Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Surround receiver met onafhankelijke koptelefoonuitgang

Pagina: 1
Acties:

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 15:16
Ik zoek een surround receiver met een onafhankelijke uitgang voor de koptelefoon.

Bij veel versterkers en receiver wordt de eindtrap afgeschakeld als je een koptelefoon inplugt. Ik heb vroeger (vroegâh) echter een versterker gehad waarbij de speakers onafhankelijk in- en uitgeschakeld konden worden (leuk voor de buren als je je koptelefoon op hebt en dénkt dat je de sprekers uit hebt).

De reden om er nu weer een te willen, is mijn oudste zoontje. Hij is slechthorend en gebruikt daarom zgn. solo-apparatuur. Dit is een zendertje dat specifiek geluid naar zijn hoorapparaten zendt, om beter contrast te hebben tov. achtergrondgeluid. De bron daarvan kan dan een microfoontje zijn voor zijn lerares, of (via een 3,5mm plug) een andere bron, zoals de TV.

Vandaar dus dat ik een receiver zoek waarbij de speakers aan blijven staan als er een koptelefoon (of in dit geval dus de solo) wordt ingeplugd. Liefst met een onafhankelijke volumeregeling op de koptelefoon.

Maar andere oplossingen zijn ook welkom. Zo kan ik me voorstellen dat het misschien wel mogelijk is om de solo aan een tweede zone te hangen. Kan dat?

Overige apparatuur:
  • Panasonic plasma TV
  • Sony smart-DVD-speler
  • Samsung HD-decoder
  • Wii
  • evt. platenspeler
Mijn budget is ongeveer 300 euro.

Ik heb al wel rondgekeken, maar ik kan aan de versterkers vooraf niet zien of ze een onafhankelijke koptelefoonuitgang hebben; er valt niet op te filteren.

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heeft de tv zelf geen koptelefoon uitgang die je kan gebruiken?
O.. Ik begrijp dat je nu helemaal geen receiver hebt?

Het is volgens mij mogelijk om het geluid via de receiver te laten lopen EN via de tv waar je dan eventueel een koptelefoon zou kunnen aansluiten.

[ Voor 61% gewijzigd door Wildy op 19-11-2014 11:09 ]

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Eventueel een versterker kopen met een 2de zone optie, dan kun je zijn zone apart regelen in volume en bron.

Dit zijn vaak gewoon RCA uitgangen en daar kan solo apparaat wel mee omgaan gok ik.

euhmmmm

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 15:16
Dat laatste lijkt me geen gek idee. Dan kan ik met een RCA - 3,5mm kabel de solo aansluiten.

Mocht ik er niet uitkomen, dan kan ik inderdaad nog via de TV aansluiten.

[ Voor 29% gewijzigd door SQB op 19-11-2014 15:28 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01
Volgens mij hebben alle versterkers/receives met meer dan één paar speaker aansluitingen deze 'optie'.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 13:46

Arjan A

Cenosillicafoob

Wij hebben ook zo'n systeem voor mijn vrouw.
Onze versterker was toen een vsx-609 van Pioneer, en die ondersteunt dat ook niet.
Uiteindelijk ervoor gekozen om hem in te pluggen op de optische out van de satelliet-ontvanger, en de voeding via de USB van de TV.

Enige nadeel van het systeem vind ik wel dat-ie keihard stoort op zowat alle 2.4GHz wifi-kanalen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1