Hallo,
Ik moet voor mijn werk een Exchange omgeving bouwen en die moet ook naar buiten kunnen mailen via de Edge Transport server.
Momenteel draait het nog als testomgeving op mijn werk laptop.
Situatie:
We hebben 3 servers;
1: Windows Server 2012R2 als Domain Controller (incl. updates, 2GB RAM)
2: Windows Server 2012R2 als Exchange 2013 SP1 bak (ook weer met alle updates, 8GB RAM)
3: Windows Server 2012R2 als Edge Transport (ook met alle updates, 4GB RAM)
En 2 werkstations:
2x Windows 8.1 in het domein. (1 intern en de ander extern)
Op de servers staan geïnstalleerd:
1: ADDC, DNS, DHCP
2: Exchange 2013 SP1 met alle Prerequisites en updates
3: Exchange 2013 SP1 Edge Transport server met alle prerequisites en updates. Hier draait ook RRAS en DNS op.
Het probleem ligt niet op het interne netwerk, maar meer naar de buitenwereld.
Ik kan momenteel intern gewoon mailen, agenda's bekijken enzovoort wat je normaal met een Exchange machine moet kunnen.
Het probleem zit echter in de Edge server.
De Edge server is momenteel de RRAS server (Remote Routing and Access services) en functioneerd dus als router. Deze machine staat tevens in het domein.
De routing functionaliteit werkt in principe goed en alles is goed geforward.
Ik kan met een workstation (1 van de Windows 8.1 machines) op het WAN, ook op de OWA en ECP van de Exchange bak komen. Deze zijn volledig portforwarded in de Edge server.
Ik kan prima met OWA mailen enzovoort. Op het moment dat ik mijn Outlook 2013 op mijn Exchange machine probeer aan te sluiten op WAN, gaat het mis.
Op geen enkele manier kan ik die Exchange machine vanuit Outlook 2013 bereiken. Er is geen enkele manier dat het werkt in Outlook. Alle DNS records staan goed en zijn goed ge-forwarded naar de Exchange bak.
Momenteel kunnen dus de medewerkers alleen via OWA mailen en niet op Outlook buiten het domein.
Dit is echter wel een vereiste en dit zou gewoon moeten werken.
Met de Edge server ben ik al onderhand een aardige tijd aan het stoeien. Momenteel heb ik nog een Edge server draaien die zich buiten het domein bevind en deze werkt ook niet. Ik ben onderhand de klus kwijt en weet niet meer hoe ik het een en ander op moet lossen.
Zoals ik boven in het verhaal al heb gemeld, draait het momenteel in testfase, maar toch is het belangrijk dat ik weet hoe ik iets op moet lossen als ik het uiteindelijk ga verwerken in het bedrijf.
Momenteel draait de hele omgeving op het volgende:
HP Elitebook 8760w
i7 2860QM
24GB DDR3 1333 RAM
500GB Samsung Evo 840 (met nieuwe software)
Windows 8.1 geïnstalleerd maar het draait op ESX.
Kan iemand mij helpen met het probleem van de Edge server?
Weet iemand ook maar een detail wat ik ben vergeten bij de Edge server?
Elk antwoord is welkom en ik hoor jullie graag aan.
Ik zou zo snel mogelijk proberen te reageren.
Groet,
Tom
Onderstaand een Visio-tekening van het concept;
Ik moet voor mijn werk een Exchange omgeving bouwen en die moet ook naar buiten kunnen mailen via de Edge Transport server.
Momenteel draait het nog als testomgeving op mijn werk laptop.
Situatie:
We hebben 3 servers;
1: Windows Server 2012R2 als Domain Controller (incl. updates, 2GB RAM)
2: Windows Server 2012R2 als Exchange 2013 SP1 bak (ook weer met alle updates, 8GB RAM)
3: Windows Server 2012R2 als Edge Transport (ook met alle updates, 4GB RAM)
En 2 werkstations:
2x Windows 8.1 in het domein. (1 intern en de ander extern)
Op de servers staan geïnstalleerd:
1: ADDC, DNS, DHCP
2: Exchange 2013 SP1 met alle Prerequisites en updates
3: Exchange 2013 SP1 Edge Transport server met alle prerequisites en updates. Hier draait ook RRAS en DNS op.
Het probleem ligt niet op het interne netwerk, maar meer naar de buitenwereld.
Ik kan momenteel intern gewoon mailen, agenda's bekijken enzovoort wat je normaal met een Exchange machine moet kunnen.
Het probleem zit echter in de Edge server.
De Edge server is momenteel de RRAS server (Remote Routing and Access services) en functioneerd dus als router. Deze machine staat tevens in het domein.
De routing functionaliteit werkt in principe goed en alles is goed geforward.
Ik kan met een workstation (1 van de Windows 8.1 machines) op het WAN, ook op de OWA en ECP van de Exchange bak komen. Deze zijn volledig portforwarded in de Edge server.
Ik kan prima met OWA mailen enzovoort. Op het moment dat ik mijn Outlook 2013 op mijn Exchange machine probeer aan te sluiten op WAN, gaat het mis.
Op geen enkele manier kan ik die Exchange machine vanuit Outlook 2013 bereiken. Er is geen enkele manier dat het werkt in Outlook. Alle DNS records staan goed en zijn goed ge-forwarded naar de Exchange bak.
Momenteel kunnen dus de medewerkers alleen via OWA mailen en niet op Outlook buiten het domein.
Dit is echter wel een vereiste en dit zou gewoon moeten werken.
Met de Edge server ben ik al onderhand een aardige tijd aan het stoeien. Momenteel heb ik nog een Edge server draaien die zich buiten het domein bevind en deze werkt ook niet. Ik ben onderhand de klus kwijt en weet niet meer hoe ik het een en ander op moet lossen.
Zoals ik boven in het verhaal al heb gemeld, draait het momenteel in testfase, maar toch is het belangrijk dat ik weet hoe ik iets op moet lossen als ik het uiteindelijk ga verwerken in het bedrijf.
Momenteel draait de hele omgeving op het volgende:
HP Elitebook 8760w
i7 2860QM
24GB DDR3 1333 RAM
500GB Samsung Evo 840 (met nieuwe software)
Windows 8.1 geïnstalleerd maar het draait op ESX.
Kan iemand mij helpen met het probleem van de Edge server?
Weet iemand ook maar een detail wat ik ben vergeten bij de Edge server?
Elk antwoord is welkom en ik hoor jullie graag aan.
Ik zou zo snel mogelijk proberen te reageren.
Groet,
Tom
Onderstaand een Visio-tekening van het concept;
Plezant. Krokant. Galant.