upgraden voor games en 2d/3d gebruik / HD502IJ bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• luckeyluc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-02 23:52
Dag allemaal,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op het bouwen van een eigen pc.
Deze gaat het meest gebruikt worden voor gaming en het 2d/3d modeleren van gebouwen(bouwkunde/architectuur).

Nou heb ik nog een oude pc staan met mogelijk enkele bruikbare onderdelen.
Een van deze onderdelen is de Samsung HD502IJ(500gb), deze zit 2 maal in mijn oude pc en ik zou deze als dit mogelijk was, graag willen gebruiken voor mijn nieuwe build. Zo om de kosten wat meer te kunnen spreiden over een langere termijn.

Samsung HD502IJ(500gb) gaat gebruikt worden.

Mijn idee was om de corsair obsidian 750d als case te gebruiken.

Verdere onderdelen die ik ga gebruiken heb ik nog niet echt vast staan.
Een gtx 970 is zo goed als zeker en een i5 of i7 ook.

Zijn deze schijven nog goed te gebruiken of raden jullie aan om toch echt een andere schijf aan te schaffen?
En zo ja, beperkt dit mij in het kiezen van andere componenten?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Groeten,

Luc

Edit: Ik heb nog enkele soort gelijke vragen over andere componenten van mijn oude pc, is het handig om zoals dit topic per component een vraag te stellen of kan ik mijn totale oude systeem ergens posten?(TR aangevraagd om te verplaatsen)Is verplaatst.

De andere onderdelen waarvan ik twijfel of ik ze nog kan gebruiken zijn:

Optiarc DVD RW AD-7200S SCSI cdrom device

Cooler master extreme power 650w(ik ben me bewust ervan dat deze aan de bovenkant van de kast zit, is het mogelijk om deze aan de onderkant te plaatsen?

Lijstje tot zover(laaste update 21:00-19-11-2014):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,45€ 86,45
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 361,95€ 361,95
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 92,95€ 92,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,50€ 25,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master Extreme Power Plus 650W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 892,80

[ Voor 81% gewijzigd door luckeyluc op 19-11-2014 22:40 . Reden: extra toevoegingen ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je een SSD aanschaft zoals de Crucial MX100 256GB voor je systeemschijf? In dat geval kun je je huidige schijven prima als extra opslag gebruiken.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Ik zou in elk geval een SSD aanschaffen bij het systeem. Er gaat een wereld voor je open.

Voor data opslag zijn die schijven nog prima bruikbaar.

Ik denk dat de mods liever willen dat je er 1 topic van maakt. Dat houdt het overzichtelijk. Soms zijn ook er ook op- en aanmerkingen op bepaalde combinaties in de build. De mods zullen het topic dan waarschijnlijk even willen verplaatsen naar desktop aankoopadvies

• luckeyluc
SSD gaat inderdaad aangeschaft worden, heb er ook een in mijn laptop zitten and I love it!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke onderdelen, naast die case had je in gedachten? Je kan een mooi lijstje maken met Handleiding Pricewatch van alles dat je denkt nodig te hebben.

De plaatsing van de voeding hangt trouwens helemaal samen met de case die je uitzoekt. Bij de meesten zit die onderin, maar er zijn er ook waar die bovenin zit.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
De voeding kun je uit je oude kast verplaatsen en beneden monteren, behuizingen met de voeding beneden gemonteerd voldoen nog steeds aan de ATX standaard. Je hebt dan nog de keuze om te monteren met de ventilator naar boven of naar onder. Ik zou die naar onder richten, dan zuigt de voeding lucht van onder je kast (er is onder de voeding normaal gezien een opening met stoffilter en ik ben vrij zeker dat een dure kast als de Obsidian 750D dit ook heeft). Je voeding heeft waarschijnlijk wel geen 8 pin PCIe aansluiting, dus afhankelijk van welke GTX970 je kiest, moet daar een omzetter voor gebruikt worden, al vereist niet elke GTX970 een 8 pin connector, standaard is 6 pin.

