4k Vraag en bijbehorende videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• miccamw2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-02 09:34
Mannen ik zit met een aantal vragen;

Oude situatie
  • 2x 6950 Crossfire
  • 22" & 27"
Nu ben ik over op een 49" UHD TV van LG (de 22"gaat weg) maar blijkbaar ondersteund de 6000 serie geen 4k resoluties.

Ik zit nu te denken om een r9 280x of een r9 290 te halen (2e hands 125-175€)

Wat ik zelf in mijn hoofd heb is de TV / Monitor aansluiten op de nieuwe kaart en de 27" aansluiten op 1 6950 en de ander te verkopen. Ik wil wel de max performance van de nieuwe kaart naar het 4k scherm dus dan lijkt het in mijn ogen beter om de schermen op aparte kaarten te hebben?

Dus de nieuwe situatie zou er zo uit komen te zien
  • 49" 4k scherm + R9 280x/290
  • 27" monitor + single 6950
  • over 1x 6950
Is dit verstandig of hebben jullie andere alternatieven? Ik ben al een aantal uur onderzoek aan het doen en volgens mij is de AMD range kwa prijs prestatie momenteel het voordeligst voor 4k schermen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, resolutie is leuk met AMD --- MITS --- je displayport gebruikt. Indien dat niet het geval is, ontkom je helaas niet (HDMI2.0) aan nVidia voorlopig. Of je moet HDMI1.4 gebruiken, potentieel ook mogelijk met je huidige videokaart, en jezelf aan 30Hz vastzetten.

Verwijderd

Een extra scherm aan je videokaart pakt bijna niets, zolang je er niet op gaat gamen.
Zou gewoon het 2e scherm aansluiten op de nieuwe kaart. Zal hooguit 1 of 2 fps schelen.
Werk al heel lang met 2 of meer schermen, geen prestatieverschil (niet merkbaar) met een extra scherm of twee.
Daarbij verbruikt de 6000 behoorlijk wat, dus lijkt zoeizo niet zon strak plan. Dan kan je beter een hele goedkope videokaart kopen, die bijna niets verbruikt, kost minder op de lange termijn. Maar gewoon alles op de nieuwe kaart aansluiten, prestatieverlies is er niet.

• miccamw2
Umbrah schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:10:
Tsja, resolutie is leuk met AMD --- MITS --- je displayport gebruikt. Indien dat niet het geval is, ontkom je helaas niet (HDMI2.0) aan nVidia voorlopig. Of je moet HDMI1.4 gebruiken, potentieel ook mogelijk met je huidige videokaart, en jezelf aan 30Hz vastzetten.
Dit zijn mijn opties (word het dan Nvidia? of kan je dan ook nog verloop displayport HDMI?):
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/xsmkarm7h/image1.jpg

http://tweakers.net/pricewatch/382066/lg-49ub850v-zwart.html

@Xeonfan: Ik snap je punt, maar ik bekijk gewoon wat het meest rechtvaardig is in mijn ogen, die kaarten heb ik al, stroom kunnen wij groen opwekken dus zie ik niet als bottleneck, geld heb ik zat maar ik ga niet uitgeven wat onnodig is. Elke 6950 die ik nog kan gebruiken hou ik bij me aangezien de afschrijving op hardware best wel hoog is.

Even terug, ik zit nog steeds in een conclaaf tussen 280x / 290 of gtx970, maar volgens de meeste websites presteert AMD beter op 4k res.

[ Voor 32% gewijzigd door miccamw2 op 20-11-2014 18:42 ]

Verwijderd

Zit er geen displayport op dat scherm? Kan ik me bijna niet voorstellen, maar zou kunnen hoor.
Dan word het wat lastiger. Welk scherm is het? Is het niet toevallig zon scherm dat je 2x hdmi moet aansluiten en dan met eyefinity of zo iets er weer 1 scherm van moet maken. Welk scherm is het?

