Toon posts:

Hoge positie van speakers EN Niko inbouwpotjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een surround (5.1) maar ik heb twee problemen:

- de aansluiting voor de speakers (2 voorste en 2 achterste, niet de center) zijn hoog voorzien. Ik weet dat speakers normaal gezien best op oorhoogte zijn maar omwille van de positie van de ramen en ..., zijn de aansluitingen hoog voorzien.
De hoogte is ongeveer 3m20. Jawel, wij hebben een hoog plafond.

Ik heb al ooit gehoord dat ik door die hoogte nooit een fatsoenlijke surround kan hebben. Als er op de tv gepraat zou worden dan zou het altijd lijken alsof het geluid "uit de lucht" zou komen.

Ik heb wel al gelezen, ik ben wel een leek, dat er speakers bestaan die ervoor zorgen dat het geluid meer uit de volledige ruimte komt. Ik denk dat men spreek van "bipole" speakers.
Als ik mij niet vergis dan werken de satelliet speakers van Bose ook op die manier.

Welke speakers kan ik best aanschaffen?

- ik heb Niko audio inbouwpotjes voorzien en dit met bijpassende afdekplaatjes. Dit wil dus zeggen dat ik van daaruit een kabel naar mijn speaker moet voorzien.

Als ik geweten had wat ik nu weet dan had ik gewoon kabels uit de muur laten komen.

Nu kan ik niet de mooie satelliet speakers zoals de B&W M1 of de KEF E305 mooi bevestigen. Daar is de aansluiting in de voet van de speaker en nu moet ik van de Niko inbouwpot naar de speaker gaan.

De Niko pot dicht plamuren zie ik minder zitten.

Iemand ook ervaring met dit? En hoe is dit opgelost?

Ik dacht al aan de aanschaf van iets grotere speakers en deze dan op een beugel zodat de inbouwpotten van Niko niet opvallen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is erop tegen om de kabels toch over de grond telaten lopen?
En als je zuilen voor en achter pakt hoef je niks op te hangen he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)