chipset cooler Asus A7v133

Pagina: 1
Acties:

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 10:30
Weet iemand toevallig waar ik een ander coolertje kan halen die op de chipset past?
Mijn huidige maakt een enorm kabaal als ik de pc aanzet.

Greetz

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 13:33
Ik heb bij CTW een chipsetkoelertje gekocht, maar het koelertje vond ik niet echt best, dus ik heb het zonder koelertje geprobeerd, dus alleen klein heatsinkje en dat werkt prima, hij wordt handwarm en blijft stabiel.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Dan zou je in principe ook gewoon de fan kunnen lostrekken neem ik aan?

Verwijderd

ja, dat zou gewoon moeten kunnen.
als je er exht een ventilator op wilt hebben, koop dan een 486 koeler bij de computerboer en gebruik daar de ventilator van. die zijn meestal 4x4 cm.

• budi
Nee want die blokkeerd dan de vanzelf stijgende lucht van de heatsink.

Wat voor chipsetkoeler zit er nu op? Ik heb namelijk twee varianten gezien:
- heatsink + fan erbovenop
- heatsink + fan geintegreerd

Die tweede heeft dus een stuk kleinere heatsink.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 10:30
Op woensdag 13 juni 2001 13:59 schreef budi het volgende:
Ik heb bij CTW een chipsetkoelertje gekocht, maar het koelertje vond ik niet echt best, dus ik heb het zonder koelertje geprobeerd, dus alleen klein heatsinkje en dat werkt prima, hij wordt handwarm en blijft stabiel.
Heb je er een ander heatsinkje erop gezet of alleen de ventilator eraf gerukt? >:)

• budi
Ik had zo'n 'gezonken' heatsink, dus heb ik eerst de nieuwe met fan geinstalleerd en daarna de fan eraf geschroefd.

Verwijderd

Heb zelf een Blue Orb op m'n chipset geplakt...Kan gewoon met de standaard clips vastgezet worden...

BTW: Schrik niet van het feit dat er geen koelpasta tussen chipset en koeler zit: Dit klopt :)
Pagina: 1