Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop aankoop, 800-900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

gezien recentelijk mijn laptop overleden is moet ik een nieuwe halen.
Nu heb ik een budget rond de 800-900 euro, en als student kan ik nu ook bijvoorbeeld de
Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL voor 899 krijgen ipv 999.

Ik gebruikte mijn oude laptop veel voor school, ook om data programma's op te draaien.
Daarnaast wel eens een game van niet al te hoge kwaliteit. Ik reis wel veel met de laptop,
maar 15 inch is minimaal nodig voor de data programma's, 17 inch ook prima.

Wat kunnen jullie me aanraden? Is dit een goede deal, of hebben jullie andere suggesties?
Ik weet dat het een beetje aan de rand van de budgetklasse is kwa budget, maar ik kan echt nu niet veel meer uitgeven en heb helaas wel heel snel weer een laptop nodig.

Vorige laptop was trouwens en HP pavillion dv9700 die het wel tien jaar uithield :P

Groetjes en bedankt alvast!
Lisanne :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 11:08 ]

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Heey Lisanne,

Wat vind je van deze laptop pricewatch: Lenovo Flex 2 15-00525

Intel Core i7-4510U
Videochip GeForce GT840M
SSD: 256GB
Full HD
Gewicht 2,3kg

SSD is voor een studente wel een must. SSD heeft geen bewegende onderdelen en daardoor veel betrouwbaarder dan de huidige HDD's. En natuurlijk veel en veel sneller.

Als je vragen hebt hoor ik het graag.

Edit: Die Lenovo Y50 is meer een laptop voor gamers. Ik denk niet dat je die videokaart nodig bent voor school werkzaamheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Liber8 op 20-11-2014 13:34 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Dan kun je naar mijn mening beter de lenovo flex 2 van de campusshop pakken:
http://www.campusshop.nl/...x-2-15-00501/details.aspx

Zelf een SSD instoppen, ben je netzoveel kwijt maar dan heb je wel meer opslagruimte voor hetzelfde geld.

Over de Lenovo Y50,
Voordat je hem koopt zou je even een winkel moeten bezoeken die de "Full HD" variant heeft staan om hem in het echt te bekijken.
Dat heb ik namelijk zelf ook gedaan en het beeldscherm viel naar mijn mening erg tegen.

[ Voor 31% gewijzigd door ridefire op 20-11-2014 15:56 ]

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
ridefire schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:48:
Dan kun je naar mijn mening beter de lenovo flex 2 van de campusshop pakken:
http://www.campusshop.nl/...x-2-15-00501/details.aspx

Zelf een SSD instoppen, ben je netzoveel kwijt maar dan heb je wel meer opslagruimte voor hetzelfde geld.

Over de Lenovo Y50,
Voordat je hem koopt zou je even een winkel moeten bezoeken die de "Full HD" variant heeft staan om hem in het echt te bekijken.
Dat heb ik namelijk zelf ook gedaan en het beeldscherm viel naar mijn mening erg tegen.
De link naar de flex die ik stuurde zit al een SSD in :) Een losse SSD van 256gb ligt ook rond de € 100, waarom dan moeite doen om hem er zelf in te zetten als je op zelfde bedrag uitkomt.?

Beeldscherm van de y50 is inderdaad niet om over naar huis te schrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Liber8 op 20-11-2014 18:59 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie advies,

maar die SSD kan ik er altijd nog inzetten, zo kopen is vaak duurder dan nodig.
En ik wil trouwens echt geen omklapbaar scherm, maar verder is die jammer.

Wat vinden jullie van deze?

pricewatch: HP Envy 15-k046nd

Of is dit een slecht idee?

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Verwijderd

Dan gooi ik de Asus N-serie er ook even bij : N56JN en N51JK. Vooral de laatste is nieuw en zeer scherp geprijsd.
pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Voordelen : I7 quad core cpu en GTX850m en IPS scherm. Je zal de ssd dan later erbij kunnen zetten, daar is een apart luikje aan de onderkant voor.

Over de HP envy heeft een glanzend TN scherm met Touchscreen, daar moet je van houden, verder zit het wel goed met de hardware.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 21:19 ]

Pagina: 1