Nieuwe monitor(gaming als tweede bureaublad)

Pagina: 1
Acties:

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:56
Goedendag,

ik wil hierbij advies vragen over de aanschaf van een nieuwe monitor. Gezien de vele mogelijkheden en een overdaad aan specificaties, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een monitor, tussen de 24 en 27 inch.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt zo rond de 350 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De monitor zal fungeren als beeldscherm om op te gamen, let wel, alleen consolegaming(Xbox One). Tevens zal het apparaat als tweede beeldscherm, naast mijn Mac 27'', dienen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf bijvoorbeeld dit scherm gevonden: Acer G277HUsmidp, 27 inch met een resolutie van 2560x1440. Uit de pricewatch leek mij deze wel goed: Asus MX239H, een 1080p scherm van 23 inch. De schermgrootte en de resoluties lopen zoals je kunt zien flink uiteen, meer daarover hieronder.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het probleem waar ik tegenaan loop is ten eerste het aanbod en ten tweede zoals hierboven aangekaart, de wenselijke combinatie van specificaties. Ik weet dat de Xbox One louter 1080p ondersteunt, waardoor een hogere resolutie voor gamen in beginsel niet veel toevoegt. Maar aangezien het scherm ook als tweede scherm gaat dienen, lijkt het mij wenselijk om gezien de resolutie van de iMac(1440p) een scherm ernaast te zetten met eenzelfde resolutie, voor optimale werkruimte. Is deze gedachtegang juist, of zie ik iets over het hoofd?

Gaude et aude

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02 23:52

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

CEA is voor schermen met een tuner, dus echt TV's. De bekende LCD, plasma en OLED schermen die over het algmeen in de huiskamer hangen. CAA is er voor dedicated PC hardware.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:38
Kun je een inschatting geven van hoeveel je het 2e scherm waarvoor gebruikt? (iMac/XBOX 50/50% of andere verhouding?)
En wat is de kijkafstand ongeveer naar beide schermen?

• Mr Hackenbacker
FeaR schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:35:
CEA > CAA

CEA is voor schermen met een tuner, dus echt TV's. De bekende LCD, plasma en OLED schermen die over het algmeen in de huiskamer hangen. CAA is er voor dedicated PC hardware.
Excuses.

Ik denk dat de verdeling inderdaad zo rond de 50/50 ligt, wellicht iets meer gamen.
De kijkafstand bedraagt hooguit zo'n 100/120 cm.

Gaude et aude

• Monne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-07-2025
Als je geen TN scherm wilt hebben raad ik je deze aan:

productreview: Qnix QX2710 Evolution II Zwart review door stin00

Ik heb hem zelf ook met veel tevredenheid, ik sta altijd open voor vragen :)

Ps: Als je hem koopt zorg dan wel dat het een single input model is met alleen D-DVI, anders kan je hem niet overclocken.

Kopen: http://www.ebay.com/itm/Q...itors&hash=item19e78b0791

Ongeveer levertijd van 3-5 dagen. (Gratis verzendkosten)

Ongeveer import kosten van ~50 Euro (Achteraf)

[ Voor 25% gewijzigd door Monne op 21-11-2014 09:34 ]

"Soon is not as good as now"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mr Hackenbacker schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:24:
Welke vragen heb je hier nog over?
Het probleem waar ik tegenaan loop is ten eerste het aanbod en ten tweede zoals hierboven aangekaart, de wenselijke combinatie van specificaties. Ik weet dat de Xbox One louter 1080p ondersteunt, waardoor een hogere resolutie voor gamen in beginsel niet veel toevoegt. Maar aangezien het scherm ook als tweede scherm gaat dienen, lijkt het mij wenselijk om gezien de resolutie van de iMac(1440p) een scherm ernaast te zetten met eenzelfde resolutie, voor optimale werkruimte. Is deze gedachtegang juist, of zie ik iets over het hoofd?
Ik zou niet snel een 1920x1080 scherm kopen als je ermee wilt werken, dat is gewoon echt weinig ruimte (tenzij je niet meer doet dan een beetje facebooken). 2560x1440 is dan best lekker. Je scherm zal vast wel schalen, de beeldverhouding blijft hetzelfde. Wellicht dat het er wat minder scherp uitziet, maar of je dat merkt hangt natuurlijk af van hoe goed je ogen zijn, en hoe ver je er vanaf zit.

• Mr Hackenbacker
Vooral het spreiden van documenten(PDF bestanden) vind ik belangrijk, oftewel het 'uitsmeren' van informatie, zodat er niet telkens een muisklik aan te pas hoeft te komen.
Dus vooralsnog is dan de 27'' een goede keuze, met 1440p? 1080p is leuk voor louter gamen, maar niet voor extra werkruimte.
Ik zag in de pricewatch ook een AOC 21:9 scherm met een resolutie van 2560x1080, wat optimaal lijkt qua ruimte, ik heb alleen geen enkel idee wat de X1 hiermee doet? Zwarte balken o.i.d?
Bedankt in ieder geval voor de gegeven input!

Gaude et aude

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De Xbox zal gewoon 1920x1080 pixels naar je scherm gooien waarschijnlijk. Het is aan je scherm wat die daar vervolgens mee doet.

2560x1440 werkt best redelijk vind ik zelf. Ik heb zo'n 27" op m'n werk neergezet, en heb die nu naast een 1080P scherm staan, en waar ik op die 1080P nog echt ruimte tekort kom (met name in de hoogte) valt dat met die 1440P heel erg mee.
Binnen jouw budget is dat denk ik de meest zinnige methode.

• Mr Hackenbacker
Jammerlijk dat er geen reviews in de pricewatch staan. De keuze is beperkt, namelijk: de Acer K272HULB en de eerdergenoemde Acer G277HUsmidp met een prijsverschil van zo'n 20 euro. Responstijd van de laatste is 1ms t.o.v. 2ms, een te verwaarlozen verschil. Een groot verschil heb ik niet kunnen ontdekken.

Gaude et aude

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Binnen je budget ben je inderdaad vrij beperkt. De K272HULB lijkt niet fatsoenlijk leverbaar, dus blijft er 1 over.

Of je moet kijken of je die dingen uit 't buitenland kan halen.
Pagina: 1