Toon posts:

Rampscenario #2230: weer een T-Bird dood

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[update]
--------------------------------------------
ONGELOOOOOOOOOOFLIJK!!!!!!!!!!! :) :) :) :)

Wat zat er vandaag bij de post(bode): EEN NIEUW EXEMPLAAR VAN EEN THUNDERBIRD 1 GHZ, MET AXIA CORE ZELFS!! ( zelfde core als vorige )

Ik trek ALLES terug wat ik over Gistron heb gezegd... het heeft dan wel bijna 3 maanden geduurd, maar alles is goed gekomen...!!!! :D

Ik schaam me diep voor alles wat ik over Gistron heb gezegd.... het blijkt dat het toch een respectabel bedrijf is ! Top ! Alleen had het sneller gekund(?) :?

Anywayz, thnx voor jullie hulp hier... Na veel telefoontjes en gedoe is alles goed gekomen en ik ben super blij !!!

Alleen heb ik nog geen idee hoe ik die CPU er in ga zetten, want zelf durf ik het in ieder geval niet meer... Eerst maar es zo'n spacer kopen denk ik en dan naar compuboer om in te laten bouwen...

JOEPIE IK BEN VROLIJK!! :P
[/update]

Heel verhaal, met als conclusie dat Gistron ( http://www.gistron.com ) oplichters zijn en niet thuis blijken wanneer je aanspraak wil maken op de garantie....

Ik stuurde ze de volgende klacht:

Nadat ik mijn Abit KT7A-RAID moederbord, AMD Thunderbird 1000 Mhz ( 266FSB ) en ATX bigtower van jullie had ontvangen, begon ik, na het lezen van de helaas volledig in het duits geschreven handleiding, met het installeren van de verschillende componenten. Ik bevestigde de CPU + koeler zorgvuldig op het moederbord, waarna ik deze 100% correct in de kast monteerde. Vervolgens plugde ik 128 mb 133 Mhz RAM in ( net nieuw en werkend in andere systemen ), sloot één enkele hardeschijf aan en installeerde een GeForce 2 Mx ( eerder gekocht bij jullie en werkend in andere systemen ) kaart in het AGP slot. En als laatste sloot ik beeldscherm, toetsenbord, muis en voeding aan. Ik zette het systeem aan ( ledjes, powerswitch, pc speaker etc had ik ook al aangesloten uiteraard ) en na enkele seconden schakelde het zichzelf uit. Vreemd dacht ik bij mezelf, maar ik ging eens op zoek in de handleiding... Wat bleek, uitgaande van een bijgeleverd papiertje wat ik toen pas opmerkte, de koeler moest in FAN1 i.p.v. FAN2, dus ik de aanpassing maken en het systeem weer aanzetten. Nu schakelde het zichzelf niet uit, maar ik kreeg ook geen beeld. Ik probeerde het nog een paar keer, wisselde van monitor etc., maar zonder succes: ik kreeg absoluut geen beeld. Ik haalde de processor uit de socket en schakelde het systeem weer in om te kijken of het systeem nu wellicht precies hetzelfde doet: en ja, exact hetzelfde verschijnsel: geen beeld en geen piepjes of iets dergelijks. Dus het herkende de CPU niet dacht ik bij mezelf, waarop ik vervolgens de CPU opnieuw 100% perfect in het socket zette en de koeler er nog zorgvuldiger en goed opzette. Ik zette het systeem aan en het begon een heel klein beetje te stinken, en er leek iets van rook onder de koeler/processor uit te komen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik dacht dat de CPU was doorgebrand of iets dergelijks. Maar na een telefoontje met Gistron en het spreken van verschillende experts bleek dat het de koelprut onder de koeler was die gesmolten was en de CPU waarschijnlijk helemaal niet is doorgebrand. Daar was ik blij om en vervolgens ging ik naar een LANparty in het weekend om de processor bij iemand anders met precies hetzelfde moederbord te proberen: daar deed mijn processor ook totaal niks ( ook niet na het clearen van de CMOS ). In dat zelfde systeem probeerde ik de Thunderbird van een vriend van mij ( een 1000 Mhz met 200 FSB ), die exact hetzelfde probleem had als ik en verder ook over precies hetzelfde moederbord beschikte. En ook zijn Thunderbird wilde niet werken in het werkende systeem. Zijn CPU deed het overigens ook niet in mijn systeem en mijn CPU ook niet in zijn systeem. Ik heb verschillende experts laten kijken of deze beide processoren wellicht zijn doorgebrand: maar zij beweerden allen dat dit bijna niet het geval kon zijn. De Thunderbird van m'n vriend is overigens gekocht bij ComptechWorld en de handleiding van zijn KT7A-RAID is toevallig ook Duits, waardoor ik enigszins vermoed dat jullie dezelfde leverancier hebben. ( een wilde gok... ) Nu zit ik dus, als student met niet al teveel poen, met een een stel componenten ter waarde van maarliefst 1000 gulden die absoluut weigeren te werken en dat zonder meer niet aan mij te wijten kan zijn !!

