Automatisch antwoord Outlook

Pagina: 1
Acties:

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Sorry als ik dit topic op een verkeerde plaats start. Ik heb een vraagje:
Als iemand een formulier invult op mijn website, vult diegene zijn/haar e-mail adres in.

De input van dit formulier wordt naar mij toe gemailt, maar verstuurt vanuit het e-mailadres van de hoster van de website.

Ik zou graag een auto reply willen. Het- e-mail adres staat altijd op een vaste plek, en de email wordt in HTML naar mij verstuurd.

Is er een mogelijkheid om outlook het email adres uit de mail te halen en daar een auto reply op te sturen. Bijvoorbeeld een mail:
"We hebben uw aanvraag ontvangen blabla"

Bedankt alvast!

Groet,
Mickey

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
miicker schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:04:
De input van dit formulier wordt naar mij toe gemailt, maar verstuurt vanuit het e-mailadres van de hoster van de website.
Daar zit je probleem en dat zou je moeten oplossen. Zorg gewoon dat de "from:" gevuld wordt met het door de gebruiker ingevulde e-mailadres. Je zou eventueel (als je de "from:" niet zou kunnen/mogen setten) de "return-to:" (even uit de blote bol) "reply-to:" kunnen gebruiken. Je probeert je probleem aan de verkeerde kant op te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 20-11-2014 18:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01 08:09
Volledig akkoord met hierboven.

Verder snap ik niet waarom je Outlook een auto-reply wilt laten sturen. Outlook is een cliënt en dan zou deze voortdurend moeten open staan als je meteen een auto-reply wilt verzenden (tenzij je op een Exchange-server zit of iets soortgelijk, maar daar ga ik nu even niet vanuit).

Het lijkt me nuttiger om een bevestigingsmail vanaf de server te versturen. Dit kan je perfect verwerken in de afhandeling van je mailformulier en dan moet je ten minste niet in je Outlook liggen klooien met het selecteren van de juiste inkomende mails om die reply te versturen. Ik denk namelijk niet dat elke mail die je binnen krijgt via het formulier zal verzonden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je zeker weet dat alle input wordt verzonden vanuit dat ene formulier, dan zou je de code zodanig kunnen aanpassen dat hij ook meteen een e-mail stuurt naar degene die het formulier heeft ingevuld. Als From:-adres stel je dan de To: in van je andere mail. :)

We are shaping the future