PC voor gaming/simracing, media bewerking.

Pagina: 1
Acties:

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-01 08:40

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen (voornamelijk sim-racing, AC, iRacing, Project Cars en GSC maar ook Battlefield 4, GTA V, Fallout/TES met flink wat mods)
- Media bewerking (Sony Vegas, Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, programmeren (Android development, CSS, HTML, PHP, Javascript etc), Ableton Live).

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 600 euro, videokaart waarschijnlijk tweedehands.
Het gaat alleen om de PC, tb/muis, sim racing spul, monitor etc heb ik al.
Wel wil ik later (dus niet van de 600 euro) een tweede monitor gaan aankopen, dus ik moet ook bijvoorbeeld media kunnen bewerken terwijl ik op het andere scherm Netflix kijk zonder haperingen.
Ik ben van plan om alles zelf te monteren.

Lijst zelf uitgekozen onderdelen

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 89,95€ 89,95
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 65,95€ 65,95
1Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB€ 72,80€ 72,80
1Raijintek Agos Zwart€ 47,-€ 47,-
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,20

CPU: Goede prijs/kwaliteits verhouding, goed overclockbaar.
GPU: Word waarchijnlijk een een 280X, 290 of 290X van 4GB+, nu te krijgen voor 150-200 euro maar hopelijk is rond Februari de 380/390 uit zodat deze nog verder in prijs zakken.
Moederbord: Goede prijs/kwaliteits verhouding, ruimte voor een 2de videokaart, goede reviews.
HDD: Hitachi is over het algemeen een betrouwbaar merk, dus ik ga deze keer gewoon weer voor een Hitachi.
Behuizing: Goede prijs/kwaliteits verhouding, goede koeling.
RAM: Wil ik in de toekomst nog gaan uitbreiden naar 16GB, misschien overclocken.
PSU: Weet niet zeker of dit genoeg zal zijn voor een overclock op de GPU/CPU en memory + evt een tweede videokaart.
CPU koeler: Beste qua prijs/kwaliteits verhouding in de test van Tweakers.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede luchtkoeling (geen waterkoeling dus) voor overclocking GPU, CPU en memory, geluid maakt niet heel veel uit omdat ik IEM's/een koptelefoon draag.
Moet later ook een SSD bij kunnen, en er moet ruimte zijn voor een tweede GPU in de toekomst (zowel als op het moederbord, in de behuizing als genoeg stroom uit de PSU)

De PC komt waarschijnlijk pas in Februari, maar ik ben alvast aan het orienteren.

hoidoei

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

ach over 2 maandjes kan het zo maar eens zijn dat videokaart x beter is dan z terwijl nu x nu afgeraden wordt en z veels te duur is.

naar mijn mening zou ik even wachten en als het kan nog ietsje sparen, dan een week voor aanschaf nog eens naar de BBG kijken of er grote wijzigen of iets dergelijks zijn.

En volgens mij past in een budget van 600 ook een i5. Wat volgens mij lekkerder werkt dan een AMDtje, en als je eventjes uit kunt komen met wat minder opslag zou ik er eerst een 256gb SSD in knallen en over een tijdje dan nog een 2tb HDD toevoegen.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Daar komt nog bij dat simulators vaak beter lopen op Nvidia. Project Cars is er zelfs voor geoptimaliseerd. Als ik jou was zou ik dus doorsparen voor i5 + GTX 970.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

MasterPrutser schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:55:
Daar komt nog bij dat simulators vaak beter lopen op Nvidia. Project Cars is er zelfs voor geoptimaliseerd.
Je bedoeld dat nVidia een zak geld geeft om het beroerd te laten lopen op alles wat niet nVidia is en dat het ook beroerder op nVidia loopt hierdoor maakt ze niks uit zolang het maar nog beroerder op anderen loopt vinden ze het goed. Ik zou zoiets niet gaan steunen...
Remcom00 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:19:

De PC komt waarschijnlijk pas in Februari, maar ik ben alvast aan het orienteren.
Tja dan kan het er weer zo anders uitzien dat dit niet zoveel zin heeft. Maar de CPU lijkt mij wat aan de langzame kant en overklokken met dat moederbord is ook niet verstandig daar is het VRM te karig voor, de stroom is maximaal ~120A en dit laat geen ruimte over voor overklokken. CrossFire of SLI is ook niet (goed) mogelijk overigens doordat het tweede PCI Express slot een PCI Express 2.0 x4 slot is, deze heeft te weinig bandbreedte voor high-end kaarten.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:17:
[...]

