Dag leute,
Ik heb ergens rond juli 2011 het onderstaande in elkaar gezet,
maar kom er nu tijdens het uitproberen van Dragon Age: Inquisition achter
dat het toch wel een beetje tegen de grenzen aan loopt met een 6950 1gb.

Vergezeld door een 650W voeding van XFX
Nou wil ik eigenlijk een andere videokaart kopen, waarbij ik de volgende criteria hanteer:
Nou zit ik met een aantal vraagjes, deze zijn als volgt:
Bedankt voor het lezen en hopelijk de antwoorden.
Ik heb ergens rond juli 2011 het onderstaande in elkaar gezet,
maar kom er nu tijdens het uitproberen van Dragon Age: Inquisition achter
dat het toch wel een beetje tegen de grenzen aan loopt met een 6950 1gb.

Vergezeld door een 650W voeding van XFX
Nou wil ik eigenlijk een andere videokaart kopen, waarbij ik de volgende criteria hanteer:
- Het moet Inquisition een beetje degelijk kunnen draaien. (40+ op high zou ik toch wat meer waarderen dan de huidige 25 op medium
)
- Het moet tot in ieder geval juli 2015 nog een beetje de spellen van nu (AC:Unity, Witcher3, etc.) kunnen draaien, daarna zal ik 't systeem waarschijnlijk een paar maanden niet meer gebruiken. Dat ik mogelijk terug moet naar medium ergens in de tussentijd overleef ik wel.
- Mijn budget is toch wel uiterlijk 180 euro, maar liever houd ik het rond de 125-150.
Nou zit ik met een aantal vraagjes, deze zijn als volgt:
- Wat moet ik eigenlijk doen om het overzetten goed te laten verlopen? Kwestie van drivers uninstallen, de nieuwe erop en gaan? Of even de gehele windows partitie clean installen? Hangt dit nog samen met of ik overstap op Nvidia of het bij AMD houd?
- Denken jullie dat ik uitkom met mijn voeding of andere bottlenecks? Zeg ik iets raars als ik verwacht
geen bottlenecks tegen te komen van m'n i5, 8gb ram en MSI P67A-GD65 (B3)?
De XFX 650W is het enige waar ik eigenlijk wat bij twijfel. - In hoeverre denken jullie dat ik met b.v. de GTX770 of R9 280X het nog tot midzomer 2015 uit kan houden? Of moet ik nog eens diep in de bank gaan schatgraven en net een tientje of twee duurder kijken?
Bedankt voor het lezen en hopelijk de antwoorden.