Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tips voor Keyboard probleem netbook Packard Bell DOT

Pagina: 1
Acties:

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het gaat om het volgende. Ik heb sinds kort een probleem met de toetsen op mijn PB netbook. Het is een standaard ATOM netbookje van een paar jaar oud. Het probleem is dat de meeste toetsen niet werken of dat er iets anders uitkomt dan ingetypt. Ik dacht eerst dat het iets was van een verkeerde taalinstelling of iets dergelijks of dat ik een virusje had opgelopen maar dat bleek niet zo te zijn. Daarna dacht ik dat het misschien een hardware ding zou zijn, maar met een extern USB toetsenbord heb ik precies hetzelfde en ook een virtueel keyboard (op het scherm) doet hetzelfde. Uiteindelijk gekeken of ik de bios nog kan bereiken maar ook dat lukt niet omdat hij die toetsen (F2, F12) niet herkent.

Ik heb een jaartje geleden de HD vervangen voor een samsung SSD en daarna heb ik af en toe dat hij vrij willekeurig een BOOT\BCD read error geeft bij het opstaten, met een enter loopt hij daar wel doorheen (ik had de indruk dat hij met de SSD misschien wat te snel was met het ophalen van de boot informatie). Inmiddels kom ik hier ook niet meer doorheen als dat gebeurt omdat ik geen enter meer kan geven. Hij start verder nog wel gewoon op maar ik kan dus geen windows password invullen, dus ik kom niet verder.

Ik heb even geen idee meer wat nog te proberen, ik denk zelf dat er waarschijnlijk een probleem is op het MB met de chip die de I/O naar het keyboard regelt (hoewel ik mij dan afvraag of dit ook invloed kan hebben op het virtuele keyboard op het scherm, want die gaf precies dezelfde verkeerde tekens als het fysieke).

In het begin deed hij het af en toe (ook nadat ik al in windows zat) dus dan kon ik nog iets meer uitproberen, bijv door met de muis notepad op te starten en te kijken wat de toetsen deden (een paar geven nog wel de juiste karakters, maar de meeste doen niets of geven een blokje (hoge ascci waarde) of openen bijvoorbeeld een searchbox of nieuwe file (nu ik erover denk misschien dat fysiek een control of alt toets blijft hangen, deze zou natuurlijk ook invloed hebben op dat virtuele keyboard en op de F toetsen bij het pogen naar de BIOS te gaan. Volgens mij heb ik al schrijvend mijzelf een idee aan de hand gedaan. Ik ga vanavond maar eens proberen met losgekoppeld intern keyboard en aangesloten usb keyboard (als hij dan uberhaupt door de systemcheck komt).

Ik ga hem toch nog maar even posten anders is het zonde van zo'n lang verhaal ;) en wie weet heeft er toch noch iemand tips (ook voor dat BCD probleem)

Update:
Was inderdaad een hardware probleem in het ingebouwde toetsenbordje. Het schijnt ook wel gebruikelijk te zijn omdat de flatcable een rare knik moet maken. Test geslaagd dus, ga nu eens proberen om voordelig een vervanging te scoren.

[ Voor 4% gewijzigd door he3763 op 20-11-2014 09:38 ]