Ik kom zelf uit op een mogelijke conclusie: jullie leverancier heeft een lading defecte Thunderbirds geleverd, ik kan niks anders bedenken. Of er is een lading KT7A-R moederborden op de markt dat je processor defect maakt of iets dergelijks....... ik krijg het niet bedacht. Wat in ieder geval wel vaststaat is dat het defect niet door mij veroorzaakt kan zijn en ik vraag me af of jullie de hardware van tevoren hebben getest. Een medewerker van Gistron vertelde mij dat als de CPU kapot is, deze helemaal naar AMD moet worden gestuurd, waar deze getest wordt etc. Maar dit gaat natuurlijk weken en weken duren, en aangezien ik zeker weet ( niet compleet zonder bewijs ook nog eens ) dat het niet mijn schuld is dat of de processor of het moederbord defect is: wil ik eigenlijk direct werkende vervangende componenten eisen. Ik hoop dat jullie hier mij in tegemoet willen komen.....

Met vriendelijke groet,

Daarna gebeurde het volgende:

Dus ik hele mikmak terugsturen, beweren ze ineens dat ik de core heb gemold ( 100% intact toen ik CPU opstuurde )... Dus zij zogenaamd CPU naar AMD sturen en m'n mobo heb ik weer... Ik heb 2 maanden lang gebeld en gezeurd hoe het nou zat met AMD, maar ik moest maar wachten en wachten... Ook gaven ze geen enkel signaal van begrip en probeerden ze op geen enkele wijze mee te denken en een oplossing te vinden. Ik ben dus nu 600 piek kwijt voor een CPU en ik heb nikkes noppes nada...nog niet eens de defecte.. En dat terwijl ik niks gesloopt heb. IK weet in iedergeval dat IK hier nooit meer iets koop, want zodra aanspraak maakt op garantie, zijn ze plots niet thuis... !

Al met al ben ik nu zo verschrikkelijk kwaad op Gistron :( :( :( !! In ieder geval koop ik er nooit meer iets en ik zou dan ook iedereen willen aansporen hetzelfde te doen... En nog beter: koop je TBird NIET online, maar in een renommeerde zaak, ben zeker van een goede garantie en laat je CPU door een deskundige inbouwen, bij voorkeur in de winkel zelf...

Op naar rampscenario #2231... :(

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik lees het wel wanneer ik afgewerkt ben, zo een lang verhaal! iig gecondoleerd

Die-hard Brexiteer

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
en om dit soort dingen koop ik dus alles in groningen. misschien een paar tientjes duurder. maar dan kan ik tenminste een ruit ingooien als ze me zoiets flikken. niet elke winkel is even goed. en de goedkope winkels lopen vaak wat achter in service.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zwaar kl*te voor je! Gecondoleerd met je dondervogel...

Ik zou zoiezo bij hun binnenlopen en er eens goed wat van zeggen!

Elders is er ook een draadje met niet al teveel goede verhalen over Gistron...

Verwijderd

Topicstarter
Thnx...

Hmmm ben is gaan zoeken naar Gistron in dit forum en inderdaad nog een aantal zeer ontevreden 'klanten' gevonden:

-------------------------------------------
Heb er een MSI K7T PRO 2-A + duron 700 besteld. Was binnen een week binnen.
Alleen was mijn mobo kapot. Dus retour gezonden met gele formulier.
Zit nu al meer dan 3 weken te wachten op een nieuwe.
Heb denk ik al wel 30X gebeld en 100X gemaild. Krijg volgens hun vandaag of morgen mijn nieuwe mobo binnnen.
Moet het nog zien gebeuren.
Ze spreken zich zelf trouwens ook heel de tijd tegen en ze hebben me al een paar keer per email "uitgescholden" kortom een kut bedrijf.

[topic=159808]
[topic=136098]

Niet al teveel goed over deze belachelijke winkel.... die overigens nog steeds GROEN staat aangegeven in de pricewatch ! HOE KAN DIT !? :(

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 18:35
Ik snap ook nog steeds niet waarom gistron nog zaken kan doen.

In iedergeval komt het er in mijn geval bij mij op neer dat ze 3 defecte moederborden (en 1 werkende) naar mij hebben opgestuurd.
De eerste 2 werden naar veel gezeur en gemaail geruild maar nu ik de laatste wil ruilen zeggen ze dat het onmogelijk is dat alle 3 de moederborden kapot waren en dat de eertse 2 ook helemaal niet kapot waren (waarom ruil je ze dan :? zij zeggen uit coulance maar op mijn bon staat dat er wel degelijk een fout in zat.)

Kortom ik ben nu al 4 weken bezig met reageren om dat moederbord geruild te krijgen maar die eikels bij gistron reageren gewoon niet op mijn mails. :(
En als ik ze bel zeggen ze ja, meneer daar zal ik ff iets over zeggen en dan wordt u morgen terug gemaild. (NOT) :(

Kortom ik zit nu dus nog steeds met een defect moederbord en ik krijg van hun dus geen oplossing.

