• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Met mijn Lenovo W540 heb ik een vervelend probleempje.

Als ik Online video's bekijk dan staat af en toe het beeld stil (geluid loopt wel door) en loopt het daarna weer verder in dedicated videoplayers heb ik er geen last van.

Het betreft een i7 - 4700MQ Processor met een Nvidia KM1100 Quadro kaart. Een browser maakt echter van de geintegreerde GPU gebruikt en dit kan dankzij Optimus niet omgezet worden (is geblocked in de drivers).

Ik heb al geprobeerd om bijvoorbeeld Flash plug-in's op de Quadro kaart geforceerd te laten draaien. Dit lukt niet en bied dus geen soelaas. Ook een driver update (draai nu 341.05) mocht niet baten.

Optimus werkt overigens verder gewoon prima, bij games switched hij gelijk van de Intel integrated GPU naar de dedicated Quadro.

Iemand enig idee?

Verwijderd

GoldenSample schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:27:
Met mijn Lenovo W540 heb ik een vervelend probleempje.

Als ik Online video's bekijk dan staat af en toe het beeld stil (geluid loopt wel door) en loopt het daarna weer verder in dedicated videoplayers heb ik er geen last van.

Het betreft een i7 - 4700MQ Processor met een Nvidia KM1100 Quadro kaart. Een browser maakt echter van de geintegreerde GPU gebruikt en dit kan dankzij Optimus niet omgezet worden (is geblocked in de drivers).

Ik heb al geprobeerd om bijvoorbeeld Flash plug-in's op de Quadro kaart geforceerd te laten draaien. Dit lukt niet en bied dus geen soelaas. Ook een driver update (draai nu 341.05) mocht niet baten.

Optimus werkt overigens verder gewoon prima, bij games switched hij gelijk van de Intel integrated GPU naar de dedicated Quadro.

Iemand enig idee?
Waar zit die lock, in de GPU of CPU drivers? Met mijn Gtx kaart kan ik via optimus de 4600HD uitzetten, dus lijkt me vreemd als jij dat niet zou kunnen. Zit op het moment niet op mijn laptop, maar dat kun je aanpassen in je batterij schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
In mijn poweroptions (windows 8.1) kan ik dit niet forceren. Sowieso zijn de drivers van mijn GPU zelf ook erg beperkt, ik vermoed dat deze erg gelimiteerd zijn door de specifieke combinatie laptop/gpu waar lenovo een hand in heeft gehad..

Verder wil ik Optimus wel blijven gebruiken ivm de accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
*kick*

Iemand?