@ hierboven, waarom zou je het niet gewoon op de nieuwe kaart willen aansluiten? Er is gewoon geen prestatieverschil (ja 1 of 2 fps misschien, maar niet merkbaar.) Dus snap niet waarom je die 6000 erbij wil stoppen. Als je groene stroom zelf opwekt, zou ik juist denken dat je daar dan zo zuinig mogelijk mee bent? Aangezien je anders nog niet echt groen bezig bent.
Over die andere kaart bedoelde ik gewoon, dat het minder stroom, en geld (nu niet dan) kost op de lange termijn.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 18:48 ]

• miccamw2
Xeon, je hebt antwoord op je eerste vragen, zie de post er boven.

Die nieuwe kaart wil ik ontlasten zodat deze maximaal op mijn main screen kan pompen. Al jouw punten heb ik al uitgelegd, want 2 schermen op 1 kaart is meer belasting dan 1 scherm op 1 kaart.

Dus stop de discussie daarover a.u.b.

Mijn enige vraag rest nog hoe ik nou 1440p effectief krijg op mijn TV en daar kom ik niet echt uit!?

Verwijderd

Daag, ik geef advies, het heeft gewoon totaal geen zin om dat te doen. Maar als jij dat leuk vind. |:(
Ik wek groene stroom op, dus het maakt me niet uit hoeveel ik verbruik :+ weet je hoe tegenstrijdig dat is?
Als je advies vraagt, is het netjes als je ook luistert. Je bent er al uit, waarom vraag je het dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 19:29 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Wat wil he met de PC doen? En beeld word niet ineens minder mooi als je er een 2de scherm op aansluit. Zoals al eerder aangegeven scheelt een paar fps meer niet. En zou de 175 euro r9 290 niet nemen. Mining is geen probleem. Maar die koeler die er op zit wel. Die 190 euro r9 290 tri-x is wel goed. En als je geen gamer bent zal een r9 290 eerder in slaap vallen Dan dat hij er moe van gaat worden.

• miccamw2
Bedankt allemaal voor de tips en advies, ik draai nu met een MSI GTX970 i.v.m. de HDMI issues die AMD nog heeft.

Kaart specs:
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

-De 2x 6950 gaan de verkoop in.
-Wel even wennen en een goede positie vinden voor de 49"

Tips en Advies vanuit mijn kant (waar ben ik tegen aan gelopen:
-Ik had met AMD 4x 6 pins PCIE nodig en nu 1x 6 en 1x 8 (gelukkig zaten deze al aan mijn voeding)
-Alle updates van Windows etc bijgewerkt
-ALLE AMD onderdelen verwijderd inclusief een register tool van GURU3D:
http://www.guru3d.com/con...uru3d-driver-sweeper.html

Als je bovenstaande niet goed lukt raad ik een her-installatie van windows aan.
-Paar reboots en driver installaties verder had ik eindelijk BF4 goed draaiende, wel veel settings in-game aan moeten passen door de 27 naar 49", bijvoorbeeld:
*Motion blur --> uitgezet, is gewoon hinderlijk als je rent (hoofdpijn)
*Mouse sensitivity --> geen scope moest sneller, 120% van originele snelheid --> Close Scope (red dot etc) 100% en verder (4x 8x 14x 20x) ging het staps gewijs naar beneden 95 tot 80%
*settings heb ik bij voorbaat al op Medium omdat dit zijn voordelen heeft (minder hinderlijke visuals) --> resulteert in constant max 60FPS

Als mensen nog vragen hebben misschien ben ik wat vergeten, schroom dan niet te contacten of te reageren.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Nog even één vraag: heeft de MSI last van coilwhine? MSI zou uet verholpen hebben maar MK1998NL is nog steeds bang voor de MSI GTX970's. Het zou fijn zijn als hier duidelijkheid over zou komen :)

¯\_(ツ)_/¯

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat nu als poster het niet heeft? Dat zegt natuurlijk niks. Je kan hiervoor beter recente reviews of nieuwsberichten zoeken.

Ik weet het ook niet, maar je moet wel kritisch kijken waar je je info vandaan haalt (vergelijk het met de eeuwige discussie welke HDD nou het betrouwbaarste is. Heb je altijd mensen die aankomen met, "nou ik heb nu 3x merk X gehad en die zijn allemaal kapot").
Pagina: 1