Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Businesslaptop december 2014

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Businesslaptop december 2014

De vorige keer dat een businesslaptop in de bbg langskwam is alweer negen maanden geleden, dus hoog tijd voor een nieuwe zakelijke best buy.

De ideale businesslaptop voldoet aan de volgende eigenschappen:
- Goede bouwkaliteit
- Redelijke accuduur (hoeft geen 12 uur te zijn, maar 2 of 3 is te weinig)
- Zakelijke features (smartcardreader, tpm, fingerprintreader)
- Schermresolutie van >1366*768
- Ssd
- Windows 7 Professional / 8.1 Pro
...en dat allemaal voor maximaal negenhonderd euro.
Het lukt waarschijnlijk niet om dat allemaal in een laptop terug te vinden, maar laten we in ieder geval op zoek gaan naar de beste optie :)
Kandidaten
We hebben alvast een paar mogelijke kandidaten uitgezocht:

De pricewatch: Toshiba Tecra Z40-A-16C voldoet aan bijna alle eigenschappen uit het wensenlijstje. De hardware omvat een Core i5-4210U, 4GB geheugen, 128GB ssd en een 14"-scherm met een 1600x900-resolutie. Verder voorzien van: Windows 7 Pro, vingerafdrukscanner, tpm en smartcardslot. Het geheugen is dus wat aan de krappe kant, en volgens Notebookcheck had de behuizing steviger gekund. De accuduur is met 7 uur tijdens surfen wel lekker lang en het gewicht is laag.

Ook de pricewatch: Lenovo Thinkpad L540 (20AV005HMH) heeft zakelijk features aan boord, zoals een vingerafdrukscanner, tpm en express-slot. De processor, een Core i5-4300M en full hd-scherm zijn ook aanwezig, maar het werkgeheugen van 4GB is wat krap en er is geen ssd, maar een harde schijf van 500GB aanwezig. De accuduur is een uur of vijf en het scherm is tn. Niet de tofste hardware dus, wel de zakelijke features.

Dell kan eigenlijk niet in dit lijstje ontbreken. De pricewatch: Dell Latitude E5450-5851 is voorzien van een Core i5-4310U, 8GB geheugen, een 128GB ssd, een 14"-scherm met 1920x1080-resolutie. Wederom met tpm, smartcardlezer en vingerafdruklezer en Windows 8.1 Pro of 7 Pro naar keuze.

Wat mag het worden? Dell, Toshiba of Lenovo of liever iets heel anders?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:19
Moet er rekening worden gehouden met 900 incl. BTW of excl. aangezien het om een zakelijke notebook gaat?

Bij een budget van 900,- moet je vaak toch keuzes maken (zakelijke features vs SSD). Erg lastig. De lenovo is een zeer stevige notebook, veel features en is makkelijk uit te breiden. En heeft dan toch de voorkeur.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Inclusief btw :)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Voor welke toepassingen moet de laptop geschikt zijn?
Zakelijk gebruik is nogal een breed begrip. Een CAD tekenaar bijv. heeft veel sterkere hardware nodig dan een verkoper.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Surface Pro 3 ? Die is vanaf volgende week 899 met een core i5 hoorde ik.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
@wappiewappie
Ik zou me niet blind staren op de toepassingen van de businesslaptop, voor negenhonderd euro moet je er geen cad-dingen mee doen. Dus: gewoon een zo snel mogelijke cpu, ssd en eventueel een losse videokaart. Maar: als je met een dijk van een betoog komt waarom de best buy van december een AMD A4-processor in combinatie met een Quadro-videokaart moet hebben (en als je zo'n laptop kan vinden ;)), dan horen we dat natuurlijk graag!

@Cinemaskoop
Heb je een linkje? Als dat geen tijdelijke aanbieding is lijkt me dat een interessante optie.

• Cinemaskoop
@PiweD, die prijs gaat morgen in. Ik weet niet of het tijdelijk is. Sowieso issie iig heel december die prijs. Dus voor de LBBG is dat dan sowieso een optie toch?

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 22:36
De Dell heeft een simkaartslot. Dat lijkt me voor zakelijk gebruik zeker ook wel een vereiste.

De Toshiba heeft 4Gb, staat in bovenstaand stuk. De Lenovo heeft dat ook, maar daar wordt in de tekst gezegd dat dit mager is. Wat is het verschil van de 4 Gb van Toshiba tov de 4 Gb van Lenovo?

• Cinemaskoop
@ PiweD: De eerste shops staan al op 899 voor de i5 versie

pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB Zilver

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
@miles niks natuurlijk :p

Tot zover is er volgens mij voorkeur voor de Surface Pro 3, de Dell Latitude en de Lenovo L540, heeft er nog iemand een doorslaand argument waarom een van die drie de best buy van december moet worden?

• wappiewappie
PiweD schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:39:
@wappiewappie
Ik zou me niet blind staren op de toepassingen van de businesslaptop, voor negenhonderd euro moet je er geen cad-dingen mee doen.
Een Asus N56 valt binnen het budget en is qua hardware ook prima geschikt voor CAD werk. :)

Voor €872,- (excl korting) kun je ook een Thinkpad S540 bestellen via de Lenovo webshop. Voor die prijs heb je een i5-4210U, Win pro, 1080p scherm, 4GB en een 256GB ssd.

Het ding heeft een stevige alu behuizing, weegt 2.1kg en een lange accuduur. Volgens Notebookcheck gaat de accu 7 uur (wifi surfing) mee. Volgens Lenovo is de accu binnen 45 min. voor 80% opgeladen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
+1 voor die S540 !
Maar ik vind die 900 euro aan de lage kant voor een businesslaptop. Wellicht ben ik verwend met mijn HP elitebook 850, maar dat begint pas bij 1200+ euro leuk te worden. Dan heb je wel de smartcardreader, tpm, fingerprintscanner, genoeg ruimte voor geheugen, en afhankelijk van de uitvoering een ssd en full-hd scherm. En toch licht en stevig.