De harde schijven zijn SATA en die kun je dus zonder problemen herbruiken.

Over de DVD-RW twijfel ik. Ik zie dat jij aan de link iets van SCSI hebt staan, wat de meeste moederborden niet meer hebben. Maar als ik klik op de link zie ik een gewone SATA 150 drive. Als het SATA is kun je die verder blijven gebruiken.

Je past best dit topic aan met een wensenlijst voor de volledige upgrade en je huidige systeem zodat er ook naar een moederbord gezocht kan worden en we kunnen kijken of er misschien nog componenten herbruikt kunnen worden (zoals misschien geheugen als je nu al DDR3 hebt).

• luckeyluc
Op dit moment heb ik ongeveer dit in m'n hoofd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 750D€ 132,95€ 132,95
1Cooler Master Extreme Power 650W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 907,30

Ik begin een beetje te twijfelen of ik wel deze kast moet nemen, het is een vrij dure kast en lijkt me iets waar je makkelijk op kan besparen zonder teveel kwijt te raken.
Ik had gekozen voor een full-tower om later gemakkelijk te kunnen uitbreiden zonder enige problemen maar een uitbreiding kan natuurlijk ook gewoon beginnen met een grotere kast.
Verder is het erg stoffig in mijn huis, het lijkt me dus handig om misschien voor een kast te kiezen met stoffilters.

Naast de GTX de kast en de oude onderdelen heb ik mij nog niet heel erg verdiept in de onderdelen.
Op dit moment ben ik mij aan het inlezen voor het kiezen van de processor. Aangezien ik ook in 3d software ga werken lijkt het me slim om wel een redelijk goeie te kiezen met iig 4 cores.

Op het gebied van moederbord en RAM heb ik nog amper tot geen kennis en heb ik als richtlijn een andere build op dit forum gebruikt.
MacPoedel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:20:
De voeding kun je uit je oude kast verplaatsen en beneden monteren, behuizingen met de voeding beneden gemonteerd voldoen nog steeds aan de ATX standaard. Je hebt dan nog de keuze om te monteren met de ventilator naar boven of naar onder. Ik zou die naar onder richten, dan zuigt de voeding lucht van onder je kast (er is onder de voeding normaal gezien een opening met stoffilter en ik ben vrij zeker dat een dure kast als de Obsidian 750D dit ook heeft). Je voeding heeft waarschijnlijk wel geen 8 pin PCIe aansluiting, dus afhankelijk van welke GTX970 je kiest, moet daar een omzetter voor gebruikt worden, al vereist niet elke GTX970 een 8 pin connector, standaard is 6 pin.

De harde schijven zijn SATA en die kun je dus zonder problemen herbruiken.

Over de DVD-RW twijfel ik. Ik zie dat jij aan de link iets van SCSI hebt staan, wat de meeste moederborden niet meer hebben. Maar als ik klik op de link zie ik een gewone SATA 150 drive. Als het SATA is kun je die verder blijven gebruiken.

Je past best dit topic aan met een wensenlijst voor de volledige upgrade en je huidige systeem zodat er ook naar een moederbord gezocht kan worden en we kunnen kijken of er misschien nog componenten herbruikt kunnen worden (zoals misschien geheugen als je nu al DDR3 hebt).
Aangezien ik misschien een andere kast wil kiezen, word ik dan heel erg beperkt door het behouden van mijn oude voeding?
Op dit moment zit ik met een gebroken been thuis dus ik kan niet zo gemakkelijk de pc open schroeven en kijken welke aansluitingen er precies aan zitten.
Ik koop liever een goede gtx dan dat ik in mijn keuze word beperkt door de oude voeding.

De DVD-RW: Ik zie eigenlijk bij geen enkele build een cd station staan op dit forum. Het leek mij mooi als ik deze kon meenemen. Maar indien dit niet mogelijk is moet ik dan een nieuwe aanschaffen?
Voor het installeren van windows lijkt me dit toch wel vrij belangrijk(of kan dit tegenwoordig gewoon met usb?).

