Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 11:47
Hallo,

Ik moet zo af en toe op het werk wel eens een aantal (vele tientallen) foto's afdrukken met een stuk of 4 - 6 foto's op een pagina. Ik loop hier altijd inefficiënt mee te klooien middels de windows photo viewer of met andere stukken sofware die er niet voor bedoeld zijn.

Met ACDsee kon ik dat 'vroeger' prima doen inclusief een opmerking en/of fotonummer. Over dat programma heb ik al een tijdje (jaren) geen beschikking meer. Voordat ik een betaald pakket aanschaf van een paar euro wil ik graag weten of er ook gratis alternatieven zijn waarmee je kunt aangeven hoeveel foto's je op een blad wil en of je er nummers of een opmerking bij kunt zetten.

Ik zal niet de enige zijn die dat vaker doet, dus wellicht dat iemand een programma kan aanraden.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer irfanview eens, kan dit ook en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
XnView gebruik ik omdat je daar ook snel door RAW files heen kunt. Je moet het wel behoorlijk configgen qua user interface om het naar je smaak te laten werken.

Er zitten allerlei conversie, beeld en print opties in.

Vroeger gebruikte ik irfanview.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 11:47
boomsma schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:06:
Probeer irfanview eens, kan dit ook en gratis.
Ah ja... het is even zoeken waar het zit (File > thumbnails - Create contact sheet) maar dat werkt verder nagenoeg hetzelfde als ACDsee :).

Het programma Irfanview gebruik ik dan weer wel wat vaker (voor batch resize).

Ik ben geholpen. Thanks.

Litebit.eu voorraad check :).