Triple monitor Macbook Pro 13"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56
Allowa!

Ik ben al een paar dagen bezig, en kom er zelf niet meer uit
tijd om eens kijken wat jullie hier over denken.

Ik heb ( zoals de TT al aangeeft ) een Macbook Pro 13" ( Late 2013 , I7, 16GB Ram, 256GB SSD )

Nu heb ik verder een Dell Ultrasharp U2913WM
( zie: pricewatch: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart )

Een LG 25u65-p
( zie: pricewatch: LG 25UM65-P Zwart )

en een Acer ( geen idee welk type exact, 24" full HD , VGA )

Nu leek het mij praktisch om deze op mijn macbook aan te sluiten.

de setup in kwestie:

- Minidisplayport naar de Dell
- HDMI naar de LG
- MiniDP naar VGA verloopje de Acer in.

ik zou zeggen, geen probleem.

Echter, de Acer zegt doodleuk geen signaal te hebben.

Andere VGA kabel geprobeerd, niks....
TVtje met VGA geprobeerd met 2 verschillende kabels, niks...
Ander verloop stukje geprobeerd, nog niks.

Gelukkig apple care bij deze laptop genomen, dus tijd om daar gebruik van te maken.
Ik kreeg een jonge aan de lijn, en laten we zeggen dat hij niet uit Groningen kwam ( sterk Limburgse tongval ) ( dit is niet noemenswaardig voor het probleem, maar wel voor mijn lichte irritatie )

Deze het verhaal uitgelegd, en hij kwam met de "oplossing" dat ik een dual-link DVI adapter à 99 oud Hollandse pietermannen moest halen.

het probleem zou zijn dat de stroomvoorziening van de macbook ontoereikend zou zijn.

ik krijg een beetje de indruk dat deze meneer het niet echt goed begrepen heeft?
of zie ik iets over het hoofd?

kan de 13" simpelweg geen 3 schermen vol duwen ?
of moet ik daadwerkelijk 99,- ophoesten voor een USB+DVI kabeltje wat een chinees voor mijn gevoel voor 2,50 in elkaar geplakt krijgt?

Ik zie door de (Appel)bomen het bos tenminste niet meer, dus ik hoop dat jullie appel guru's mij verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Lichtjes offtopic maar die dual link DVI adapter is echt een actief blok wat volgens mij zelfs zijn eigen voeding nodig heeft.

edit: het lijkt erop dat de persoon die je gesproken hebt gelijk heeft, als ik af ga op deze thread: http://apple.stackexchang...e-2013-macbook-pro-retina dan lijkt het inderdaad een power issue te zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door spone op 19-11-2014 20:22 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
spone schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:20:
Lichtjes offtopic maar die dual link DVI adapter is echt een actief blok wat volgens mij zelfs zijn eigen voeding nodig heeft.

edit: het lijkt erop dat de persoon die je gesproken hebt gelijk heeft, als ik af ga op deze thread: http://apple.stackexchang...e-2013-macbook-pro-retina dan lijkt het inderdaad een power issue te zijn.
De gene die Apple aanraad is voorzien van miniDP en USB ( de laatste vermoedelijk alleen voor extra sap inderdaad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Klopt inderdaad, de Macbook pro 15" heeft weer wel genoeg power om dit te doen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
djkavaa schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:37:
Klopt inderdaad, de Macbook pro 15" heeft weer wel genoeg power om dit te doen.
Hmm, dus de enige keuze die ik heb is 99 euro neerleggen voor een DualLink DVI adapter?
ik had verwacht dat ie aan de adapter wel genoeg stroom zou kunnen harken.

maar als het niet anders is, dan maar een extra adaptertje.

Update 1: Bij de mannen van koud-blauw maar even een adaptertje besteld, mocht het niet werken, kan ik altijd nog gebruik maken van mijn retourrecht.

Ook nog even met een APR gebeld in de buurt, zij gaven aan dat het niet zou werken :+ maar ik heb (meer) vertrouwen in het tweakend volk ! :-)

Zodra de adapter binnen is zal ik deze post nog effe updaten, zodat de mensen die het googelen er ook wat aan hebben :-)

[ Voor 33% gewijzigd door Xantios op 20-11-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:49
Xantios schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:16:
...

kan de 13" simpelweg geen 3 schermen vol duwen ?
....
Nee, dat kan uberhaupt niet. Je kunt maar tot twee externe schermen aansluiten. Dat staat ook op de site van Apple...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Xantios schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:16:

Ik kreeg een jonge aan de lijn, en laten we zeggen dat hij niet uit Groningen kwam ( sterk Limburgse tongval ) ( dit is niet noemenswaardig voor het probleem, maar wel voor mijn lichte irritatie )
lekker kortizchtig 8)7 :X

Maar die meneer had wel gelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
SquareOne schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:06:
[...]

lekker kortizchtig 8)7 :X

Maar die meneer had wel gelijk ;).
Ja want ik mag natuurlijk niet verwachten dat er behoorlijk Nederlands gesproken wordt bij een helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
Xantios schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:46:
[...]

Ja want ik mag natuurlijk niet verwachten dat er behoorlijk Nederlands gesproken wordt bij een helpdesk.
Dan moeten ze de helpdesk verplaatsen naar Haarlem denk ik. Daar spreken ze accentloos Nederlands zonder rare uitspraken als "weeral" i.p.v. "alweer" en weet-ik-veel-wat-nog-meer... 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
[...]

Kon je hem verstaan? Ja? Doe dan even niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Tuurlijk maar betekent een Limburgs accent dan gelijk dat je geen behoorlijk Nederlands spreekt? Soms is een Limburgs accent wel lastig te verstaan maar als het écht heel erg was, was de betreffende lederwerken natuurlijk nooit aangenomen.

Daarnaast, veel helpdesks zitten tegenwoordig in Suriname, dan luister ik (en ik denk vele anderen) toch liever naar een Limburger.

Maar goed beetje off-topic.

De TS moet gewoon een adapter kopen dan gaat het verhaal werken zoals hij dat graag wilt.
Pagina: 1