Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Beste tweakers,

Al tijden gebruik ik mijn LG G2 naar grote tevredenheid (met root, twrp, g2tweaksbox, g3 keyboard, xdabbeb camera, LG g3home, etc etc, allemaal om het er dus maar uit te laten zien als een g3)

Nu gaf mijn LG G2 vandaag een melding dat er een software update beschikbaar was, er stond bij dat deze update applicaties verbeterd. Ik dacht dus dat het geen update naar een compleet nieuwe android versie oid was en koos er voor om de update uit te voeren.
Ik weet overigens nog steeds niet wat voor update dit nu precies is/was van LG.

De LG G2 begon direct te herstarten, toen ik akkoord gaf voor deze update, maar kwam na deze herstart meteen in TWRP.
Hij start niet met geen enkele mogelijkheid meer door...
Ik heb TWRP dom genoeg nooit gebruikt voor een backup. Ik had dit een tijdje geleden er op gezet met de intensie een micro-usb-stick te kopen en dan een volledige backup te maken, maar dat is er nooit van gekomen.

Nu zit ik dus VAST IN TWRP.
In twrp kiezen voor Reboot->System lost het niet op. Ook dan start hij weer in twrp.
Ik ben compleet radeloos en baal als een stekker.
Met mijn domme hoofd dus geen backup (behalve uiteraard Google sync) gemaakt en nu zit ik met de gebakken peren.
Kan iemand mij snel helpen?
Uiteraard het liefst met behoud van gegevens (mijn arme data, foto's, etc zucht, domdomdom), maar als dat echt niet kan, dan eventueel een harde reset naar stock LG G2 kitkat? Want ik weet nu zelfs niet hoe dat moet.

Hopende op snelle en bruikbare hulp van de kenners.

[ Voor 3% gewijzigd door Allewijn op 19-11-2014 19:05 ]

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn hemel, ik heb het eigenlijk net na het posten van mijn bovengenoemde vraag zelf aangedurft op in de twrp terminal command handmatig een code in te toetsen.
Hierna herstartte hij gelukkig weer als vanouds.
Wat ben ik blij.
Die update ga ik dus mooi niet meer uitvoeren (of wel).
Voor nu heb ik herinneringen voor updates iig uitgeschakeld, zodat hij niet meer over die voor mij verder inhoudelijk onbekende update gaat zeuren.
Het is toch nog geen update naar Android L???

Hier de truc:
Here's the easy fix:

If you have ADB access, plug in your phone and run this:

Code:
adb shell
dd if=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/fota of=/sdcard/fota-backup.img
dd if=/dev/zero of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/fota
Then you should be able to successfully reboot your phone via the TWRP menu option, or via a simple reboot command in adb.

If you DONT have ADB access (because of an early build of TWRP), you can simply use TWRP's awesome "terminal command" option to run the following:

Code:
dd if=/dev/zero of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/fota
You'll have to type that whole thing out, and be VERY careful with spaces and punctuation. One wrong letter and you could nuke your phone.

After that finishes, you can reboot and continue on your happy way!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Dank je wel voor je update!

Zelf niet nodig maar handig voor eventuele andere slachtoffers, dus top :*)

Nickname does not reflect reality