Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
700-750 euro (of meer als het *nu* nodig is; voeding bijv.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CPU cooler: Scythe Mugen 4 PCGH (ooit gekocht toen de stock cooler het begaf)
HD: 500GB seagate
Voeding: 600W OCZ StealthXstream
Case: Scythe Ikazuti
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU: i5 4690 (de hoogste stock i5 want ik zal wss niet overklokken (overkill?))
Mobo: MSI B85-G43 Gaming (op aanraden van BBG)
RAM: Crucial Ballistics Tactical 2 x 4GB DDR3-1600 (BBG) (in de toekomst wil ik er nog dezelfde 2x4 sticks aan toevoegen)
GPU: GTX 970 (EVGA SuperClocked ACX 2.0, Asus STRIX of MSI GAMING editie)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren in het AMD kamp gezeten te hebben wil ik nu per se overstappen naar Intel en nVidia om eens te kijken hoe groen het gras daar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat de pc in idle stand of licht gebruik weinig geluid maakt (tijdens gamen maakt het niet uit) en is een laag energieverbruik een belangrijk pluspunt voor me (in deze kwestie denk ik dus aan de EVGA of de Asus 970 waar de EVGA toch iets kleiner is en ik me minder zorgen maak of ie wel past en hij schijnt wat sterker te zijn zoals ik 'em lees in de tweakers vergelijking)
Ga je overklokken?
Nope, vind ik eng
Huidig systeem:
additionele info:
RAM: 4 x 1GB Kingston HyperX DDR2-1066 (niet gevonden in pricewatch)
MOBO: Een ASrock die ik niet heb kunnen vinden in pricewatch
HD: 500GB Hitachi (niet gevonden in pricewatch)
De Vragen:
Voeding: ik twijfel aan het behouden van de voeding die wellicht te oud, te zwak of gewoon van mindere kwaliteit is, in dat geval koop ik graag eentje die wat meer duurzaam is. Ook weet ik niet hoe het gaat met kabels, elk onderdeel komt met de benodigde kabels en/of de voeding heeft genoeg kabels in de aanbieding neem ik aan?
SSD: ik kan voorlopig nog zonder een SSD leven, hoewel ik 'em in een later stadium zal kopen.. wellicht bij de volgende uitgave van windows.
SLI: ik game op een enkele 1080p monitor en zal dat voorlopig zo houden; een tweede GPU is (in de toekomst?) dus niet nodig? Ik heb wel een 720p "hd ready" tv aangesloten op mn PC zodat ik tegelijkertijd kan netflixen o.i.d. (wat nu niet lukt omdat ik een zwart scherm heb op de tv dan).
Wat vinden jullie van de upgrade, vooral in de context van houdbaarheid (voor zover dat mogelijk is)?
Gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
700-750 euro (of meer als het *nu* nodig is; voeding bijv.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CPU cooler: Scythe Mugen 4 PCGH (ooit gekocht toen de stock cooler het begaf)
HD: 500GB seagate
Voeding: 600W OCZ StealthXstream
Case: Scythe Ikazuti
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU: i5 4690 (de hoogste stock i5 want ik zal wss niet overklokken (overkill?))
Mobo: MSI B85-G43 Gaming (op aanraden van BBG)
RAM: Crucial Ballistics Tactical 2 x 4GB DDR3-1600 (BBG) (in de toekomst wil ik er nog dezelfde 2x4 sticks aan toevoegen)
GPU: GTX 970 (EVGA SuperClocked ACX 2.0, Asus STRIX of MSI GAMING editie)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren in het AMD kamp gezeten te hebben wil ik nu per se overstappen naar Intel en nVidia om eens te kijken hoe groen het gras daar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat de pc in idle stand of licht gebruik weinig geluid maakt (tijdens gamen maakt het niet uit) en is een laag energieverbruik een belangrijk pluspunt voor me (in deze kwestie denk ik dus aan de EVGA of de Asus 970 waar de EVGA toch iets kleiner is en ik me minder zorgen maak of ie wel past en hij schijnt wat sterker te zijn zoals ik 'em lees in de tweakers vergelijking)
Ga je overklokken?
Nope, vind ik eng

Huidig systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 940 Black Edition Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Ikazuti Silver | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Kingston HyperX KHX5400D2K2/2G | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ StealthXStream 600W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 34,95 |
additionele info:
RAM: 4 x 1GB Kingston HyperX DDR2-1066 (niet gevonden in pricewatch)
MOBO: Een ASrock die ik niet heb kunnen vinden in pricewatch
HD: 500GB Hitachi (niet gevonden in pricewatch)
De Vragen:
Voeding: ik twijfel aan het behouden van de voeding die wellicht te oud, te zwak of gewoon van mindere kwaliteit is, in dat geval koop ik graag eentje die wat meer duurzaam is. Ook weet ik niet hoe het gaat met kabels, elk onderdeel komt met de benodigde kabels en/of de voeding heeft genoeg kabels in de aanbieding neem ik aan?
SSD: ik kan voorlopig nog zonder een SSD leven, hoewel ik 'em in een later stadium zal kopen.. wellicht bij de volgende uitgave van windows.
SLI: ik game op een enkele 1080p monitor en zal dat voorlopig zo houden; een tweede GPU is (in de toekomst?) dus niet nodig? Ik heb wel een 720p "hd ready" tv aangesloten op mn PC zodat ik tegelijkertijd kan netflixen o.i.d. (wat nu niet lukt omdat ik een zwart scherm heb op de tv dan).
Wat vinden jullie van de upgrade, vooral in de context van houdbaarheid (voor zover dat mogelijk is)?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 201,95 | € 201,95 |
1 | MSI B85-G43 Gaming | € 86,45 | € 86,45 |
1 | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB | € 349,- | € 349,- |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 704,35 |
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 15:07 . Reden: Budget aangepast EDIT2: Pricewatch lijstje toegevoegd ]