De harde schijven neem ik dus mee naar me nieuwe pc, deze zullen als vriend een SSD er bij krijgen.

In mijn oude pc heb ik aan RAM nog 2 DDR2 van 2gb, lijkt me dat deze niet bruikbaar meer zijn?

Bedankt voor de reacties!
Ik ga ondertussen nog verder oriënteren.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
luckeyluc schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:09:
Ik begin een beetje te twijfelen of ik wel deze kast moet nemen, het is een vrij dure kast en lijkt me iets waar je makkelijk op kan besparen zonder teveel kwijt te raken.
Ik had gekozen voor een full-tower om later gemakkelijk te kunnen uitbreiden zonder enige problemen maar een uitbreiding kan natuurlijk ook gewoon beginnen met een grotere kast.
Verder is het erg stoffig in mijn huis, het lijkt me dus handig om misschien voor een kast te kiezen met stoffilters.
Stoffilters en ruimte vindt je ook al in kasten die de helft kosten, bijv. de populaire Fractal R4. Er zijn er meer, maar die biedt ook al alles wat je kan wensen.
Aangezien ik misschien een andere kast wil kiezen, word ik dan heel erg beperkt door het behouden van mijn oude voeding?
Die link zie ik niet...
Op dit moment zit ik met een gebroken been thuis dus ik kan niet zo gemakkelijk de pc open schroeven en kijken welke aansluitingen er precies aan zitten.
Die specificaties van je huidige voeding zijn natuurlijk vanuit je luie stoel te vinden.
Ik koop liever een goede gtx dan dat ik in mijn keuze word beperkt door de oude voeding.
Je oude voeding gaat die zuinige 970 makkelijk trekken.
De DVD-RW: Ik zie eigenlijk bij geen enkele build een cd station staan op dit forum. Het leek mij mooi als ik deze kon meenemen. Maar indien dit niet mogelijk is moet ik dan een nieuwe aanschaffen?
Voor het installeren van windows lijkt me dit toch wel vrij belangrijk(of kan dit tegenwoordig gewoon met usb?).
ODDs zijn vrijwel obsoleet, vandaag dat je ze niet meer ziet. Installeren gaat net zo makkelijk met een bootable USB stick.
In mijn oude pc heb ik aan RAM nog 2 DDR2 van 2gb, lijkt me dat deze niet bruikbaar meer zijn?
Nee, dat past niet op je nieuwe bord.

• luckeyluc
Een goede suggestie de Fractal R4,
ziet er strak uit en voldoet inderdaad aan de eisen die ik op dit moment heb!
Ik vraag me wel af of de Titanium uitvoering echt staal is gebruikt of dat er een sticker overheen zit, de kast hier op de foto ziet er namelijk vrij bobbelig uit. iemand hier ervaring mee?

Nou zie ik dat er ook een versie is met een window, voor 5 euro meer.
Ik vraag me alleen af hoe stevig dat glas/plastic is dat er in zit, de pc komt namelijk op de grond te staan.

Ik kom nu uit op dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,03€ 92,03
1Cooler Master Extreme Power 650W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,38

Ik zit te twijfelen of ik de 4460 of de 4590 zal nemen.
Merk ik die 0,1ghz? Voor gamen maakt dit wss niet uit maar mss voor het werken in de 3d software?
Ben niet van plan te gaan overclocken.

Verder zie ik in veel builds nog een extra cpu koeler, raden jullie mij aan om deze er bij te kopen of volstaat de bijgeleverde koeling? (ben bang als ik ga renderen dat hij nog wel eens wat heet kan gaan worden)

Edit: Op internet lees ik dat mijn oude voeding ook eenmaal een pci-8 stekker heeft. Dit zal ik vanavond toch nog voor de zekerheid even checken. Yep zit een pci-8 stekker aan dus daar zit ik goed mee!

