iemand op de hoogte van de rechten / plichten die ik in deze heb?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:42 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45
Aannemen en factuur declareren? Of gewoon weigeren. Maar wat dacht je er van om het gewoon eens met je werkgever te bespreken :?

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2014 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht is het shopping forum niet helemaal de juiste plek, maar hier zitten wel mensen die weten hoe het met importheffingen en belastingen zit.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:37 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Natuurlijk, het maakt de belastingdienst geen zak uit of het prive of werk is. Je voert iets in. Zij kunnen aan het pakketje niet ruiken dat het niet voor eigen gebruik is als in een "normale" bestelling, maar voor werk.

Zou wel mooi zijn, anders importeert iedereen allemaal zooi "voor werk" om het hier daarna te verkopen zonder invoerrechten.

[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 20-11-2014 19:25 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 19:41
Waarschijnlijk kan je het terugkrijgen als het teruggestuurd wordt, even de douane bellen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Angeloonie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:25:
Natuurlijk, het maakt de belastingdienst geen zak uit of het prive of werk is. Je voert iets in. Zij kunnen aan het pakketje niet ruiken dat het niet voor eigen gebruik is als in een "normale" bestelling, maar voor werk.

Zou wel mooi zijn, anders importeert iedereen allemaal zooi "voor werk" om het hier daarna te verkopen zonder invoerrechten.
Ik vind het nooit zo leuk om lelijk te doen... maar waarom zeg je zoiets met zoveel zekerheid terwijl het niet klopt wat je zegt? Je voegt dan echt niets toe, je bereikt eigenlijk het tegenovergestelde...

Voor producten bestemd voor bijvoorbeeld testdoeleinden kan je vrijstelling krijgen, maar de regels daaromtrent zijn bizar ingewikkeld. Dit kan bijvoorbeeld onder tijdelijke invoer, of vernietiging na gebruik... maar het kan onder bepaalde omstandigheden zelfs onder vrij verkeer vallen en nog veel meer... en dan zijn daar ook nog eens tig uitzonderingen op.

hier kan je alles vinden: http://www.belastingdiens...st/douane_voor_bedrijven/

Als het voorheen wel altijd goed ging en nu niet dan is er gewoon iets in de situatie veranderd, dan kan zoiets eenvoudig zijn als een verkeerd ingevulde vrachtbrief, of misschien heeft de werkgever wel bewust voor een andere vervoermethode gekozen. De vergunning voor vrijstelling kan zijn ingetrokken, of iemand bij de douane heeft het werk niet goed gedaan... noem het maar op.

Ik heb nl. voor Philips Consumer Healthcare & Personal Lifestyle een tijdje geleden prototypes e.d. ontvangen, maar ook verpakt en verstuurd van en naar zo'n beetje de hele wereld. Heb toen ook met enige regelmaat extra kosten gehad ondanks een standaard procedure voor alle producten... het ging gewoon wel eens mis en begrijpen heb ik het nooit gedaan, gewoon opgegeven. Het enige lastige is dat je dan wel bezwaar moet gaan maken etc, maar ik heb altijd zonder uitzondering het geld terug gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor bovenstaande link en reactie, ik ga het doornemen. Ik hoef trouwens (gelukkig) niet alles te vernietigen, ik mag alles houden en aangezien het zaken zijn die je als tweakers heel erg kan waarderen bevalt die constructie mij heel goed. Ik zou het heel zonde vinden als je zaken mag testen, maar terug moet geven. Dan is de lol er ook snel af volgens mij :P