Je bedoeld dat nVidia een zak geld geeft om het beroerd te laten lopen op alles wat niet nVidia is en dat het ook beroerder op nVidia loopt hierdoor maakt ze niks uit zolang het maar nog beroerder op anderen loopt vinden ze het goed. Ik zou zoiets niet gaan steunen...
Dit is lichtelijk overdreven. En dat is nog zacht uitgedrukt.

Bovendien suggereer je dat alles wat is geoptimaliseerd voor Nvidia beroerd loopt op GeForce én Radeon, dus dat het beter is om helemaal geen GPU erin te prikken... Nee. Zo zit het dus niet. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Pwuts op 19-11-2014 21:36 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Als je het nieuws volgt weet je dat het helaas zo werkt.

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-01 08:40

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:26:
ach over 2 maandjes kan het zo maar eens zijn dat videokaart x beter is dan z terwijl nu x nu afgeraden wordt en z veels te duur is.
Ach ja zo is het maar net, gewoon nog even afwachten dus :p.
Splitinfinitive schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:26:
naar mijn mening zou ik even wachten en als het kan nog ietsje sparen, dan een week voor aanschaf nog eens naar de BBG kijken of er grote wijzigen of iets dergelijks zijn.

En volgens mij past in een budget van 600 ook een i5. Wat volgens mij lekkerder werkt dan een AMDtje, en als je eventjes uit kunt komen met wat minder opslag zou ik er eerst een 256gb SSD in knallen en over een tijdje dan nog een 2tb HDD toevoegen.
Tja er zou een i5 in kunnen maar ik heb liever een dikkere videokaart dan een iets beter CPU voor dubbel het geld.
En ik wil eigenlijk wel een 512GB SSD, dus waarshijnlijk komt er eerst gewoon een HDD in, maar ik zou ook een 256GB SSD kunnen kopen en later een van 512GB en die van 256 in m'n laptop steken oid.
MasterPrutser schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:55:
Daar komt nog bij dat simulators vaak beter lopen op Nvidia. Project Cars is er zelfs voor geoptimaliseerd. Als ik jou was zou ik dus doorsparen voor i5 + GTX 970.
Project Cars heb ik nog niet gespeeld, loopt niet op mijn huidige laptop (i5 Ivy Bridge, GT650m 2GB GDDR5, 8GB ram op 1080p), dus ik ga niet een videokaart kopen die alleen voor die game beter is.
Assetto Corsa ga ik dan ook vooral spelen, en ik wil wel een kaart met minimaal 4GB geheugen (voor mods maar steeds meer games vragen ook om veel videogeheugen omdat de PS4/Xbox One 8GB hebben), of het een AMD of een Nvidia is maakt me dan niet zoveel uit.
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:17:

Tja dan kan het er weer zo anders uitzien dat dit niet zoveel zin heeft. Maar de CPU lijkt mij wat aan de langzame kant en overklokken met dat moederbord is ook niet verstandig daar is het VRM te karig voor, de stroom is maximaal ~120A en dit laat geen ruimte over voor overklokken. CrossFire of SLI is ook niet (goed) mogelijk overigens doordat het tweede PCI Express slot een PCI Express 2.0 x4 slot is, deze heeft te weinig bandbreedte voor high-end kaarten.
Thanks, weet ik dat ook weer.

Conclusie: budget misschien omhoog krikken naar 800 euro en vooral geduld hebben :9.

hoidoei

Pagina: 1