Windows 7 home premium taalprobleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Hoi,

Ik zit alweer met een vreemde "probleem" en hoop dat iemand er wat meer vanaf weet.
Heb onlangs win 7 opnieuw geinstalleerd op mijn pc, vanuit een Nl dvd, die ik de vorige keer ook gebruikte.
Wat mij opviel is dat er nu opeens starting windows in het Engels staat en de geavanceerde opstartopties (F8) is ook in het Engels. Volgens mij hoorde dat gewoon in het Nederlands te zijn toch?
Als ik eenmaal opstart is alles wel gewoon in het Nederlands.
Volgens mij klopt er iets niet, of ben ik gek aan het worden? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je de schijf geformatteerd voor dat je installeerde? Want zo te lezen heeft 'ie een bestaande bootloader gebruikt. Deze kan trouwens ook op een andere schijf staan indien je er meerdere in je pc hebt.

• BasGit
Was een nieuwe systeem waar nooit een ander OS op heeft gestaan. Heb uren gezocht en geen enkele "oplossing" hielp.
Uiteindelijk heb ik windows opnieuw geinstalleerd nadat ik eerst via de bios de DVD speler als eerste boot device koos ipv UEFI DVD ( ofzoiets ). Daarna heb ik schijf 0 de partities geformatteerd en daarna verwijderd. Opnieuw gestart, ditmaal installeerde hij met MBR en was alles weer zoals het hoorde ( misschien dat het met UEFI te maken heeft)?
Njah het werkt weer..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je hebt gelijk, de UEFI variant is blijkbaar in 't Engels: http://serverfault.com/qu...localized-on-uefi-systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Aha, ik dacht al dat het daarmee te maken had. Jammer dat je er nooit wat over te horen krijgt en dat ik het niet wist, had me enkele reinstalls kunnen besparen.