[ Voor 8% gewijzigd door luckeyluc op 19-11-2014 20:14 ]

• luckeyluc
Met een paar kleine aanpassingen ben ik tot dit lijstje gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 92,95€ 92,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,50€ 25,50
1Cooler Master Extreme Power Plus 650W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 892,80

Ben eigenlijk van alles vrij zeker behalve nog steeds de intel i5 4460 of 4590.

Moederbord uiteindelijk bij dezelfde gebleven, vanwege de 7.1 mogelijkheid.
Maar hoe zit het precies met de usb poorten, heb 6x 2.0 en 2x 3.0, maar heb in de kast ook nog aan de voorkant 2x van beide zitten. Lijkt me genoeg van 3.0 voorlopig toch? of is de 6x 3.0 in de gygabyte g1 dan toch meer aan de raden?(heb ik alleen weer geen 7.1)

Ook heb ik toch voor een CPU koeler gekozen, aangezien voor zware renders ik bang ben dat me cpu anders te heet word.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden?
Bedankt alvast!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Of 4 usb 3 poorten genoeg is is natuurlijk afhankelijk van je gebruik.

Ik heb op mijn pc ook 2x 2.0 en 2x 3.0 voorop en ik weet niet eens hoe het achterop zit. Maar ik heb tot op heden geen usb 3 apparatuur. Dus ik gebruik ze gewoon als standaard usb 2.0 poort. En ook als ik die spullen wel krijg denk ik dat ik niet snel meer dan 4 poorten nodig heb. De meeste devices hebben de bandbreedte toch niet nodig. Het is alleen interessant bij externe harde schijven, snelle usb sticks en dergelijk materiaal

Een stock koeler moet in principe afdoende zijn, het kan alleen wel een beetje luidruchtig worden onder flinke load. Een simpele aftermarket koeler is dan imo een prima investering. En voor zover als ik me kan herinneren is die 212 een prima koeler

• MacPoedel
luckeyluc schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:38:

Ben eigenlijk van alles vrij zeker behalve nog steeds de intel i5 4460 of 4590.

Moederbord uiteindelijk bij dezelfde gebleven, vanwege de 7.1 mogelijkheid.
Maar hoe zit het precies met de usb poorten, heb 6x 2.0 en 2x 3.0, maar heb in de kast ook nog aan de voorkant 2x van beide zitten. Lijkt me genoeg van 3.0 voorlopig toch? of is de 6x 3.0 in de gygabyte g1 dan toch meer aan de raden?(heb ik alleen weer geen 7.1)

Ook heb ik toch voor een CPU koeler gekozen, aangezien voor zware renders ik bang ben dat me cpu anders te heet word.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden?
Bedankt alvast!
Over een eerdere post: de Fractal Design Define R4 is grotendeels van staal, maar het front en deurtje niet denk ik. Die titanium versie is maar gewoon grijs gespoten, verder verschilt die niet van de zwart Define R4. Ik heb nog bij anderen gehoord dat het staal van hun R4 wat bobbelig is, maar er zijn velen die bij deze behuizing zweren. Ik heb zelf een pricewatch: Cooler Master Silencio 652S, is qua opzet een gelijkaardige behuizing. De variant van de R4 met plexiglas zijpaneel zou ik niet nemen, de R4 is namelijk bedoeld om geluid te dempen en heeft daarvoor geluidsdempend materiaal in de zijwanden. Bij de variant met plexiglas zit dit er niet op aan die zijwand, of je zou niet binnen kunnen kijken.

De B85-G43 heeft nog een USB 3.0 header voor 2 poorten op het moederbord, daar moet je de behuizing op aansluiten. Als je je build dus goed doet, ga je 2 USB 3.0 poorten voorop en 2 achterop hebben. De G1.Sniper B5 heeft trouwens hetzelfde aantal, 2 achterop en 2 voorop. Om één of andere reden klopt het aantal poorten in de Pricewatch niet.

