Toon posts:

pioneer receiver vsx-c100 volume niet wil niet hard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de audio video Multi-channel receiver vsx-c100 van het merk pioneer.
Ik heb mijn tablet aangesloten via dekoptelefoon uitgang van de tablet en dan met een kabel waar het uiteinde 3 stekkers heeft, een gele rode en een witte, ik heb deze op de goede manier ingeplugged aan de voorkant van het apparaat,alleen krijg ik het volume niet meer hard. Als ik gewoon naar de radio luister wel, maar niet als ik hem op front instel, heb al een tijdje zitten prutsen, maar kan niet vinden waar ik dat moet instellen. heb nu het geluid op maximaal staan , zowel van de tablet als van de receiver en dat is best aangenaam geluid, maar even knallen bij een super mooi nummer is er niet bij, helaas.. :) Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat eventueel zou kunnen veranderen/instellen.
alvast bedankt... groeten Miranda

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Een betere jack naar 2x tulp kabel gebruiken.

Waarschijnlijk is je huidige een dun dropvetertje en die extra gele tulp zorgt ook voor onnodige weerstand

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet helemaal thuis is de techniek van de audio....
een jack is het stekkertje dat in mijn tablet kan? uitgang koptelefoon?
en 2 keer tulp kabel is dat dan de rode en de witte stekker? Geel is dus overbodig? Het zijn 3 dunne kabeltjes die samengevoegd natuurlijk wel weer wat dikker zijn...

Ga het eens uitproberen , bedankt

groeten Miranda

Verwijderd

Mini jack naar cinch moet je hebben: http://dragonsystem-web.c...images/minijack_cable.jpg

Kan niet garanderen dat het dan luider zal zijn, maar de kabel die je nu hebt gebruik ik liever toch ook niet.

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-01 22:42
Klein detail dat wel eens over het hoofd wordt gezien:

Zet de tablet ook op zijn luidst.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan... dus dat was het niet, maar idd wel iets wat je misschien wel eens over het hoofd zou zien :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48

Jag

Mikayu schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:09:
Een betere jack naar 2x tulp kabel gebruiken.

Waarschijnlijk is je huidige een dun dropvetertje en die extra gele tulp zorgt ook voor onnodige weerstand
Een signaal kabel hoeft niet dik te zijn, daar wordt het niet harder van :+

Wat wel het probleem kan zijn, is dat je de verkeerde kabel gebruikt. Deze heeft een (minijack) plug met 4 ipv 3 aansluitingen, hierdoor kunnen de audio signalen kort gesloten worden. Juiste kabel kopen is waarschijnlijk de oplossing. Online bestellen is vaak het goedkoopst, anders willen ze je nog wel eens een poot uitdraaien :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 19-11-2014 17:24 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dikker heeft meer massa :p en is steviger voor wanneer je vaak in en uit plugt enzo. Voor 7 euro bij de lokale zaak dingen voldoen wel.

Het is idd de verkeerde kabel, die heb ik nodig voor mijn canon powershot :+
@Jag.. hoe gaat jouw hoorngeladen center speaker? :p

• Jag

Jag

Ja alleen meer massa leidt niet tot meer signaal. Verder ben ik ook helemaal voor degelijke kabels en pluggen 8)

offtopic:
De nieuwe center zit in afwerkingsfase. Maar het moet even wachten tot proefschrift af is, net als het bouwen van de fronts -O-

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
Hierboven staat wel een boel blabla waar je weinig aan hebt.

Probeer eens een andere ingang op de versterker, ik denk nl niet dat de kabel het probleem is.

Het signaalnivo van telefoons en tablets ligt lager dan bijv een cd of dvd speler!
Het kan maar zo zijn dat er niets aan de hand is!

Mocht je twijfelen aan de kabel:
De action heeft ze ook, lekker goedkoop en werken prima

[ Voor 12% gewijzigd door ronnie vd op 20-11-2014 16:36 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Jag schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:12:
Ja alleen meer massa leidt niet tot meer signaal. Verder ben ik ook helemaal voor degelijke kabels en pluggen 8)
Maar slechte massa leidt wel tot minder signaal..

Toch ligt het echt aan het kabeltje. De 4e pin dat gnd moet zijn stoort nu ook over de video input van de versterker. Het is beter voor het ding om dat niet te doen.

Maar ik zeg ook niet beter kabeltje,
ik bedoel dus gewoon een ander kabeltje

Iets duurder kabeltje is natuurlijk wel aan te raden :+

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:01
Met de hoge ingangsweerstand van versterkers (vaak 20k ohm) doet de weerstand van een kabel er weinig toe, als kan een goede kabel nooit kwaad.

Het kan ook liggen aan een te lage gain. Dat je het maximale vermogen pas benut met de invoer van een PC of voorversterker.

druk en typefouten voorbehouden

• ronnie vd
Een slechte massa leidt tot brom, bij ontbrekende massa hoor je alleen het verschil tussen links en rechts....dit valt echt wel op.
Een videosnoertje (rood wit geel) gebruiken kan prima, vaak zat gedaan als er niets anders voor handen was.

Duurder kabeltje is onzin. Die van de ac-tion voldoen prima. Gaat i kapot dan koop je voor een Euro een nieuwe.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 13:20
Ik ben voor het kiezen van de juiste kabel, dus een 3.5mm jack naar 2x tulp (rood en wit). Hierbij voldoet de action kabel meer dan voldoende.
Bij een home theater set van +1000euro kan je maar beter een kabel van 2 tientjes kopen op internet zodat je de beste kwaliteit heb.

TL:DR: Koop de juiste kabel(bij de action voor 90 cent) of probeer een andere ingangop de versterker (liefst aux). Of misschien is het bestand zacht opgenomen?

• Jag

Jag

ronnie vd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:39:
Een videosnoertje (rood wit geel) gebruiken kan prima, vaak zat gedaan als er niets anders voor handen was.
Ik heb het ook wel eens moeten doen en toen werkte het ook gewoon. Maar je weet niet zeker of die allemaal hetzelfde zijn. Als de eerste ring de sleeve van de aansluiting raakt, dan wordt het signaal kortgesloten.

Nou, het juiste kabeltje kost een euro ofzo. Dat is het uitproberen waard. Als het dan nog niet werkt, ligt het aan dat het signaal te zwak is voor de gain van de versterker.

• ronnie vd
En? Opgelost?
Pagina: 1