Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coderen zonder kennis van een coderingstaal

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Hallo. Ik zit met een probleem.Ik heb een idee voor een programma of een website (allebei werkt voor wat ik wil doen even goed), maar ik kan niet coderen. Behalve wat aanmodderen op Linux, het installeren van custom scripts (mits ze een goede handleiding hebben) op windows of Ubuntu zijn mijn codering-skills nul komma nul.

Als ik het zou kunnen zou ik het graag willen leren, maar door een chronisch slaaptekort heb ik te weinig concentratie om lang op een onderwerp (zoals een coderingsboek of instructievideo) geconcentreerd te blijven zitten.

Dus mijn vraag is, weet iemand of er programma's of websites bestaan die zonder kennis vooraf een complete applicatie kunnen bouwen?

Ik weet dat ze bestaan, ik heb er al verschillende bezocht, mijn applicatie die ik wil maken is nogal uitgebreid. Het moet toegang hebben tot een database, met de mogelijkheid om data aan die database toe te voegen. Het krijgt zijn informatie uit een API van een andere website dus moet er een mogelijkheid zijn om die data vanuit die andere website op te slaan in mijn database, en de data zou ik graag op verschillende manieren willen tonen. Bijvoorbeeld door grafieken en tabellen die zijn samengesteld en in sommige gevallen bij elkaar zijn opgeteld of afgetrokken van de data uit de mijn eigen database en rechtstreeks van de API van de andere website. De meeste websites die ik heb bezocht vragen geld voor het gebruik van hun website, en om een bedrag tussen de $10 en in sommige gevallen $250 te betalen voor iets waarvan ik niet weet of het werkt voor mij zie ik niet zitten.

Tot nu toe heb ik nog niet een programma of website gevonden die dat kan zonder dat het vraagt om gevorderde kennis over een specifieke coderingstaal. Als er iemand is hierzo die mij verder kan helpen en wel een programma weet dat zonder al te veel kennis het mogelijk maakt om toch een erg uitgebreide applicatie te maken zou ik dat erg op prijs stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door dunpealhunter op 19-11-2014 14:28 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sowieso is het programmeren, coderen is iets heel anders :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Coderen heeft niks met programmeren te maken. Als je het al niet bij de juiste naam noemt kom je sowieso nergens.

Er zijn genoeg zogenaamde RAD-omgevingen maar met geen van allen kun je echt goed applicaties maken zonder te programmeren. Da's een beetje als naar de dokter gaan en zeggen dat je dat kankergezwel niet zo fijn vindt maar dat hij niet mag snijden om het weg te halen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Mijn excuus, ik bedoel programmeren. kunnen we weer on-topic komen? :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dunpealhunter schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:32:
Ik weet niet of ik op dit topic wil komen, lijkt me niet lekker.

[ontopic]
Ja en nee, je kan snel dingen leren door gewoon te gaan kloten. Vooral met tutorials of boeken, maar je zegt zelf al dat je niet lang je aandacht er bij kan houden. Die combo is niet echt handig...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 18:38

Dido

heforshe

Je vraagt of er een tool/site/applicatie is die ervoor zorgt dat iemand met de ballen verstand van programmeren een volledige functionele applicatie kan ontwikkelen met een uitgebreide, op de business case toegespitste functionaliteit, en (neem ik dan aan) die ook nog eens voldoet aan de nodige veiligheidseisen, aangezien de applicatie zich online gaat begeven.

Het is een ja/nee vraag.

Als het antwoord nee is heb jij pech.

Als het antwoord ja is, dan hebben alle op dit moment werkzame programmeurs hele dikke pech.

Maar dat terzijde, ik heb geen idee of zoiets bestaat. Ik heb in ieder geval nog niet gehoord dat ik door een applicatie vervangen wordt, maar misschien loopt mijn baas wat achter.

Overigens, kunnen programmeren heeft an sich heel weinig met de kennis van een programmeertaal te maken, dus om je vraag anders te beantwoorden: ja, elke goede programmeur kan programmeren, (grotendeels) onafhankelijk van de gekozen taal. Een taal leren is een eitje vergeleken met (goed) leren programmeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Dido op 19-11-2014 14:46 ]

Wat betekent mijn avatar?

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zelf leren gaat veeeeel tijd & geduld kosten. Je kunt ook iemand vragen om te helpen voor een vergoeding. Is maar net wat jij er voor over hebt: maanden leren programmeren en hopen dat het goed gaat of iemand vragen die er verstand van heeft en dat met een beetje geluk de opzet slechts enkele weken duurt. Maar dat is nooit exact te zeggen, er komen altijd wel obstakels op je pad. Dit gaat dus over als je alles van de grond af aan opzet.

Kant en klare oplossingen waar je het over hebt is het meest makkelijk schat ik, je kunt eventueel bij een van die websites je ideeen voorleggen en vragen of het mogelijk is, en met wat hulp van een (goede) programmeur ben je dan redelijk snel klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ByteMe_ op 19-11-2014 14:47 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

dunpealhunter schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:32:
Ik wás al ontopic. ;) Met RAD-omgevingen kun je vrij snel een formuliertje bij elkaar klikken en aan een database koppelen, maar zonder programmeerkennis of de ambitie om te leren programmeren kom je er daarmee niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

dunpealhunter schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:25:
Als ik het zou kunnen zou ik het graag willen leren, maar door een chronisch slaaptekort heb ik te weinig concentratie om lang op een onderwerp [...]

Dus mijn vraag is, weet iemand of er programma's of websites bestaan die zonder kennis vooraf een complete applicatie kunnen bouwen?
Tsja, expertsystemen zat, dus een expertsysteem wat kan programmeren is zo'n gek idee niet. Blijft alleen nog het probleem over dat je voor je communicatie met het expertsysteem wel kennis van de materie zult moeten hebben. En als je een paar honderd dollar al teveel vindt dan vrees ik dat zo'n expertsysteem, wat, als het werkt, miljarden dollars waard is, net buiten je budget valt.

Het antwoord op de vraag of er (bijna gratis) programma's bestaan die voor jou een complete applicatie bouwen op grond van wat wazige omschrijvingen is 'Nee'.

Nou zou dit topic nog interessant kunnen zijn voor een fundamentele discussie in W&L, maar iets zegt me dat je de daarvoor benodigde energie niet zult op kunnen brengen. Ga zorgen dat je fatsoenlijk slaapt en welkom in de werkelijkheid.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.