Een andere koeler is een goede keuze. De Intel koeler is normaal wel voldoende voor een niet overgeklokte processor, maar zou wel stevig beginnen draaien bij een hoge belasting en de temperatuur zou wel tegen het maximum aanlopen (maar normaal gezien er niet over gaan). Voor de levensduur van je componenten kan een andere koeler dus alleen maar goed zijn en die Hyper 212 EVO presteert goed.

In verband met de processor, voor mijn werk heb ik een pc met Core i5 4570 waarmee ik af en toe modellen van mijn collega's moet bekijken. Mijn videokaart ondersteunt geen 2D/3D modelleren, dus alles moet op de cpu, en dat gaat toch echt traag. Een andere collega heeft een Xeon en daar gaat dat een stukje beter op (de ontwerpers krijgen hier Quadro's, maar voor de ontwikkelaars dacht iemand dat een GTX660 hetzelfde zou zijn, niet dus).

Deze pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Tray of pricewatch: Intel E3-1241 v3 Tray kunnen voor jou misschien een alternatief zijn. Kosten tussen een Core i7 en Core i5 in, maar hebben wel meer threads dan de i5, wat nuttig is voor je modellering. En zo'n Xeon 12xx V3 past ook op socket 1150, moederbord keuze moet niet veranderen.

• luckeyluc
MacPoedel schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:11:
[...]

Over een eerdere post: de Fractal Design Define R4 is grotendeels van staal, maar het front en deurtje niet denk ik. Die titanium versie is maar gewoon grijs gespoten, verder verschilt die niet van de zwart Define R4. Ik heb nog bij anderen gehoord dat het staal van hun R4 wat bobbelig is, maar er zijn velen die bij deze behuizing zweren. Ik heb zelf een pricewatch: Cooler Master Silencio 652S, is qua opzet een gelijkaardige behuizing. De variant van de R4 met plexiglas zijpaneel zou ik niet nemen, de R4 is namelijk bedoeld om geluid te dempen en heeft daarvoor geluidsdempend materiaal in de zijwanden. Bij de variant met plexiglas zit dit er niet op aan die zijwand, of je zou niet binnen kunnen kijken.
Ah bedankt dat schept wat duidelijkheid!
Dan ga ik toch voor de zwarte versie. De silencio ziet er ook goed uit.
Toch gaat mijn voorkeur naar een kast met een window, het is de eerste keer dat ik een pc ga bouwen en als hij klaar is zal ik hier waarschijnlijk best een beetje trots op zijn. De mogelijkheid om te zien wat er in de pc zit spreekt mij daarom erg aan. Het geluid dat de pc maakt kan mij niet heel veel uitmaken, het moet geen straaljager zijn maar een beetje gespin vind ik er eigenlijk juist bij horen. Toch bedankt voor de info!
De B85-G43 heeft nog een USB 3.0 header voor 2 poorten op het moederbord, daar moet je de behuizing op aansluiten. Als je je build dus goed doet, ga je 2 USB 3.0 poorten voorop en 2 achterop hebben. De G1.Sniper B5 heeft trouwens hetzelfde aantal, 2 achterop en 2 voorop. Om één of andere reden klopt het aantal poorten in de Pricewatch niet.

Een andere koeler is een goede keuze. De Intel koeler is normaal wel voldoende voor een niet overgeklokte processor, maar zou wel stevig beginnen draaien bij een hoge belasting en de temperatuur zou wel tegen het maximum aanlopen (maar normaal gezien er niet over gaan). Voor de levensduur van je componenten kan een andere koeler dus alleen maar goed zijn en die Hyper 212 EVO presteert goed.
Thnx fijn om mijn keuzes bevestigd zien te worden!
In verband met de processor, voor mijn werk heb ik een pc met Core i5 4570 waarmee ik af en toe modellen van mijn collega's moet bekijken. Mijn videokaart ondersteunt geen 2D/3D modelleren, dus alles moet op de cpu, en dat gaat toch echt traag. Een andere collega heeft een Xeon en daar gaat dat een stukje beter op (de ontwerpers krijgen hier Quadro's, maar voor de ontwikkelaars dacht iemand dat een GTX660 hetzelfde zou zijn, niet dus).