Kortom een ZEER klant ON vriendelijke winkel:(

(lees ook meer hier over op www.gistron.nl waar ik onder de naam Bram ook een heel verhaal neer heb gezet.) :(

Verwijderd

Het is heel simpel.....

Ze kunnen zich nooit of te nimmer beroepen op het feit dat jij iets kapot gemaakt hebt. Waarom?.... Simpel..... in Nederland is iedere leverancier verplicht aan iedere consument een Nederlandse handleiding te verstrekken. Laten zij dit na, zijn zij aansprakelijk voor eventuele gevolgen en schade. Even dat wetsartikel opzoeken (wet is een jaar of 4-5 geleden aangepast) en hen een aangetekende brief sturen. Daarin ook vermelden dat eerder gestelde claims hiermee niet komen te vervallen maar dat een eventuele schuldvraag betreffende de geleden schade hier niet van toepassing is omdat zij niet voldaan hebben aan het verstrekken van een Nederlandse handleiding. Sommeer ze uiterlijk binnen 10 werkdagen schriftelijk, en wel aangetekend, te reageren. Indien reactie binnen de gestelde termijn uitblijft, conformeren zij zich aan het bovenstaande en zie jij betaling van geleden schade (inclusief uurloon (ja jij kost ook geld), administratiekosten, ed.) per omgaande, echter binnen uiterlijk 5 werkdagen, tegemoet. Dan teken je met behoud van alle rechten en weren en doet ze nog even de groeten (Aldus teken ik met vriendelijke groet, met behoud van blah blah blah....).

Je kunt terloops ook nog even aanstippen dat de afhandeling van hun schade- en garantieclaims ernstig nalaat. Je kunt daarbij verwijzen naar Tweakers.

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Op woensdag 13 juni 2001 15:00 schreef okidokie het volgende:
Het is heel simpel.....

Ze kunnen zich nooit of te nimmer beroepen op het feit dat jij iets kapot gemaakt hebt. Waarom?.... Simpel..... in Nederland is iedere leverancier verplicht aan iedere consument een Nederlandse handleiding te verstrekken. Laten zij dit na, zijn zij aansprakelijk voor eventuele gevolgen en schade. Even dat wetsartikel opzoeken (wet is een jaar of 4-5 geleden aangepast) en hen een aangetekende brief sturen. Daarin ook vermelden dat eerder gestelde claims hiermee niet komen te vervallen maar dat een eventuele schuldvraag betreffende de geleden schade hier niet van toepassing is omdat zij niet voldaan hebben aan het verstrekken van een Nederlandse handleiding. Sommeer ze uiterlijk binnen 10 werkdagen schriftelijk, en wel aangetekend, te reageren. Indien reactie binnen de gestelde termijn uitblijft, conformeren zij zich aan het bovenstaande en zie jij betaling van geleden schade (inclusief uurloon (ja jij kost ook geld), administratiekosten, ed.) per omgaande, echter binnen uiterlijk 5 werkdagen, tegemoet. Dan teken je met behoud van alle rechten en weren en doet ze nog even de groeten (Aldus teken ik met vriendelijke groet, met behoud van blah blah blah....).
CHAPEAU! (8> jij studeerd rechten? Hier zullen ze niet van terug hebben :)

aAarGhh

Verwijderd

Overigens is een uurloon van ƒ 65,- normaal in dergelijke gevallen. Laat je overigens niet door hen verleiden door hen om uitspraken te doen, ben kort en bondig en laat jij persoontje (hoe goed je bent, hoe vaak je het gedaan hebt, vrienden die je geholpen hebben, etc.) buiten beschouwing.

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde proleem, alleen dan met SWW in zoetemeer...

Mijn Pc wou vorige week niet meer aan. Dacht dat het de voeding was, maar die werkte na een paar testen gewoon. Was dus het moederbord.
Nu moet ik van hun alles er af slopen en opsturen.
Ze willen dit werk ook wel doen, maar dan is het mijn eigen risico. Wat is dit van Bull.

Maare...

2 maanden is verekt lang man......

Succes er mee.......iedergeval al twee bedrijven waar ik niet meer koop

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Sja sorry maar ik denk dat je het toch zelf hebt gedaan door de CPUfan de eerste keer niet goed aan te sluiten, waarschijnlijk is ie toen al doorgebrand.. :'(
Hoelang heeft ie de eerste keer aan gestaan ?
Ik heb percies hetzelfde ook eens gehad, alleen, had ik meteen bij het booten de temp in de bios gechecked, en die was toen 89 graden..en daarna snel uitgezet.(om hem een paar maanden later alsnog te slopen door een verkeerd geplaatst waterkoel-blok, maar dat terzijde)

maargoed,
succes met het terugkrijgen van je CPU, ik heb geen ervaring met het gistron dus daar kan ik niks over zeggen, maar van wat ik op tweakers lees, komt het wel vaker voor dat je lang op antwoord kan wachten. :(

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Een probleem...Gistron is een duits bedrijf.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Pc123
  • Nu online
Op woensdag 13 juni 2001 15:15 schreef Horus het volgende:
Sja sorry maar ik denk dat je het toch zelf hebt gedaan door de CPUfan de eerste keer niet goed aan te sluiten, waarschijnlijk is ie toen al doorgebrand.. :'(
Zo snel zal dat ook weer niet gaan denk ik, waarschijnlijk heeft ie zich gewoon uitgezet omdat er geen fan op zat.