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lol er snel af?
Het is was toch je werkgever? De "lol" lijkt mij dan het loon. Als je enkel producten moet testen, en als loon het product mag houden, dan dien je dus gewoon belasting te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:35:
De lol er snel af?
Het is was toch je werkgever? De "lol" lijkt mij dan het loon. Als je enkel producten moet testen, en als loon het product mag houden, dan dien je dus gewoon belasting te betalen.
Loon in natura heet zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:42:Bedankt voor bovenstaande link en reactie, ik ga het doornemen. Ik hoef trouwens (gelukkig) niet alles te vernietigen, ik mag alles houden en aangezien het zaken zijn die je als tweakers heel erg kan waarderen bevalt die constructie mij heel goed. Ik zou het heel zonde vinden als je zaken mag testen, maar terug moet geven. Dan is de lol er ook snel af volgens mij :P
Als je het mag houden behoor je belasting betalen... zoals al eerder genoemd, dat is dan loon in natura. Dit had je volgens mij ook nog niet eerder vermeld, je insteek was dat het om test producten gingen. Als je er heel stringent naar kijkt dan zou je het ook als inkomen moeten opgeven... ik zou toch oppassen met zo'n constructie, als ze het door krijgen kan je een flinke naheffing krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 21-11-2014 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja nou houden, officieel blijven ze eigendom van het bedrijf.

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:04
Ups heeft op basis van factuurgegevens e.d. Een invoeraangifte gedaan voor de zending. Dit doen ze zeer vereenvoudigd en ze zullen niet stil gestaan hebben bij evt vrijstellingen.
Om deze vrijstellingen te vinden moet je op de site van de Douane kijken en doorklikken naar het handboek douane....
Of natuurlijk de Douane bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:56:
Ja nou houden, officieel blijven ze eigendom van het bedrijf.
Ik veronderstel dat er niet bepaald is dat je ze niet privé mag gebruiken (zoals soms gebeurt met bvb een laptop die je van je werkgever krijgt). Zo nee, is er geen discussie mogelijk, en is dit een voordeel in natura. De regelgeving hierover is in NL en BE veel strenger dan in de VS. Je bent (hopelijk onbewust) belastingsfraude aan het plegen. Het is ook niet slim om dat op een openbaar forum te verkondigen :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen dat het Amerikaanse bedrijf voor mij de invoerrechten e.d. betaald. Maar ik kan het wat lastig beoordelen nu omdat ik de doos niet heb. Op een vorige doos stond wel een soort sticker waarop bedragen en belasting enzo stond vermeld.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:49:
[...]

Ik veronderstel dat er niet bepaald is dat je ze niet privé mag gebruiken (zoals soms gebeurt met bvb een laptop die je van je werkgever krijgt). Zo nee, is er geen discussie mogelijk, en is dit een voordeel in natura. De regelgeving hierover is in NL en BE veel strenger dan in de VS. Je bent (hopelijk onbewust) belastingsfraude aan het plegen. Het is ook niet slim om dat op een openbaar forum te verkondigen :).
Wat ik lees uit het verhaal is dat TS de producten niet terug hoeft te sturen naar zijn werkgever, maar voor zijn werkgever moet opslaan op zijn locatie tot een niet nader genoemd moment. TS geeft aan dat het in de periode tussen de test en het niet nader genoemde moment mogelijk zou zijn om de producten (al dan niet) prive te gebruiken, omdat hierop geen controle of bezwaar is van de werkgever. Echter geeft TS niet aan OF hij de producten prive gebruikt (zakelijk gebruik zou geen probleem moeten zijn).

Naast de discussie of de producten wel of niet prive worden gebruikt, is het natuurlijk onmogelijk om exact te bepalen welke producten wel/niet worden gebruikt. Verder is het natuurlijk onmogelijk om een marktwaarde te hangen aan producten welke niet voor marktverkoop bestemd zijn (bijvoorbeeld prototypes).

Het probleem met pakketten uit de VS is, dat de verzekerings waarde van die pakketten door de nederlandse douane wordt aangezien als marktwaarde. Heb zelf een keer grote problemen gehad met een prototype (1-off) uit de VS. Verzekerd voor een zeer hoge waarde, en de nederlandse douane wou graag dat ik over dat bedracht invoerheffing ging betealen. Na een lang getouwtrek het pakket terug laten sturen en later met het vliegtuig maar gaan ophalen 8)7.

Edit@ hieronder:
Ik weet niet of het bij jou ook om prototypes gaat met een vervangwaarde van 10K+. Heen en weer vliegen om enkel iets op te halen is geen pretje. Niets gezien behalve de binnenkant van een vliegveld, taxi, hotel, kantoor, taxi en vliegveld in 24h. Gelukkig ticket en uren wel betaald gekregen, maar gewoon een krabbel zetten voor ontvangst en 'savonds thuis op de bank zitten met een biertje is prettiger.