Deze pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Tray of pricewatch: Intel E3-1241 v3 Tray kunnen voor jou misschien een alternatief zijn. Kosten tussen een Core i7 en Core i5 in, maar hebben wel meer threads dan de i5, wat nuttig is voor je modellering. En zo'n Xeon 12xx V3 past ook op socket 1150, moederbord keuze moet niet veranderen.
Zijn inderdaad goeie opties zover ik kan zien en lees van internet!
Helaas laat mijn budget dit niet toe op dit moment, maar deze serie of de opvolger hiervan is zeker het bekijken waard voor in de toekomst!

Als laatste heb ik nog een vraagje over het in elkaar zetten van de pc;
Is hier ergens op het forum een goede guide te vinden over wat je allemaal nodig hebt bij het in elkaar schroeven qua tools?
ik heb hier nu alleen een schroevendraaier met magnetische bitjes, dit lijkt me niet heel verstandig om te gebruiken bij het in elkaar schroeven.
Verder: Is het gebruik van een ECD polsbandje aan te raden als alles behalve de voeding en de HDD's nieuw is?

• MacPoedel
Naar een goede gids op dit forum kan ik je niet wijzen, maar er zijn veel productreviews van de Define R4 en als je die wat bekijkt, moet je al een idee krijgen hoe het inbouwen moet gaan. Deze lijkt een goede productreview: Fractal Design Define R4 Pearl Black review door Daffie. Op Youtube staan ook veel filmpjes over het bouwen van een pc, dat is wat makkelijker om te volgen dan zo'n blok tekst.

Qua tools heb je niet veel nodig. Een kruis schroevendraaier volstaat meestal, en die mag magnetisch zijn, dat doe ik al jaren zonder iets beschadigd te hebben. Alleen hardeschijven zijn misschien wat gevoelig voor magnetisme, maar daar zijn die bitjes niet sterk genoeg magnetisch voor. Voor mijn Mugen Max had ik een ongewoon lange platte schroevendraaier nodig, maar die Hyper 212 Evo is ook met een gewone kruis schroevendraaier te installeren. Je kunt wat extra kabelbinders kopen, met diegene die bij de kast geleverd worden heb je normaal gezien net genoeg, maar als je een keer een foutje maakt of iets wilt versteken kom je er al snel tekort (FD levert er zo te zien maar 5 ofzo mee).

In verband met statische elektriciteit, gewoon even wat ongeverfd, gegrond metaal aanraken volstaat om je van statische elektriciteit te ontladen.

• luckeyluc
Zojuist de onderdelen besteld zoals in laatst genoemd lijstje. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het bouwen verloopt!
Super bedankt voor alle Tips!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Als je de 750D echt zo mooi vind maar te duur... Kijk is naar 450D dat is zijn kleine broertje en die is ook vrij ruim.. Wel minder ruimte voor hdd+ssd en opticaldrive maar ik denk dat niet heel erg is en anders define R4 ook zeer goeie kast en die is een 10tje goedkoper dan de 450D

Ik zie nou pas je laatste post... Xd succes met je build :p

[ Voor 10% gewijzigd door TerrorDanny94 op 20-11-2014 23:15 . Reden: laatste post niet gezien -.-' ]

• luckeyluc
Alles is zover ik weet goed gegaan!
Het enige probleem waar ik op ben gestuit is de lengte van de PSU kabels, deze waren niet altijd lang genoeg om de kabels mooi weg te kunnen werken.
Verder zit alles in de pc, enige waar ik beetje mee gekloot heb is de koelpasta.
Ik was vergeten de sticker van de cpu koeler af te halen en kwam hier pas achter nadat ik de koeler op de cpu had gedrukt......
M'n pc is nu draaiende en alle drivers zijn up to date en de eerste game is downloading.
Bedankt nogmaals voor de hulp!

@mods: mag slotje op indien gewenst, alhoewel een reactie ook heel leuk is!
Pagina: 1