Gewoon een hele duidelijke brief sturen waarin je verwijst naar de wet enzo, daar worden ze misschien wel een beetje bang van >:) en dan helpen ze je eerder.

suc6

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 15:16 schreef Tijger het volgende:
Een probleem...Gistron is een duits bedrijf.
Doet totaal niet ter zake.
Zij hebben zich te conformeren aan de Nederlandse wet en niet de Duitse, net zo goed als zij bij de Nederlandse KvK ingeschreven dienen te zijn, onder welke rechtsvorm dan ook. Sinds 1945 geldt hier namelijk de Nederlandse wet en niet de Duitse (even afgezien dat de Duitse wetgeving waarschijnlijk ook een dergelijk artikel kent, een Duitser spreekt immers alleen maar Bierwurst und Pils). :)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ja, dus zij krijgen die brief, maken die "kwijt" en hun probleem is weer opgelost. Zij hebben dan die brief gewoon "niet ontvangen" of ze lachen je gewoon uit en zeggen dat ze toch niet betalen en jij daar niks tegen kan doen >:)

MechWarrior || Monsters Game

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 18:35
Daar heb je aangetekende brieven voor :)

• Pc123
  • Nu online
Natuurlijk kan je er wel iets tegen doen, maar das duurder dan nieuwe onderdelen vrees ik :(

Verwijderd

Topicstarter
Sja sorry maar ik denk dat je het toch zelf hebt gedaan door de CPUfan de eerste keer niet goed aan te sluiten, waarschijnlijk is ie toen al doorgebrand..
Hoelang heeft ie de eerste keer aan gestaan ?
Een ABIT KT7A-RAID schakelt zich automatisch uit wanneer hij geen contact vindt op FAN1...en aangezien dat hoogstens 2 seconden kunnen zijn ofzo, is ie dus zeker niet doorgebrand... Overigens gaat de koeler WEL draaien op FAN2...!

Enneh... okidokie THNX a LOT voor je reactie !!! Hier heb ik nou echt wat aan... alleen zoals hierboven al wordt aangegeven is het bedrijf half duits ??? Kan ik dan nog aanspraak maken op dat wetartikel...? En zo jah, welke wetsartikel is het precies ( nr enzo ? )...

BEDANKT iedereen voor reageren!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 21:09
Een kennis van mij heeft pas ook een mobo gekocht (niet bij Gistron geloof ik) dat ook kapot was, komt het zo vaak voor dat componenten kapot zijn? Ik heb een mobo bij comptechworld besteld, ik ben al bang voordat ik 'm binnen heb ;(

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm replies gaan behoorlijk snel hier....
Zij hebben zich te conformeren aan de Nederlandse wet en niet de Duitse, net zo goed als zij bij de Nederlandse KvK ingeschreven dienen te zijn, onder welke rechtsvorm dan ook.
weet je dat zeker ? Het is namelijk een internet bedrijf...en ze hebben ook geen NL, maar COM domein. Geldt dan toch de Nederlandse wet omdat ze in Nederland leveren ??

( Overigens kwam ik op een geinige site tijdens het checken: http://www.gistron.nl, een gehele site gewijdt aan Gistron ervaringen >:) )

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 15:31 schreef BoneH het volgende:

[..]

Enneh... okidokie THNX a LOT voor je reactie !!! Hier heb ik nou echt wat aan... alleen zoals hierboven al wordt aangegeven is het bedrijf half duits ??? Kan ik dan nog aanspraak maken op dat wetartikel...? En zo jah, welke wetsartikel is het precies ( nr enzo ? )...

