Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[torrent] Manueel seeds toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Eigenlijk wou ik dit in het Kleine Mededelingen Topic kwijt, maar daar mag geen tech, dus ik moet wel hier posten :)

Ik gebruik nooit torrents, maar ik heb één bestandje van 200MB nodig dat nergens te vinden is op het internet of usenet en om die reden even een torrent client draaien. Nu ben ik niet vertrouwd met torrents en zal ik dit in de toekomst waarschijnlijk niet meer gebruiken, dus mijn kennis van het hele principe is beperkt.

Het bestand dat ik wil wordt geseed door 3 personen die allemaal helaas slechts een stuk van het bestand hebben. Na 1 week zit ik nog steeds op 40% en er komt geen bit meer bij. Het enige dat nog gebeurd ik upload naar een aantal mensen.

De eigenlijke vraag is: kan men op een of andere manier manueel seeds opzoeken en toevoegen of zou dat allemaal vanzelf moeten gaan? Hoe herkent een torrent een andere torrent en weet die of dit hetzelfde bestand is? Is dat met een combinatie van trefwoorden en checksum of met metainformatie uit zo'n torrent link? Ik vermoed dat laatste, in welk geval het mogelijk is dat dit bestand elders nog aangeboden wordt maar met andere metadata. Als de checksum dezelfde is zouden die bitjes wel in elkaar moeten passen.

Enlighten me please :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is informatie die je makkelijk zelf kan vinden. Er zijn hele documenten geschreven dat de werking van Torrents uitlegt. http://en.wikipedia.org/wiki/Torrent_file geeft al aan hoe 't in elkaar zit. Ik kan mij daarom niet bevatten waarom uitgerekend jij, met je jaren ervaring hier, dit niet eerst hebt uitgezocht. Waarom zouden wij iets opnieuw moeten uitleggen wat al honderden keren is uitgelegd?

Commandline FTW | Tweakt met mate