Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb sinds kort een nieuwe mobiel die kuren heeft met de WiFi connectie.
Met verschillende intervallen (maar regelmatig) haalt de telefoon geen gevens meer binnen. WiFi is dan nog wel verbonden maar aan het tekentje boven in mijn scherm te zien (pijltje in WiFi connectie streepjes) is hij enkel nog aan het uploaden. Het aan en uitschakelen van mijn wifi helpt, maar omdat ik geen zin heb om de haverklap mijn internet weer even aan en uit te zetten zoek ik een oplossing voor dit probleem. Heeft iemand al eerder met dit bijltje gehakt?

Detail: dit probleem heb ik tot nu toe enkel opgemerkt bij internet van telfort op mijn kamertje. Bij mijn ouders thuis, op de uni of ZELFS IN DE TREIN lijkt hij hier geen last van te hebben, toch raar... :/ Telefoon is het niet eens met iets dat mijn router doet?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
probeer eens een ander kanaal op je router (check met de wifi analyser app waar nog ruimte is)

Strava

• Barlogirl
Dank voor de tip! Het kanaal waar hij in zit is het rustigste die er is, maar heb wat rond gegoogled en geprobeerd de instellingen van de router te optimaliseren. Tot nu toe gaat het goed, hopen dat hij het volhoudt ;)

• Barlogirl
Te vroeg gejuichd, het mocht niet baten. Mijn laptop heeft overigens geen problemen met internet, signaal meter van wifi analyser op mijn mobiel blijft netjes in het groen (hoewel geen van de beschikbare kanalen ook maar 1 ster heeft, behalve 14, maar dat heeft natuurlijk een reden, ik ben niet de enige die daar niet op komt)

Kan het nog aan iets anders liggen?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ja, aan de firmware van je router.

Verwijderd

Kan best een probleem zijn met telfort.. Welke telefoon heb je?

Vind dit ontzettend interessant want een vriend van mij heeft exact hetzelfde probleem op bepaalde wifi netwerken..
O. A. Een telfort netwerk

• Barlogirl
Een THL 5000, waar ik overigens verder heel gelukkig mee ben. Hij heeft dit probleem tot nu toe echt alleen op het netwerk van Telfort.

Ik ga nog eens spelen met de intstellingen van de router, want na mijn aanpassingen heb ik nu al twee keer gehad dat hij verbinding compleet verbroken heeft en geen verbinding meer wil maken met internet (authenticatie probleem) tot dat ik de wifi weer even aan en uit zet.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Barlogirl schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:30:
[...]

Een THL 5000, waar ik overigens verder heel gelukkig mee ben. Hij heeft dit probleem tot nu toe echt alleen op het netwerk van Telfort.

Ik ga nog eens spelen met de intstellingen van de router, want na mijn aanpassingen heb ik nu al twee keer gehad dat hij verbinding compleet verbroken heeft en geen verbinding meer wil maken met internet (authenticatie probleem) tot dat ik de wifi weer even aan en uit zet.
Hier ook een THL5000, en hetzelfde probleem. Alleen ik heb geen Telfort.

Enige dat ik weet is dat ik thuis problemen heb (Ziggo) , verbonden via een TP-Link.
Maar dat ik op een andere locatie, waar ook een ziggo verbinding ligt, geen problemen heb, verbonden via een netgear (geloof ik).

Ik heb de instellingen van mijn router al aangepast, ook een andere tp-link geprobeerd met verschillende instellingen (ook verschillende kanalen). Hiermee heb ik het probleem nog niet kunnen verhelpen.

Mogelijk router gerelateerd probleem?
Misschien een router firmware probleem.

• freggell
Is er nog vooruitgang?

Het lijkt er bij mij op dat het probleem zich voordoet als ik geen mobiel signaal heb.
Als ik dan vliegtuig modus inschakel en opnieuw de wifi aanzet lijkt het probleem minder vaak op te treden.

• Barlogirl
Sorry, krijg schijnbaar geen mail als er gereageerd word. Nee, ik heb helaas nog geen oplossing. Ik heb nu een paar keer gehad dat hij het in een keer wel constant volhoudt, maar ik zou niet weten waar dat aan ligt. Persoonlijk heb ik geen verband opgemerkt tussen het probleem en een mobiel signaal, maar ik zal het eens in de gaten houden. Ik ga eens contact opnemen met de mensen van telfort, misschien kennen zij het probleem (maar ben er bang voor).

• freggell
Ik ben op XDA iets tegen gekomen dat mogelijk dit wifi probleem oplost.
In het THL 5000 topic wordt er gesproken over een modem_900 file.

Deze file zorgt er onder andere voor dat de 900mHz gebruikt kan worden voor 3G, maar blijkbaar kan deze ook het wifi probleem verhelpen. File is te vinden op needrom

Ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd.

Link naar post van Bal0n3yZ in het THL 5000 topic, waar hij vermeld dat de file zijn wifi probleem fixt.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft het op z'n galaxy s advance.. Ook op telfort netwerken en op school. Verder werkt het wel overal

• Barlogirl
freggell schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:52:
Ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd.
Inmiddels al uitgeprobeerd?

Heb de file gevonden, en wil graag een poging doen, maar kan zo 1,2,3 geen manier vinden om de .img te flashen op mijn thl (zonder root, btw, mocht dat het verschil wezen). Is er een app voor oid?
Pagina: 1