Wat voor velen wellicht niet interressant is, maar voor mij de doorslag gaf, is dat er erg weinig 15 / 15,6 inch laptops zijn zonder numpad, en ik wil geen numpad.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Cinemaskoop
+1 voor de Surface Pro 3. the best of both worlds. De supergevoelige Surface Pen. Het handige A4 formaat met handschrift herkenning. Het superlage gewicht. de 9 uur batterijtijd. En het is eens wat anders dan de normale saaie laptops. Touch. De zeer goede bouwkwaliteit

Verwijderd

Echt geen voorstander van de surface pro 3. Heb die eens effe uitgeprobeerd, enfin 't is te zeggen na dat ik dat toetsenbord 1 seconde had aangeraakt wist ik al dat dit niks voor mij was. Als je daar uren op moet typen... Bovendien vind ik het niet zo prettig dat je het scherm moet rechtzetten met die klep vanachteren. Niet zo handig als je het gwn even op je schoot wil gebruiken of op de trein.

Het is geen verkeerd toestel maar dan moet er toch een beter toetsenbord worden bij geleverd, vind ik.

Verwijderd

wappiewappie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:16:
Voor €872,- (excl korting) kun je ook een Thinkpad S540 bestellen via de Lenovo webshop. Voor die prijs heb je een i5-4210U, Win pro, 1080p scherm, 4GB en een 256GB ssd.

Het ding heeft een stevige alu behuizing, weegt 2.1kg en een lange accuduur. Volgens Notebookcheck gaat de accu 7 uur (wifi surfing) mee. Volgens Lenovo is de accu binnen 45 min. voor 80% opgeladen.
Waar vind je die voor die prijs? Op de lenovoshop(.be) kost die configuratie toch€1040,57?

• wappiewappie
In de nl shop van Lenovo

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zoek zelf een laptop die ongeveer hetzelfde kan als de Lenovo yoga 3 Pro, Dus het moet ook een tablet kunnen worden, een ssd hebben en liefst de nieuwste chipset van Intel, liefst een i7, ook al heeft de 3 Pro dat niet, en mijn budget is rond de 2000 euro dus maakt niet echt uit hoe veel hij kost. Iemand ideeën?

Verwijderd

Wow idd, wat een gigantisch prijsverschil tussen de .be en .nl shop voor exact dezelfde hardware!

Kan je via de nl shop naar belgië laten verzenden?

Edit: Nee kan dus niet, bij factuurgegevens kan je enkel nederland selecteren.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 20:19 ]

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 16:50
In de hoop dat de keuze voor apparaten in de BBG nog te beïnvloeden is

Is het niet veel handiger te kijken naar bijv de hoeveelheid geheugen, ipv of een laptop wel een fingerprint reader heeft?
Momenteel heb ik een laptop met 4 GB geheugen, maar als ik een keer niet mijn desktop gebruik, of even bij een klant zit, merk ik dat de (non-ssd) HD simpelweg traag is. Daarnaast springt vaak nadat ik een IDE start en aan de slag ga het geheugengebruik al snel naar 85 tot 90% (Windows 8.1). Dus als er iemand een optie heeft om meer richting snelheid en geheugen te gaan icm lange accuduur, in plaats van features zoals een fingerprint reader, is dat wellicht ook een leuk alternatief.
Als zakelijke gebruiker ben ik meer op zoek naar degelijke bouwkwaliteit, het ontbreken van een glanzend scherm (als dat gaat in dit budget), minimaal 6 GB geheugen en een SSD.

Of sta ik hier alleen in?

sebsoft.nl

• duvel666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
@icheb

je staat zeker niet alleen, ik ben hier ook naar op zoek, enkel iets 'zwaarder' ...
zie deze post http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1617697

ik heb ook meer interesse in power en snelheid en een degelijk anti-glare scherm en minder in batterijduur , fingerprint etc ...

ik was blij om een BBG voor een zakelijke laptop te zien voor december, maar ik bleef echt op mijn honger zitten ...
zoals reeds aangehaald in eerdere posts ook ...
zakelijk voor de één, kan iets helemaal anders zijn dan voor de ander ...

ik wil bvb enkel een 17" of groter scherm op mijn laptop omdat dit voor mij functioneel het beste is ...
maar als je op de markt kijkt zie je het merendeel van de pure zakelikjke laptops 15" of kleiner zijn ...

er kan nooit voor 'iedereen' goed gedaan worden, vandaar dat ik hoop op gunstige inbreng op mijn topic zodat ik verder geholpen kan worden, want ik ben er te lang uit om zelf het bos nog door de bomen te zien inzake laptops

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou kiezen voor de Dell Latitude dan. Ik gebruik al sinds jaar en dag Latitudes en een van de prettige aspecten is de metalen behuizing die ook nog de nieuwe modellen hebben. Ze zijn daardoor stevig en slijten niet zo hard van het vele meenemen. Vooral plastic, en met name slap plastic, lijdt veel onder meenemen. 14" laptops zijn doorgaans ook de keuze voor de road warriors, dus die kunnen denk ik een goede behuizing wel waarderen.

Overigens is dit de 15 inch variant: pricewatch: Dell Latitude E5550-5974

Zelfde features, maar dan wat groter en beschikt over een toetsenbord met numeriek deel.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
waarom? Bedrijven betalen toch geen BTW?

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
.
Pagina: 1