upgrade cpu midrange game systeem

Pagina: 1
Acties:

• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-01 17:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral kunnen gamen met medium to high settings tussen de 30-en 60fps.
Op langere termijn zou ik dit graag doen op ultra settings met 60fps. Ik speel vooral fps games zoals cod en battlefield.

Mijn huidige cpu (i3 530) was al een bottleneck bij mijn gtx 750 ti dus deze upgrade is zeker nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum €400 (maar mag ook iets minder ;) ) incl. verzendingskosten. De assemblage zal ik zelf doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
videokaart: GTX 750ti
alle randapparatuur
kast
HDD met windows

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
nieuwe cpu
nieuw moederbord
nieuw ramgeheugen (vorige was nog ddr-2 8)7 )

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit maar AMD heeft voor processors een betere prijs-kwaliteit verhouding. (corrigeer mij als ik fout ben)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou er in de toekomst graag nog een goede videokaart in monteren en weet niet of deze voeding dit aankan. (Ik dacht aan de opvolger van de gtx 970)

Ga je overklokken?
Mijn gpu zal ik overklokken maar voor een cpu heb ik niet de benodigde kennis en software.

Dit is waaraan ik nu ongeveer dacht, zouden jullie hieraan wat dingen aanpassen?:

De voeding die ik wou gebruiken was niet beschikbaar in de Pricewatch dus dan zet ik hier maar even de link van alternate neer: https://www.alternate.be/...duct/1146908?tk=7&lk=6222

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 156,-€ 156,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 67,-€ 67,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,50€ 63,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 286,50

Hopelijk heb ik jullie nu voldoende informatie gegeven.

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik zal intel nemen, omdat ze beter zijn en ik heb gehoord dat intel en nvidea beter met elkaar samenwerken dan met een AMD proccesor

Review QNAP TS-230 NAS

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CAA.

Op zich een aardige combi, maar voor je budget kan er makkelijk een intel cpu in, zoals pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed + pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 + pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU.
Dutchredgaming schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:05:
[..] en ik heb gehoord dat intel en nvidea beter met elkaar samenwerken dan met een AMD proccesor
Dat is natuurlijk onzin, dat is als eens eerder gezegd.

[ Voor 98% gewijzigd door br00ky op 19-11-2014 16:17 ]

Verwijderd

Dutchredgaming schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:05:
Ik zal intel nemen, omdat ze beter zijn en ik heb gehoord dat intel en nvidea beter met elkaar samenwerken dan met een AMD proccesor
Het eerste is onzin zonder onderbouwing, en het tweede is gewoon compleet onzin. Intel is op het moment wel beter voor gamen, vanwege de hogere singlecore performance. Een i5 4460 zou een leuke zijn denk ik, alhoewel ik niet weet of dat op je mobo past.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-02 16:06

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Als het je puur om battlefield 4 gaat dan is de AMD FX8**** inderdaad de beste optie.
Mocht je de gamesessies willen recorden en/of streamen, ook dan is de FX8*** de beste optie.

Het gemiddelde spel wat uitkomt tegenwoordig heeft echter meer baat bij de hoge single core performance van intel chips.
Speeld je geregeld ook wat andere games dan battlefield. Hoe ouder de game, hoe hoger de kans dat deze beter draait op intel.
Ook is voor zover ik weet het grootste deels van de games wat tegenwoordig uitkomt nog steeds sneller op intel.

Reden hiervoor is dat intel gewoon sneller draait per core en de meeste games de 4 cores van intel niet volledig zullen gebruiken. De AMD zal dan 4 mindere cores hebben + nog 4 extra die niks te doen hebben.

Wat ik je wel kan vertellen is dat je zowel met de intel i5, als met de AMD geen problemen zal hebben met gamen. Ze zullen het allebij in meer dan 99% van de games hartstikke goed volhouden (uitgaande van 1080p 60fps op high/ultra settings). Ik heb in elk geval nog geen game ontdekt (op flight simulators met honderden mods na) die het op 1 van beide chips niet uithouden.

• MrInfamous
Dan ga ik voor de intel opstelling denk ik.