BEDANKT iedereen voor reageren!
Ieder rechtspersoon dat handelt binnen de Nederlandse staatgrenzen heeft zich te onderwerpen aan de Nederlandse wet. Anders zou ieder Nederlands bedrijf in Duitsland gaan zitten en ieder Duits bedrijf in Nederland. Zo is Alternate ook eigenlijk verplicht de prijzen met BTW te vermelden. Geheel volgens de letter der wet mag je nu de onderdelen hebben voor de prijs zoals die excl. BTW op hun site hebben staan incl. BTW. Maar dat terzijde....
Het wetsartikel weet ik zo niet, sorry.
weet je dat zeker ? Het is namelijk een internet bedrijf...en ze hebben ook geen NL, maar COM domein. Geldt dan toch de Nederlandse wet omdat ze in Nederland leveren ??
( Overigens kwam ik op een geinige site tijdens het checken: http://www.gistron.nl, een gehele site gewijdt aan Gistron ervaringen )
Ook voor een internet bedrijf geldt de normale wetgeving. Om in Nederland zaken te kunnen doen (en ze hebben immers een vestigingsadres hier), dienen zij ingeschreven te zijn bij de Nederlandse KvK en daarmee zijn zij onderworpen aan onze wetgeving. Dat het een .com of .nl bedrijf is, doet er heel weinig toe want dat is namelijk een keuze van het bedrijf zelf en heeft niets met wetgeving te maken. Dat je bij de Nederlandse KvK ingeschreven moet staan om een .nl domein te kunnen krijgen, is de vergelijking net omgekeerd. Een Nederlands vestigingsadres (ze hebben in ieder geval een Nederlands telefoonnummer en een site in de Nederlandse taal) vereist een Nederlandse KvK.

En je moet even die klachtensite vermelden (www.gistron.nl) in je brief. Dat laat zien dat je je huiswerk in ieder geval gedaan hebt, maar blijf kort en zakelijk en laat emoties achterwege.

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt !!! Ik kan je wel zoenen !!!!! :9

Maar ehmm.... zou je alsjeblieft even je e-mail adres kunnen mailen naar me, zodat ik voor eventuele vragen weer bij je terecht kan ? Mijn adres is boneh@lannium.nl

Overigens ben ik even nieuwsgierig: hoe weet je dit alles ? Doe je studie rechten of iets dergelijks ?

Ik zal vast beginnen met het opstellen van m'n zakelijke en bondige brief... Ik zal woorden als eikels e.d. wel achter wege laten dan ;)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 13 juni 2001 17:06 schreef okidokie het volgende:

[..]

Ieder rechtspersoon dat handelt binnen de Nederlandse staatgrenzen heeft zich te onderwerpen aan de Nederlandse wet. Anders zou ieder Nederlands bedrijf in Duitsland gaan zitten en ieder Duits bedrijf in Nederland. Zo is Alternate ook eigenlijk verplicht de prijzen met BTW te vermelden. Geheel volgens de letter der wet mag je nu de onderdelen hebben voor de prijs zoals die excl. BTW op hun site hebben staan incl. BTW. Maar dat terzijde....
Het wetsartikel weet ik zo niet, sorry.
[..]

Ook voor een internet bedrijf geldt de normale wetgeving. Om in Nederland zaken te kunnen doen (en ze hebben immers een vestigingsadres hier), dienen zij ingeschreven te zijn bij de Nederlandse KvK en daarmee zijn zij onderworpen aan onze wetgeving. Dat het een .com of .nl bedrijf is, doet er heel weinig toe want dat is namelijk een keuze van het bedrijf zelf en heeft niets met wetgeving te maken. Dat je bij de Nederlandse KvK ingeschreven moet staan om een .nl domein te kunnen krijgen, is de vergelijking net omgekeerd. Een Nederlands vestigingsadres (ze hebben in ieder geval een Nederlands telefoonnummer en een site in de Nederlandse taal) vereist een Nederlandse KvK.

En je moet even die klachtensite vermelden (www.gistron.nl) in je brief. Dat laat zien dat je je huiswerk in ieder geval gedaan hebt, maar blijf kort en zakelijk en laat emoties achterwege.
Zou je pls ook ff willen kijken naar deze topic?
[topic=161546]
over een kapotte TB die naar me opgestuurd is 2ehands...

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een site gevonden waar ik dus alle wetten kan raadplegen, maar ik heb dus geen flauw idee waar ik ergens onder moet zoeken:

http://www.recht4all.nl/wetten/wetten.htm

Iemand ideeen ?
En please, okidokie, zou je me je meel adres willen geven, of ICQ nummer of iets dergelijks... Ik zou wat directer contact met je zeer op prijs stellen, alhoewel ik snap dat je al dat gezeik niet aan je kop wil...

Verwijderd

Topicstarter
Sjeees hij heeft nog gelijk ook die okidokie ( niet dat ik daaraan twijfelde trouwens )...

Volgens mij is dit het:
Art. 18 van het KB van 18.03.99 stelt dat de gebruiksaanwijzingen opgesteld zijn in
de nationale taal van de gebruikers. Een andere taal is ook toegelaten, mits
voorafgaandelijke schriftelijke overeenkomst tussen de betrokken partijen.

Nu heb ik geen flauw idee wat het KB is maar goed, klinkt wel flex :) (Overigens was er dus ook geen sprake van een voorafgaande schriftelijke overeenkomst ofcurz)

Iemand die me verder kan helpen ? okidokie I need you :P

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:05 schreef BoneH het volgende:
Harstikke bedankt !!! Ik kan je wel zoenen !!!!! :9

Maar ehmm.... zou je alsjeblieft even je e-mail adres kunnen mailen naar me, zodat ik voor eventuele vragen weer bij je terecht kan ? Mijn adres is boneh@lannium.nl

Overigens ben ik even nieuwsgierig: hoe weet je dit alles ? Doe je studie rechten of iets dergelijks ?

