Ik ben bezig een upgrade setje van oude onderdelen samen te stellen voor een vriend. Het is een gezinscomputer, de oude pc heeft 10 minuten nodig om een printje te doen dus die is afgeschreven (nee formatteren helpt niet. Het is een AMD Sempron single core uit het jaar 200X). Maar hij wil er ook een beetje op kunnen gamen.
Nu heb ik de volgende onderdelen al binnen:
-AMD Phenom II x6 1055T
-ASROCK 890 Extreme 4
-Corsair Valueram 4GB 1333MHz
-Nvidia GeForce 560 Ti
Ook zit er in de pc een OEM voeding die het moederbord en de HDD's prima van stroom kan voorzien (300w).
Nu heb ik hier nog een OEM voeding liggen met helaas een 20pin ATX connector en alleen maar MOLEX. Ik heb zat verloopjes om van MOLEX naar 6pin PCI-e te gaan en ik weet hoe ik de 20/24 pin ATX moet doorlussen om beide voedingen tegelijk aan te zetten via het moederbord.
Mijn vraag is nu of de tweede voeding via de verloopjes de videokaart van stroom kan voorzien zonder door te branden.
Nu heb ik de volgende onderdelen al binnen:
-AMD Phenom II x6 1055T
-ASROCK 890 Extreme 4
-Corsair Valueram 4GB 1333MHz
-Nvidia GeForce 560 Ti
Ook zit er in de pc een OEM voeding die het moederbord en de HDD's prima van stroom kan voorzien (300w).
Nu heb ik hier nog een OEM voeding liggen met helaas een 20pin ATX connector en alleen maar MOLEX. Ik heb zat verloopjes om van MOLEX naar 6pin PCI-e te gaan en ik weet hoe ik de 20/24 pin ATX moet doorlussen om beide voedingen tegelijk aan te zetten via het moederbord.
Mijn vraag is nu of de tweede voeding via de verloopjes de videokaart van stroom kan voorzien zonder door te branden.