Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Naar aanleiding van een overstap naar een nieuwe werkgever heb ik de volgende vraag.

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd voor x bedrag. Ik ben in dienst getreden op 9 november.

Ontvang ik aan het einde van deze maand nu wel of niet een volledig salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19
Naar rato zal dit worden berekend en uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:57
Wat zei HR toen je daar de vraag neerlegde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
GeeMoney schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:50:
Naar rato zal dit worden berekend en uitbetaald.
Ik heb namelijk eens meegemaakt dat ik van een projectcontract (uitbetaling 7e van de maand) over ging naar een bepaalde tijds contract van een jaar (uitbetaling -5e werkdag voor einde maand) waarin ik dus 2 maal over een volledig salaris in diezelfde maand uitbetaald kreeg.

Krijg ik nu dan ook niet een volledig salaris, of wordt alleen 12 november tot einde van de maand uitbetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
The_Zohan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:52:
De vraag niet neergelegd, schiet me net ineens te binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gebruikelijk krijgt 9/31 ofwel naar rato van de 21,75 dag/maand uitbetaald.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:50

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Waarschijnlijk zal het salaris sowieso hoger zijn dan je normaal ontvangt, omdat opgebouwd vakantiegeld en resterende vakantiedagen ook uitbetaald worden.
De vraag zal wel over je nieuwe werkgever gaan, niet de oude... nevermind.

[ Voor 21% gewijzigd door Nextron op 19-11-2014 20:56 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Nextron schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:55:
Waarschijnlijk zal het salaris sowieso hoger zijn dan je normaal ontvangt, omdat opgebouwd vakantiegeld en resterende vakantiedagen ook uitbetaald worden.
De vraag zal wel over je nieuwe werkgever gaan, niet de oude... nevermind.
Nextron, het betreft het salaris van me nieuwe werkgever. Het salaris van me oude werkgever even helemaal buiten deze scope gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:38

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik heb 2 soorten werkgevers gehad.
De ene werkgever betaalde einde van de maand nadat er gewerkt was.
De werkbare uren van 1 november werden dus 27 December uitbetaald.
Mijn huidige werkgever worden de uren van 30 november al op 15 november betaald.

Ik denk dat alleen HR hier een antwoord op kan geven. of je moet al contact hebben met je toekomstige collega's?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat de TS een volledig salaris over de eerste maand zal krijgen... dan heeft hij/zij wel een hele domme baas.... hooguit in hele duurbetaalde functies waar de werknemer vet ge-please-t moet worden zie ik het nog gebeuren (en eigenlijk ook niet), maar aangezien TS het antwoord op deze vraag blijkbaar belangrijk vind, impliceert dat m.i. gelijk dat hij/zij niet in aanmerking komt voor zo'n hoge duurbetaalde functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
P.O. Box schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:54:
ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat de TS een volledig salaris over de eerste maand zal krijgen... dan heeft hij/zij wel een hele domme baas.... hooguit in hele duurbetaalde functies waar de werknemer vet ge-please-t moet worden zie ik het nog gebeuren (en eigenlijk ook niet), maar aangezien TS het antwoord op deze vraag blijkbaar belangrijk vind, impliceert dat m.i. gelijk dat hij/zij niet in aanmerking komt voor zo'n hoge duurbetaalde functie...
P.O. Box dit heeft totaal geen betrekking op de vraag in kwestie. Dit is gewoon een vraag m.b.t. geen ervaring met deze situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik begrijp je laatste post niet, maar het antwoord is vrij simpel: wat zou jij doen als je de baas was? gratis geld weggeven? nee? dan doet jouw nieuwe (maar ook je oude) baas dat ook niet.... :)

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 20:03
De ene werkgever betaald je alleen de uren, die je gemaakt hebt van de dag dat je begonnen bent tot de datum, dat ze de periodes altijd berekenen.
De andere zal je vragen, als je een voorschot nodig hebt en dan wordt dan vaak later weer verrekend met de 2e maand.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:32
Wat een verkwisting van serverruimte. Bel hiervoor gewoon HR op en je bent er achter. Wij kunnen daar hier toch niet naar gaan gokken (sommigen proberen het zelfs nog wel.. ).

Het leven is zo veel mooier en makkelijker als je een beetje initiatief neemt ;).

Verwijderd

The_Zohan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:52:
Die zei dat TS het aan een stel internetvreemdelingen op een forum moest vragen. :>

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
supra_indo schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:48:
Naar aanleiding van een overstap naar een nieuwe werkgever heb ik de volgende vraag.

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd voor x bedrag. Ik ben in dienst getreden op 9 november.

Ontvang ik aan het einde van deze maand nu wel of niet een volledig salaris?
Wat denk je zelf

Als ik alleen 28 november werk krijg ik toch ook niet een volledig salaris. Je salaris gaat altijd op basis van uren. Dat betekent 36/40 werkuren per week. Je krijgt betaald naar ratio.
Je kan wel je volledige salaris krijgen, dat betekent alleen dat de andere dagen voor 9 november vrije dagen waren :D

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Viper® schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:55:
[...]

Wat denk je zelf

Als ik alleen 28 november werk krijg ik toch ook niet een volledig salaris. Je salaris gaat altijd op basis van uren. Dat betekent 36/40 werkuren per week. Je krijgt betaald naar ratio.
Je kan wel je volledige salaris krijgen, dat betekent alleen dat de andere dagen voor 9 november vrije dagen waren :D
Heel veel aannames.. Hier heb je niets aan.,

De TS moet simpelweg HR bellen en voorleggen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
WWAS schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:33:
Wat een verkwisting van serverruimte. Bel hiervoor gewoon HR op en je bent er achter. Wij kunnen daar hier toch niet naar gaan gokken (sommigen proberen het zelfs nog wel.. ).

Het leven is zo veel mooier en makkelijker als je een beetje initiatief neemt ;).
Opzich kan het geen kwaad om de vraag te stellen. Kan net zo goed zijn dat je wel recht had op een volledig maandloon. Toen ik ontslag nam heeft HR me er niet opgewezen dat ik iedere week 1 dag vrij mocht nemen om een andere job te vinden (ookal had je een contract, je kon nog altijd een beter contract vinden).

Dus alleen vertrouwen op HR? nee hoor.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1