[ Voor 10% gewijzigd door kid1988 op 21-11-2014 12:02 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen product dat ik nu privé gebruik.

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kid1988 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:07:
[...]

Wat ik lees uit het verhaal is dat TS de producten niet terug hoeft te sturen naar zijn werkgever, maar voor zijn werkgever moet opslaan op zijn locatie tot een niet nader genoemd moment. TS geeft aan dat het in de periode tussen de test en het niet nader genoemde moment mogelijk zou zijn om de producten (al dan niet) prive te gebruiken, omdat hierop geen controle of bezwaar is van de werkgever. Echter geeft TS niet aan OF hij de producten prive gebruikt (zakelijk gebruik zou geen probleem moeten zijn).
Ja, dat klinkt aannemelijk voor de belastingdienst.
Waarom moeten er toch altijd wildwest smoezen bedacht worden, alsof de BD achterlijk is.
Als de verzender opslag nodig heeft, gaat dat niet naar een woonadres, maar naar een warehouse, een gezekerde, en verzekerde oplossing die daarvoor is.

Er moet gewoon duidelijk en eerlijk overleg plaatsvinden, zoals TS zijn werkgever nu dus ook probeert te doen.
Met verhaaltjes die als een luchtballon door te prikken zijn, schiet je echt niets op.
Het probleem met pakketten uit de VS is, dat de verzekerings waarde van die pakketten door de nederlandse douane wordt aangezien als marktwaarde. Heb zelf een keer grote problemen gehad met een prototype (1-off) uit de VS. Verzekerd voor een zeer hoge waarde, en de nederlandse douane wou graag dat ik over dat bedracht invoerheffing ging betealen. Na een lang getouwtrek het pakket terug laten sturen en later met het vliegtuig maar gaan ophalen
Ergens trek ik zo'n verhaal altijd in grote twijfel,
Er zit nl. geen verschil tussen verzenden, en zelf meebrengen.
Bij alletwee de methoden moet je aangifte doen, en invoeren.
Anders zouden er gouden tijden aanbreken voor horlogekoeriers en/of goudtranporteurs ...

Er zijn regels, als je een prototype invoert, zal je dat ook moeten aangeven en de waarde zal dan bepaald worden door de administratie.

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 21-11-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Wou dat ik zoiets kon vinden haha producten testen in je vrije tijd geweldig :)

OT: Zelf voor UPS een maandje gewerkt en mijn tip aan jou is gewoon altijd weigeren, mocht het weer in de toekomst gebeuren. Gaat dan automatisch gewoon retour. Zeer waarschijnlijk iets met de administratie gebeurd bij je werkgever of UPS, dat het zonder restricties er door mag. Als je er toch ooit betaald voor hebt kan het bedrijf je geld makkelijk terughalen (gaat makkelijker dan je denkt tegenwoordig als je het kan aantonen). Zolang het administratief goed is sta je altijd in je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 12:15
FreshMaker schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:13:Er zijn regels, als je een prototype invoert, zal je dat ook moeten aangeven en de waarde zal dan bepaald worden door de administratie.
Dat geldt toch niet als je 1 unit meeneemt, al helemaal als het een prototype is? Laat ze maar aantonen wat het is, wat het waard is en waar het gemaakt is... Het is geen commercieel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
MicGlou schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 06:13:
[...]

Als je het mag houden behoor je belasting betalen... zoals al eerder genoemd, dat is dan loon in natura. Dit had je volgens mij ook nog niet eerder vermeld, je insteek was dat het om test producten gingen. Als je er heel stringent naar kijkt dan zou je het ook als inkomen moeten opgeven... ik zou toch oppassen met zo'n constructie, als ze het door krijgen kan je een flinke naheffing krijgen.
Onzin stel het zijn koelpasta tube's
die test je moet je dan lege of aangebroken verpakkingen terug sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
rc5proxy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:38:
[...]

Onzin stel het zijn koelpasta tube's
die test je moet je dan lege of aangebroken verpakkingen terug sturen ?
Ik zou eigenlijk niet moeten reageren... maar goed. Je zegt onzin maar stelt vervolgens een vraag dus eigenlijk weet je niet of het onzin is? 8)7 Je gaat wel erg kort door de bocht hoor...

