Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Ja/Nee keuzevakje met bijbehorende kleur.

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In Excel ben ik enorm aan het stoeien met het volgende. Ik heb een planning gemaakt en heb achter elke opdracht een vakje staan. Dat vakje moet een ja/nee keuze krijgen. Als men hem op 'ja' zet moet hij groen worden en als men hem op 'nee' zet moet het vakje rood worden.

Is dit überhaupt mogelijk in Excel?

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 22:21
Ja dat is zeker mogelijk.
Binnen Excel kiezen voor voorwaardelijke opmaak

Bla Bla Bla

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aanvullend op bovenstaande: je kan een datavalidatie doen door een list te maken waardoor je een dropdown krijgt van Ja/Nee.

Krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FH1FLtSCh3bUDcOopLm0IAPg/full.jpg

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dankjewel voor jullie snelle reactie. Ik was al bezig met 'voorwaardelijke opmaak', maar ik kan niet kiezen voor woorden, alleen voor bijvoorbeeld nummers. Als ik dan bij het vakje nummers een woord intypen (want dat kan) en dan de kleurstelling selecteer, dan gebeurd er niks als ik dat woord in de cel zet.

Edit: Het ziet er naar uit dat het gelukt is. ik zat in het menu te kijken, maar er stond bovenaan een zelfde knop met een extra dropdown menu.

[ Voor 19% gewijzigd door darkdesign op 20-11-2014 12:30 ]