Voor de voeding zouden jullie voor deze: pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W of deze: https://www.alternate.be/.../1146908?tk=7&lk=6222 gaan?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De alternate link is kapot, maar 620W is veel te veel. Zelfs met een 970 (of opvolger) heb je aan 450W genoeg.
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Beiden erg mooie voedingen voor een mooie (Belgische) prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 19-11-2014 16:35 ]

• MrInfamous
Dan denk ik dat dit hem wordt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,80€ 69,80
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,50€ 63,50
1Seasonic S12G 450W€ 64,85€ 64,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 363,65

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
ward3112 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:01:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
nieuwe cpu
nieuw moederbord
nieuw ramgeheugen (vorige was nog ddr-2 8)7 )

Ga je overklokken?
Mijn gpu zal ik overklokken maar voor een cpu heb ik niet de benodigde kennis en software.
1) Ben je zeker dat je vorige RAM geheugen DDR2 was? Je zegt dat je een Core i3 530 hebt, die werkt nochtans alleen met DDR3. Er is dus kans dat je je geheugen kunt herbruiken. Dat was waarschijnlijk wel maar 4GB, dus ik zou alsnog 8GB bij kopen. Je kunt dat dan samen gebruiken (aan de snelheid van je oude geheugen), of alleen het nieuwe geheugen gebruiken. Maar bij een Haswell processor doet geheugensnelheid voor gamen er niet zo toe, dus ik zou indien mogelijk het gewoon allemaal gebruiken.

2) Een cpu overklokken is niet moeilijker dan een gpu overklokken, en je hebt er zeker geen speciale software voor nodig. Maar in jouw geval was cpu overklokken toch niet aan te raden omdat een overklokbare quadcore Intel cpu en moederbord te duur zouden zijn. Je huidige Core i3 530 is trouwens nog zeker 1GHz te overklokken zonder veel spanning toe te moeten voegen, moest je daar eens zin in hebben (al is een andere koeler dan misschien wel aan te raden).

• MrInfamous
Het is idd toch DDR-3 heb dit daarnet eens grondig opgezocht. Nu zit ik nog met 2 vraagjes.

Hoe kan ik te weten komen welke frequentie mijn geheugen heeft? Ik kan dit niet duidelijk vinden in mijn bios en met het resultaat van geekbench ben ik ook niet echt tevreden. (1Mhz klopt volgens mij niet?)

Is het al gelijk welk latje ik er bij steek gelijk welk merk en model dus als het maar DDR-3 is. Of moet ik voor een upgrade naar 8GB een volledig nieuw setje kopen?

Afbeelding bios:

geschaalde grootte: https://drive.google.com/...HZ0kyckE/view?usp=sharing

voor de volledige grootte: https://drive.google.com/...vWFVaakk/view?usp=sharing

afbeelding geekbench:

https://drive.google.com/...6N2pCdzg/view?usp=sharing

[ Voor 82% gewijzigd door MrInfamous op 20-11-2014 20:19 . Reden: De plaatjes werkten niet. Dan maar de gewone link... ]

• MrInfamous
??

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
1 Mhz lijkt me ook maf. Je zou nog een ander programma kunnen proberen zoals HWinfo. Die geeft bij mij in ieder geval de juiste specificaties.

En bij het aanschaffen van nieuw RAM is het verstandig zo gelijk mogelijk RAM aan te schaffen, dan weet je in ieder geval zeker dat het werk. Andere combinaties werken vast ook, maar dan zou je tegen problemen aan kunnen lopen dat het toch incompatibel blijkt.

• MrInfamous
Bij dat programma krijg ik dit resultaat:

https://drive.google.com/...2dUc3ZTQ/view?usp=sharing

Is DDR3 1333 dan 1333MHz of is dit 667MHz zoals daar staat bij clock?

Nogmaals sorry maar blijkbaar werkt de link van google drive niet met het afbeeldingen systeem van tweakers :?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Double Data Rate
x2

• MrInfamous
Ok bedankt, en is dit geheugen voldoende snel genoeg en past het in een nieuw moederbord?

Verwijderd

Overal waar 1333MHz staat, staat het verkeerd het is namelijk 667MHz, maar doordat het effectieve snelheid dubbel zo hoog ligt (Double Data Rate), is de effectieve snelheid 1333MT/s (Mega Transfers per seconde en niet Megahertz).

• MrInfamous
Ik heb een i5 4460 gekocht maar vroeg mij nu af of dit wel zal lukken met mijn Windows 7 OEM-licentie.
Mijn vraag is dus: lukt dit met de oem versie of zal ik een nieuwe Windows moeten aanschaffen?

Alvast bedankt
Ward

Verwijderd

Het mag niet, maar kan wel.

• MrInfamous
Bestaat er ergens een handleiding van hoe je dit moet uitvoeren?

Verwijderd

ward3112 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:43:
Ik heb een i5 4460 gekocht maar vroeg mij nu af of dit wel zal lukken met mijn Windows 7 OEM-licentie.
Mijn vraag is dus: lukt dit met de oem versie of zal ik een nieuwe Windows moeten aanschaffen?

Alvast bedankt
Ward
https://www.schoonepc.nl/...vatie_windows_xp_oem.html
Is voor alle Windows hetzelfde liedje.
Pagina: 1