Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuw hier en opzoek naar Reciever en 5.1 boxen

Pagina: 1
Acties:

• Martijnde
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07-2024
Hallo! Ik ben Martijn en ik ben nieuw hier en op zoek naar een mooie geluidsinstallatie voor mijn nieuwe koophuis :)

Nadat ik heel positief aankwam bij een collega over een Samsung home cinema set heeft mijn collega me gewezen op de beperkingen hiervan (geen extra apparaten aansluiten, niet draadloos streamen enz), deze collega gaf aan voor een reciever te gaan en klaar te zijn voor nu (airplay bijv) en de toekomst (meerdere HDMI aansluitingen)

Ik wil graag: draadloos muziek luisteren (android telefoon), films downloaden en kunnen en afspelen, tv kijken in hd, netflix en sport wedstrijden, dit alles met goed beeld en natuurlijk dolby surround geluid.

Nu is dit mijn plan:

Budget 350 tot 400 euro. (ik koop ernaast ook een Samsung full HD tv van 40 inch)

Ik koop een DENON AVR-X1000 reciever (250 euro) omdat daar volgens mij alles bij mogelijk is qua uitbreiding.

Dan een 5.1 speakerset met bekabeling van rond de 150 euro en klaar toch?

Ziet hier iemand een fout in mn denkproces, of heeft iemand tips welke boxen/bekabeling?

tnx.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Welkom op het forum. Je topic een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Je collega heeft gelijk dat je met een receiver meer (aansluit)mogelijkheden in huis haalt. De genoemde Denon is voor het geld een behoorlijk complete receiver en lijkt me een prima keuze.

Met de speakerset wordt het lastig. Een budget van € 150 is erg klein en het verschil in geluidskwaliteit zul je maken met de speakers. Met dit bedrag ben je veroordeeld tot simpele melkpak systeempjes die niet al te best zullen klinken.

Wat is het boogde gebruik? Voor films/series/tv kijken zullen de eisen stukken minder hoog zijn. Als er ook een beetje fatsoenlijk geluid uit moet komen bij het luisteren van muziek, ga je het met € 150 echt niet redden. Of het moet zijn dat je open staat voor een 2e hands aankoop; dan heb je wat meer kans om voor je geld iets moois neer te zetten.

Gezien het beperkte budget zou je er ook een spaar/uitbreid project van kunnen maken. Begin met 2 boekenplank speakers als fronts om de eerste uitgave beperkt te kunnen houden. Wanneer je weer wat meer budget hebt zou je er 2 vloerstaanders bij kunnen kopen en de eerder gekochte speakers naar achteren kunnen verplaatsen; of je koopt er nog 2 boekenplankspeakers bij. Later nog een subwoofer en een center. Zo kun je het geleidelijk uitbreiden en absoluut iets beters neer zetten.

• Martijnde
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07-2024
Tnx voor je uitgebreide reactie!

En waar begint het "goede" werk? Ik bedoel ik kan mn budget wel iets uitbreiden, heb je een voorbeeld van een 5.1 set waarvan jij zegt dit begint ergens naar te klinken?

Ik wil het vrij basic gebruiken denk ik zelf:,

Voetbal wedstrijden met beleving,
muziek streamen,
Enge films downloaden met goede realistiche geluiden
Series zoals breaking bad met goed geluid

Dus meer het gevoel van dolby surround dan zo van ik hoor het geluid precies zoals het zou moeten zijn en de film is de beste kwaliteit en het geluid sluit naadloos aan enzo.

Ik ben meer van de beleving dan het fijnproeven en het nieuwste van het nieuwste :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is het goede werk... dat is voor iedereen anders. Het moet aansluiten bij je wensen en budget. Heb zelf wel eens verlekkerd staan kijken naar de Focal Grande Utopia III EM, kost € 70.000 per stuk geloof ik. Mooi, maar zal ik nooit kunnen betalen.

Als ik kijk naar wat je er mee wil gaan doen, zijn de meeste dingen wel vrij basic dus zul je niet al te veel last hoeven te hebben van kleinere speakers. Misschien dan toch melkpakjes. Je zou ook nog eens naar Jamo kunnen kijken. Dit merk heeft best aardige speakers aan de onderkant van de markt. Verder heeft Boston Acoustics ook wat aardige modellen. Belangrijk is wel altijd om even te luisteren aangezien elk merk/type anders klinkt. Koop geen speakers puur op basis van specs of advies van anderen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 13:23
Volgens mij is een beetje fatsoenlijk systeem al zo'n 800 euro (5 speakers 600 euro en een sub 200 euro). Jammer dat je de iboodaanbieding van begin deze week gemist hebt, jamo 5.0 set en een pioneer receiver waren in de aanbieding voor 399 samen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
Zelf zat ik ook een budget probleem. Maar ik begin met een receiver met 2 vloerstaander speakers, dit ga ik over een paar maanden uitbreiden met 2 boekenplank speakers en vervolgens center speaker en subwoofer.

hifi corner heeft ook vaak goeie deals.

misschien vind je dit wat?

http://hificorner.nl/hifi...ome-cinema/yamaha-yht-199

http://hificorner.nl/hifi...nema/onkyo-ht-s3505-zwart
Pagina: 1