Koelpasta is wat dat betreft een gebruiksproduct, eenmaal gebruikt en vervolgens waardeloos... oftewel 'vernietigd'. En ik heb ook niet gezegd dat alles weg moet of moet worden vernietigd, dat is wel in de meeste gevallen zo.

Waarom koelpasta overigens? Denk bijvoorbeeld eens aan voedsel, dat kan je ook moeilijk uitpoepen en weer terug sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreshMaker schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:13:
Er zijn regels, als je een prototype invoert, zal je dat ook moeten aangeven en de waarde zal dan bepaald worden door de administratie.
Is de waarde bepalen van een prototype niet heel lastig? Het product wat ik nu zou krijgen is van essentieel belang voor het bedrijf geven ze aan, in elke mail of brief staat dat ik niet eens aan mijn partner mag vertellen wat het is (ook lekker handig als ik er hier in huis mee moet testen 8)7 ). Wellicht de verkoopprijs als die al bekend is? Maar wat doe je dan als die nog niet vastgesteld is... lastig. Gelukkig hoef ik het alleen maar in ontvangst te nemen.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
http://www.belastingdiens...douanevrijstellingen.html

Deze link geeft uitleg over vrijstelling voor heffingen bij invoer...
Aangezien TS aangeeft dat dit goed niet verbruikt of verloren gaat kan hij in veel gevallen hier geen gebruik van maken.

Immers hij houdt het in bezit en het goed wordt dus ingevoerd.
Een optie is om op een andere manier de goederen toegezonden te krijgen waarbij deze niet ingevoerd worden, maar onder een andere douaneregeling geplaatst worden... Mogelijk actieve veredeling of tijdelijke invoer, afhankelijk van het doel van de goederen bij ts.
Het gaat wat ver dir allemaal in dit topic te gooien.

Ik zou zeggen laat je werkgever dit uitzoeken met een expediteur of misschien kan ups dit ook regelen. Er zijn gewoon oplossingen voor.

Wil je zelf research doen: Google eens op handboek douane, dit is vrij raadpleegbaar en bevat heel wat info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SpazzII schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:53:
[...]

Dat geldt toch niet als je 1 unit meeneemt, al helemaal als het een prototype is? Laat ze maar aantonen wat het is, wat het waard is en waar het gemaakt is... Het is geen commercieel product.
In de praktijk bepaalt de bd een waarde en als jij het daar niet mee eens bent mag jij een onderbouwing aanleveren wat het waard zou zijn en wellicht dat een bd dat overneemt, zoniet dan mag jij het hogerop gaan zoeken want dan blijft simpelweg de taxatie van de bd staan en jij krijgt niets mee zolang die niet betaald is.

En of het een commercieel product is dat is totaal niet relevant want de bd doet gewoon een schatting / taxatie en die is wel sneller te doen bij een commercieel product, maar bijv bij een prototype (die niet juist verzonden is) zullen ze al snel kijken naar idd het verzekerde bedrag etc want dit is normaliter gewoon een reeele schatting van de verzender zelf.

Dus als jij een prototype ontvangt wat 10k+ verzekerd is, dan is het op dat moment veelal voor de bd ook 10k+ waard, dat is namelijk de waarde die de verzender eraan gegeven heeft.
En dat het wellicht een prototype is van iets wat op de markt moet komen voor 200 euro dat is irrelevant voor nu. Zolang het in het prototype stadium is is het 10k+ waard.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:43:
[...]
Is de waarde bepalen van een prototype niet heel lastig? Het product wat ik nu zou krijgen is van essentieel belang voor het bedrijf geven ze aan, in elke mail of brief staat dat ik niet eens aan mijn partner mag vertellen wat het is (ook lekker handig als ik er hier in huis mee moet testen 8)7 ). Wellicht de verkoopprijs als die al bekend is? Maar wat doe je dan als die nog niet vastgesteld is... lastig. Gelukkig hoef ik het alleen maar in ontvangst te nemen.
Essentieel belang zeggen ze zelf, wat is hun bedrijfs markwaarde? Pak daar 50% van en ik denk dat je een bedrag van essentieel belang hebt om aan het prototype te hangen...
Verkoopprijs is niet van toepassing, die is enkel van toepassing op de mass-market modellen niet op de prototypes.

