• Dream Chaser
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-07 12:32
Ik zoek een?
Nieuwe mobiel, omdat mijn oude abonnement afloopt. Mijn oude mobiel is een Samsung Galaxy S3, rooted en met CM11 erop. Ik wil graag wat anders dan Samsung dit keer. Ik wilde gaan voor een Nexus 6, maar ik denk toch dat een 6 inch scherm te groot is voor mij.

Wat is je budget?
Ik krijg het toestel bij een abonnement. Ik ga sowieso switchen naar Hi of KPN (heb nu Tele2). Mijn maandkosten mogen maximaal rond de 35 euro liggen, en dat kan met deze 3 toestellen allemaal.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Internet, Games, Whatsapp en belangrijk voor mij is ook muziek luisteren met de telefoon. Plus ik wil graag een telefoon die niet een al te zware skin heeft (geen touchwiz meer voor mij). Ik wil graag een telefoon waar ik weer minimaal 2 jaar mee vooruit kan. Verder gebruik ik mijn telefoon ook wel eens als navigatie in de auto.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb alle telefoons al bekeken in het review gedeelte, en vergeleken op specs. Van alle telefoons heb ik een aantal pluspunten en minpunten/vragen:

Xperia Z2
pluspunten:
- Sony skin, deze schijnt redelijk licht te zijn.
- Walkman app + ClearAudio+
- Waterdichtheid

Minpunten en vragen:
- Ik lees verhalen over de nieuwe Z3, waarbij het scherm vaak zomaar breekt. Hoe zit het met de kwaliteit van het scherm op de Z2?
- Het gebruik van glas aan de achterkant dat misschien erg kwetsbaar is?

LG G3 32 GB
Ik wil graag de 32 gb variant vanwege de 3gb ram.

Pluspunten:
- Ik vind deze telefoon het mooiste design van de 3 hebben.
- Prachtig scherm, met grootste screen-to-body ratio.

Minpunten en vragen:
- Ik vraag me af hoe het zit met de accuduur na de laatste updates?
- Hoe goed is de mp3 speler? Heeft iemand daar ervaring mee?

HTC One M8

Pluspunten:
- Aluminium body
- Front Speakers

Minpunten en vragen:
- Camera, hoe goed is deze vergeleken met de andere 2?
- Lage screen-to-body ratio, de zwarte HTC balk onderin vind ik persoonlijk niet zo mooi.
- Kleinste scherm van de 3

Welke vragen heb je hier nog over?
De vragen zijn of iemand ervaring heeft met een of meerdere van deze toestellen. Ze hebben allemaal dezelfde processor, allemaal een SD card slot en allemaal een minimaal Full HD scherm. Welke zouden jullie zelf kiezen, en nog belangrijker waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:26
Om een goede keuze te maken zul je moeten aangeven wat jij belangrijk vind. Denk aan de pros en cons die je noemt, wat is een must voor jou?
En is dat er niet, ga voor de LG, die vind jij het mooiste, en aangezien je veel kijkt naar een toestel in dagelijks gebruik is dat belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liptonicee
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07 11:52
Van de drie toestellen is de g3 de beste koop naar mijn mening: hoogste resolutie scherm, grootste ram, verwisselbare batterij;

De Z2 is inmiddels al opgevolgd door de Z3 en rond april zal de Z4 uitkomen, dus de prioriteit voor Sony om de Z2 te updaten wordt steeds lager. De M8 heeft die Ultrapixel camera, wat voor mij een no-go zou zijn - verder een prachtig toestel als je van het design houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
liptonicee schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:34:
Van de drie toestellen is de g3 de beste koop naar mijn mening: hoogste resolutie scherm, grootste ram, verwisselbare batterij;

De Z2 is inmiddels al opgevolgd door de Z3 en rond april zal de Z4 uitkomen, dus de prioriteit voor Sony om de Z2 te updaten wordt steeds lager. De M8 heeft die Ultrapixel camera, wat voor mij een no-go zou zijn - verder een prachtig toestel als je van het design houdt.
De Z2 krijg Q1 2015 de lollipop update. En zoals die nu op 4.4.4 is, heb ik niets te klagen.

TS: Is waterdicht nog een punt wat je graag wilt?

En betreft het glas, ik gebruik het hoesje van Sony zelf, wel heel fijn hoesje (alleen geen opberg mogelijkheden voor pasjes)

Verder heb ik nog geen krasjes erin en ben ik zeer tevreden over het toestel, accuduur, weergave, snelheid, veelzijdigheid (veel te doen met de Sony apparatuur, maar ook de instellingen die Sony er aan toegevoegd heeft). De stereo audio aan de voorkant, de walkman app etc etc, heerlijk lichte skin.

[ Voor 23% gewijzigd door Vorkie op 24-11-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream Chaser
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-07 12:32
Waterdichtheid is geen must. Het is leuk als het erop zit, maar verder ook niet. Ik vind het belangrijker dat de telefoon tegen een stootje kan. Vandaar ook mijn vraag over de z2.