Reeds enkele jaren maak ik gebruik van Samba4 als domain controller. Jarenlang heeft hier een pre-release versie gedraaid zonder noemenswaardige problemen. Vorige week heb ik evenwel een upgrade gedaan naar 4.1.13 en hoewel eerst alles leek te werken merk ik dat er nu toch nog een probleem is.
Ik kan in de Windows clients geen rechten wijzigen op bestanden en folders. Ik krijg telkens een foutmelding dat de toegang geweigerd is. De samba server en bijhorende deamons hebben voldoende rechten om de bestanden op de server te wijzigen en het bestandssysteem is geschikt om te werken met ACL.
Ergens mis ik iets en ik verwacht dat het weer in een klein hoekje gaat zitten. Iemand nog een wild idee? Aan de smb.conf is eigenlijk niet veel veranderd sinds de upgrade. De enige echte wijziging had te maken met DNS.
Ik kan in de Windows clients geen rechten wijzigen op bestanden en folders. Ik krijg telkens een foutmelding dat de toegang geweigerd is. De samba server en bijhorende deamons hebben voldoende rechten om de bestanden op de server te wijzigen en het bestandssysteem is geschikt om te werken met ACL.
Ergens mis ik iets en ik verwacht dat het weer in een klein hoekje gaat zitten. Iemand nog een wild idee? Aan de smb.conf is eigenlijk niet veel veranderd sinds de upgrade. De enige echte wijziging had te maken met DNS.
[global]
server role = domain controller
server services = -dns
workgroup = WIE
realm = wie.fm
netbios name = LABOIE
printing = cups
printcap name = cups
[netlogon]
path = /usr/local/samba/var/lock/sysvol/wie.fm/scripts
read only = No
[sysvol]
path = /usr/local/samba/var/lock/sysvol
read only = No
[main]
path = /share/global
read only = No
browseable = Yes
write ok = Yes
No keyboard detected. Press F1 to continue.