Ik zal vast beginnen met het opstellen van m'n zakelijke en bondige brief... Ik zal woorden als eikels e.d. wel achter wege laten dan ;)
Recht is onderdeel van een Heao opleiding en daarnaast ben ik ooit eens met een rechtenstudie begonnen maar nooit afgemaakt. Het heeft nog wel mijn interesse en volg de ontwikkelingen nog steeds. Daarnaast heb ik een behoorlijke tijd gewerkt als Helpdesk manager en was ook verantwoordelijk voor de "probleemgevallen" dus ik heb alles wel voorbij zien komen. Aangevult met de nodige kennis heb ik een aardig gevoel ontwikkelt wat kan en niet kan. Als zit ik er natuurlijk ook wel eens naast. In dit geval in ieder geval niet.

Helaas ga ik je niet mijn emailadres verstrekken want ik word al een beetje hol en dol van alle dingen die ik zo links en rechts erbij doe voor mezelf en voor anderen. Ik kan ook weinig aanvulling meer geven dan wat ik je eerder heb aangegeven. Je hoeft alleen een probleemstelling te overleggen en wat ik je eerder vermeld heb. Daarna ligt de bal bij Gistron. Houden zij toch de poot stijf, zijn er andere manieren zoals een rechtwinkel (dagvaarding) of bv. Radar bellen. Ik ben ervan overtuigd dat een item van Duitse bedrijven in Nederland die geen goede handleiding verstrekken (strafbaar) en geen garantieafwikkeling doen (strafbaar) met de nodige sentimenten een aardig onderwerp opleveren. Alleen al een brief van Radar doet wonderen. Bel ze eens.... de wereld houdt niet op bij acceptatie en gelijk hebben is helaas nog steeds iets anders dan gelijk krijgen.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:51 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Zou je pls ook ff willen kijken naar deze topic?
Kapotte TB 950 opgestuurd gekregen >:( wat nu?
over een kapotte TB die naar me opgestuurd is 2ehands...
Da's een hele moeilijk. Ben bang dat je er niets aan kunt doen. Je zult moeten aantonen dat de betreffende persoon met de verkoop je probeerde te flessen. Met een adres in Zwolle, Groningen en Rotterdam (geloof ik) is dat wel aannemelijk te maken maar er zijn geen afspraken gemaakt over wie aansprakelijk is voor het vervoer etc. Daarnaast heb je de zending niet verzekerd en is het dus ook aanemelijk te maken dat je bereid was eventuele schade tijdens vervoer te aanvaarden. Je maakt dus enkel een kans als je kunt bewijzen dat de CPU kapot is opgestuurd en dat gaat je helaas niet lukken.

Enige kans die je hebt is de persoon er zelf op aan te spreken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik begrijp je helemaal okidokie...
Ik zal je adviezen opvolgen en dan maar hopen dat ik alles tot een goed einde kan brengen...

Maar 1 ding nog, volgens mij sta ik een stuk sterker als ik weet op welke wets artikelen ik me kan beroepen...

Zou je dat alsjeblieft voor me op kunnen zoeken of iets dergelijks ?? Ik kwam op een of ander artikel 18 uit zoals ik eerder zei, maar is dit juist ??? En welk artikel zegt dat schade door de verkoper vergoed moet worden ?

Bedankt voor al je hulp tot nu toe !! Dit is het enige waar ik heel graag nog je antwoord op zou willen weten...

THNX!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
Op woensdag 13 juni 2001 20:03 schreef BoneH het volgende:
Sjeees hij heeft nog gelijk ook die okidokie ( niet dat ik daaraan twijfelde trouwens )...

Volgens mij is dit het:
Art. 18 van het KB van 18.03.99 stelt dat de gebruiksaanwijzingen opgesteld zijn in
de nationale taal van de gebruikers. Een andere taal is ook toegelaten, mits
voorafgaandelijke schriftelijke overeenkomst tussen de betrokken partijen.

Nu heb ik geen flauw idee wat het KB is maar goed, klinkt wel flex :) (Overigens was er dus ook geen sprake van een voorafgaande schriftelijke overeenkomst ofcurz)

Iemand die me verder kan helpen ? okidokie I need you :P
KB = koninklijk besluit. Ik weet niet hoeveel rechtsgeldigheid (zoals een wet) een KB heeft. Ik heb ooit een jaartje rechten gestudeerd, maar dat wil ik weer zo snel mogelijk vergeten :)

Ik weet dus niet precies hoe het zit, maar ik kan me voorstellen dat als je een product in het buitenland (Emmerich = Duitsland dus) koopt dat je geen Nederlandse handleiding hoeft te verwachten (en bij OEM spul al helemaal niet).