De bd weet uiteraard niet of iets van essentieel belang is en pakt dus geen 50% bedrijfs marktwaarde.
Maar als het zoals bij Spazzl voor 10k+ verzekerd is dan zullen ze zeer waarschijnlijk die waarde overnemen (Want dat is wat de verzender minimaal schat kwijt te zijn als het pakketje wegraakt, dat is dus zeg maar de waarde)

Daarom gebeurt het ook regelmatig zoals Spazzl al beschrijft dat het gewoon met een passagier meegegeven wordt, dan heeft de bd namelijk geen inzage in de verzekeringsbedragen en moeten ze (als je het al aan wenst te geven) een compleet blinde schatting maken, terwijl ze hem bij de pakketpost er zo uitpikken onder het mom van : Welke pakketjes met een verzekering van 10k+ zijn er vandaag binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Het verhaal van gomez klopt deels.
Waarde zal bij te geringe info bepaald worden door de Douane bij invoer.
Helaas is het niet zo dat men echt blind zou gaan schatten. De Douane mag de invoerrechten opschorten tot het moment dat hij deze kan bepalen. Hetgeen ook kan betekenen dat het goed onder toezicht van de Douane gebracht wordt in afwachting van deze informatie.... Dus niet in het bezit van diegene die het heeft binnengebracht in de EU.

Dus het meenemen met het vliegtuig biedt geen 100% zekerheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu geven collega's aan dat ik het wel aan de belasting moet opgeven, maar moet ik dan de prijs nemen die het bedrijf op de doos gezet heeft bij unit price? Ik zou het anders ook niet weten. Ik kan toch niet wachten totdat het product misschien ooit op de markt komt en die prijs opgeven?

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:53:
Nu geven collega's aan dat ik het wel aan de belasting moet opgeven, maar moet ik dan de prijs nemen die het bedrijf op de doos gezet heeft bij unit price? Ik zou het anders ook niet weten. Ik kan toch niet wachten totdat het product misschien ooit op de markt komt en die prijs opgeven?
Wat is de waarde die op de doos staat? Is die erg hoog?

Want een prototype heeft al gauw iets van 100x of 1000x de waarde van een product wat op de markt zit.

De prijs die het mogelijk later op de markt gaat kosten is totaal niet relevant voor prototypes. Ze kunnen er nu 1 miljoen in geinvesteerd hebben in R&D met als enige resultaat het prototype en als ze het project dan morgen schrappen dan heeft het prototype een waarde van 1 miljoen.

Bij het naar markt gaan dan worden simpelweg de R&D kosten en de productiekosten op 1 hoop gegooid (beetje marge erbij) en dan dat gedeeld door het aantal af te zetten eenheden binnen x tijd en je hebt je marktwaarde. Maar als er nu nog maar 1 prototype is, tja dan is die duur heel erg duur. Puur vanwege het feit dat het nog onbekend is of het prototype in de 100% huidige vorm op de markt gaat komen, dus niemand kan er afzet cijfers over geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:53:
Zorg er even voor dat je de discussie goed uit elkaar haalt.
Aan de ene kant gaat een deel van het vraagstuk over de Douane kant, dus invoer van goederen op de een of andere manier (zie ook mijn vorige berichten over de mogelijkheid tot vrijstelling e.d.)
Daarnaast speelt er mogelijk nog de discussie dat je een soort loon in natura ontvangt door het mogen houden van het product?
Ik zou over beide gevallen via de werkgever het e.e.a. Laten uitzoeken. Als de goederen weer de eu verlaten kunnen er vrijstelling van kracht zijn op het douanegebied. Voor betaling in natura heb ik geen idee.
Het is zulke complexe materie dat je hier denk ik op beide vlakken geen sluitend antwoord gaat vinden. Vandaar mijn advies de werkgever een voorzet te laten doen, aangezien ik uit je verhaal haal dat het meerdere werknemers betreft dan loont dit de moeite wel.
Pagina: 1