Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bedragen omrekenen

Pagina: 1
Acties:

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:48
Ik erger me hier de laatste tijd steeds meer aan, maar in het artikel nieuws: Rechter VS: omgerekend 24.000 euro voor illegaal downloaden film is overdreven springt het er wel heel erg uit: het steevast omrekenen van bedragen in vreemde valuta (vaak US$) naar Euros. In dit specifieke artikel:
- omgerekend 24.000
- 30.000 dollar, omgerekend bijna 24.000 euro
- 300.000 dollar op het spel, ofwel bijna 240.000 euro
- 30.000 dollar per persoon, omgerekend bijna 24.000 euro,
- 750 dollar per film, circa 600 euro
- 3000 dollar, bijna 2400 euro

Ten eerste vind ik deze omrekeningen in het algemeen redelijk nutteloos (in bijna geen enkel geval zijn bedragen in dollars zo simpel om te rekenen naar euros - in het geval van productprijzen zit er enorme variatie in vanwege regioverschillen, belastingen, etc - in dit geval zijn de boetebedragen dusdanig typisch Amerikaans hoog dat een vertaling naar euros nergens op slaat). Ten tweede vind ik deze omrekeningen (zeker in dit specifieke voorbeeldartikel) bijna een belediging voor de intelligentie van de lezer. Er staat twee keer exact dezelfde omrekening en daarnaast nog twee die alleen maar een factor 10 verschillen van andere omrekeningen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Ik vind vooral de omrekening in de titel ook overbodig. Prima dat je dat in de broodtekst zet, maar in dit geval maakt het de titel imo onnodig lang en daardoor lastiger leesbaar.

Intentionally left blank

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij doet T.net dit nu redelijk consistent door ook andere valuta's om te rekenen naar euro's, weet jij wat 2 miljoen Yen is of CAD (of welke valuta dan ook)?

nieuws: Afschrijving op teleurstellende mobiele divisie levert Sony fors verlies op
Mooi voorbeeld.

Alleen de continue wisseling van 'wat het ongeveer is', leest af en toe wat onoverzichtelijk. Dan is het 'bijna', dan weer 'omgerekend bijna', 'circa', etc, zet het desnoods gewoon in haakjes erachter.

Titel zou makkelijker kunnen: Boete voor illegaal downloaden film is overdreven

Verder stoor ik me er niet bijzonder veel aan, als het maar enigszins leesbaar blijft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• anboni
SinergyX schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:31:
Volgens mij doet T.net dit nu redelijk consistent door ook andere valuta's om te rekenen naar euro's, weet jij wat 2 miljoen Yen is of CAD (of welke valuta dan ook)?
Nee, dat weet ik inderdaad niet (maar als ik het wel zou willen weten, ben ik er met 'n 10 seconden googlen al achter). En als ik in het artikel vervolgens zou lezen dat dat zo'n E13.500 is, weet ik eigenlijk nog steeds helemaal niks. Het zou veel interessanter zijn om te weten hoeveel procent dat van (bijvoorbeeld) de totale omzet is, dat plaatst het veel meer in een context dan een omrekening naar euro.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Nee, van Yen of CAD weet ik het niet zo uit mijn hoofd :P Daarom is het ook zeker handig dat er minstens een omrekening naar Euro's in de broodtekst staat, maar zoals TS al aangeeft wordt het hier wel overdreven ;)

Intentionally left blank

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Oneens. Liever duidelijkheid voor alle lezers dan belediging van die enkeling die wel precies weet hoeveel een dollar is. We blijven het dus zo doen, dank voor de input :)

• anboni
De belediging slaat vooral op het 4 keer herhalen van wat in feite exact dezelfde conversie is (30=24 met een aantal nulletjes) ;)

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
arnoudwokke schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:46:
Oneens. Liever duidelijkheid voor alle lezers dan belediging van die enkeling die wel precies weet hoeveel een dollar is. We blijven het dus zo doen, dank voor de input :)
In de tekst snap ik wel dat jullie het zo blijven doen.
Gelukkig is het wel uit de titel gesloopt.

Verwijderd

Dat je de valuta omrekening in het artikel zet, ben ik het volkomen mee eens.

Maar dat je zowel de omrekening van 3000, 30.000 en 300.000 er in zet, is een beetje overbodig... Machten van tien kunnen onze Tweakers lezers zelf ook nog wel invullen...

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Daar stond wel een paar keer 'omgerekend' onnodig in: iets aangepast: nieuws: Rechter VS: 30.000 dollar voor illegaal downloaden film is overdreven

Verder blijven we gewoon omrekenen, bij voorkeur ook in de titel waar mogelijk. Hier kwam dat niet zo handig uit.

• AirJonn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-11 13:29
Waarom bijvoorbeeld niet een mouse-over die op dat moment het actuele bedrag in Euros laat zien?
Pagina: 1