Verder betwijfel ik het feit dat Gistron in NL in de KvK moet ingeschreven staan wil het handel doen met Nederlandse afnemers. Gistron zit in Emmerich en dat is toch echt Duitsland. Ik heb zelf 18 jaar op +/- 5 km van Emmerich gewoond en ik berijp dat Gistron het heel slim heeft aangepakt. Ze zitten in een voormalig grenskantoor.
Dan zouden alle bedrijven aan de NL-Duitse grens in de Nederlandse KvK ingeschreven moeten staan.

Tsja, klinkt hard en makkelijk achteraf praten: Maar als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten door in zee te gaan met een goedkoop, enigszins wazig Duits(!) bedrijfje, dan moet je niet gek opkijken als de service even goedkoop en wazig is.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dat een item van Duitse bedrijven in Nederland die geen goede handleiding verstrekken (strafbaar) en geen garantieafwikkeling doen (strafbaar)

Geen goede handleiding verstrekken is helaas niet strafbaar evenmin garantie-afwikkeling.
Je hebt in dit geval een civielrechtelijk geschil. Komen ze hun garantieverplichtingen niet na, heb je een vordering en na aangetekend een termijn van een week of twee drie te hebben gesteld is de vordering afdwingbaar. Je kan dan met al je schriftelijke bewijzen een deurwaarder de hele procedure laten doen of ze zelf dagvaarden. Met een beetje hulp is dat niet zo moeilijk en er bestaan speciale formulieren voor die de hele meut afwerken voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, ik ben stom geweest met het kopen van een dergelijk product bij zo'n winkel... niet goed opgelet, ik ben stom :( :( :(

Maar toch had ik niet kunnen verwachten dat ze defect spul leveren...en daarna zoooo moeilijk gaan doen...

Maar ehmmm.... biobak / okidokie... wie heeft er nou gelijk ?? Okidokie klinkt wel erg zeker van z'n zaak... Maar nu ik jou weer hoor biobak.. Hmmm

Ik begin nu te twijfelen of ik nu nog wel iets kan beginnen tegen Gistron... :(

Verwijderd

Topicstarter
Komen ze hun garantieverplichtingen niet na, heb je een vordering en na aangetekend een termijn van een week of twee drie te hebben gesteld is de vordering afdwingbaar.
Ehhmmm... in dit geval komen ze hun verplichtingen toch gewoon na geloof ik... :( In hun voorwaarden staat dat ze geen garantie leveren wanneer klant het product gesloopt heeft, en dat beweren ze in mijn geval.. ( ik heb overigens 100% zeker niks gesloopt )

En ik begrijp dat het verhaal van okidokie omtrend die handleiding niet meer op gaat ?? :(

• rdluca
  • Niet online
Wanneer ze een beroep doen op verval van garantie al dan niet in de algemene voorwaarden opgenomen wordt de bewijslast omgekeerd. Dat betekent dat zij overtuigend moeten kunnen aantonen dat jij opzettelijk de boel hebt gesloopt. Het risico van onduidelijkheden van handleidingen is voor de verkoper en niet voor jou als consument.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat moet ik nu aanvoeren als rechtsgeldig juridisch argument ? :?

• rdluca
  • Niet online
Dat ze iets hebben geleverd dat niet beantwoord aan datgene dat je als consument mag verwachten van de koopovereenkomst. art. 7:17 BW. In gewoon nederlands: het werkt niet. Op grond van art. 7:20 BW heb je recht op nakoming door
lid 1b: herstel van de afgeleverde zaak
lid 1c: vervanging van de afgeleverde zaak
Wanneer zij dit niet doen heb je schade op grond van een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis art. 6:74 BW. Deze schade is afdwingbaar voor desnoods de kantonrechter. (vorderingen tot max. 10.000,--).
Heb je meteen je juridische basis voor in een dagvaarding te vermelden.

• biobak
Op woensdag 13 juni 2001 20:58 schreef rdluca het volgende:
Wanneer ze een beroep doen op verval van garantie al dan niet in de algemene voorwaarden opgenomen wordt de bewijslast omgekeerd. Dat betekent dat zij overtuigend moeten kunnen aantonen dat jij opzettelijk de boel hebt gesloopt. Het risico van onduidelijkheden van handleidingen is voor de verkoper en niet voor jou als consument.
Ik kan me ook nog heel goed voorstellen dat in dit geval het Duitse recht bepalend is, omdat het een Duits bedrijf betreft (GMBH) in Duitsland zonder Nederlandse KvK registratie.
Waar blijven de juristen die ons uit de brand helpen?

• rdluca
  • Niet online
Bestel je iets via het web, is sinds februari 2001 de wet kopen op afstand bepalend. Daarin wordt bepaald dat de wetgeving van het land van de koper van toepassing is.

• biobak
Op woensdag 13 juni 2001 21:17 schreef rdluca het volgende:
Bestel je iets via het web, is sinds februari 2001 de wet kopen op afstand bepalend. Daarin wordt bepaald dat de wetgeving van het land van de koper van toepassing is.
Ah ok, dat is duidelijk. Maar dat maakt het wel erg lastig als je iets koopt vanuit de VS of Japan :)

• rdluca
  • Niet online
Je bent lekker kritisch.

Het is een implementatie van een Europese richtlijn die dus ook alleen binnen de EU-landen van kracht is.

Verwijderd

[b]Op woensdag 13 juni 2001 20:47
Geen goede handleiding verstrekken is helaas niet strafbaar evenmin garantie-afwikkeling.
Garantie is iets anders dan garantieafwikkeling. Als je garantie geeft ben je verplciht dat deel van de koopovereeneenkomst na te komen en je contractuele verplichtingen niet nakomen is strafbaar. Enige claims is civielrechtelijk. Hou maar ik je achterhoofd dat als je van straf krijgt van meneer de rechter het strafbaar is.
Zoals hier eerder gepost, dient men in Nederland een Nederlandstalige handleiding te verstrekken. Dat is bij wet geregeld en niet in een overeenkomst in welke vorm dan ook. Derhalve ook strafbaar.
Je hebt in dit geval een civielrechtelijk geschil. Komen ze hun garantieverplichtingen niet na, heb je een vordering en na aangetekend een termijn van een week of twee drie te hebben gesteld is de vordering afdwingbaar. Je kan dan met al je schriftelijke bewijzen een deurwaarder de hele procedure laten doen of ze zelf dagvaarden. Met een beetje hulp is dat niet zo moeilijk en er bestaan speciale formulieren voor die de hele meut afwerken voor je.
Dat zei ik ook al ja. Overigens vloeit een dagvaarding automatisch voort uit het sturen van een deurwaarder. Je kunt ook niet zomaar een dagvaarding sturen. Je moet wat stappen in acht nemen. Zo moet iedere wederpartij de kans en tijd krijgen zijn of haar verplichtingen na te komen en/of een fout te herstellen.

Artikelen ken ik ook niet. Ik moet zelf ook net zo hard zoeken als jij dat nu moet. Dat was een van mijn bezwaren van een Rechtenstudie. Ken je het wetboek uit je hoofd ben je al meer dan halverwege. Niet zo zeer mijn pakkie an om alles uit het hoofd te kennen.

Succes verder....

• rdluca
  • Niet online
Bij een strafbaar feit is de politie zelfs verplicht je aangifte op te nemen: kom je aangifte doen van het niet nakomen van de garantieverplichting en het leveren van een niet-nl handleiding, blijkt dit niet strafbaar te zijn en je met de mededeling "civierechtelijke questie" naar huis gestuurd.
Bespaar de moeite of laat iemand aangeven op grond van welk art. uit WvSr dit strafbaar is.

Verwijderd

Goeie kans dat ze jouw proc bij AMD hebben omgeruild en hem hebben verkocht en jou genaaid hebben.

Je moet gewoon een nieuwe krijgen volgens mij en anders zeker de ouwe terugvragen en die zelf dan maar naar AMD opsturen.

Verwijderd

BoneH,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat men bij Gistron zegt dat jouw processor nog bij AMD is.
Dan zou ik als ik jouw was toch maar nog maar even wachten.
Heb n.l. net zoiets bij de hand gehad;
Toen ik mijn processor terug bracht omdat hij onstabiel was werd mij erop gewezen dat er een hoekje van de core beschadigd was.
( Ik vond zelf dat ik de processor normaal had behandeld, maar kon ook duidelijk zien dat dit inderdaad zo was).
Mij werd verteld dat de processor terug gestuurd werd naar AMD, en dat dit wel enige tijd kon duren.
Aangezien ik niets meer van Gistron hoorde had ik mijn Processor eigenlijk al afgeschreven... maar wat schetste mijn verbazing toen ik na +/- 3mnd. ineens een pakketje thuisgestuurd kreeg met daarin een spiksplinternieuwe processor *D

Persoonlijk denk ik niet dat een bedrijf als Gistron jouw voor die ene processor wil oplichten.

Maar goed trek je eigen conclusies.....

TheBird.

Verwijderd

Als ik een aanrijding heb, moeten ze ook proces verbaal opmaken. Ze vragen dan "zijn er gewonden" en "kan het verkeer doorrijden" en vervolgens delen ze mee dat ze daarvoor echt niet komen. Dus het opmaken van een PB is echt niet het criterium.
Simpel... als er een wet is en je houd je er niet aan. Is dat strafbaar. Dat is het enige doel van een wet.

Kijk eens op Gistron.nl dan zie je hoe dit bedrijf zaken doet.

• -whodini-
  • Laatst online: 15-08 02:10
ik zou zeggen stuur op wat je zonet heb gevonden kunnen ze het zelf lezen

iRacing Profiel

Verwijderd

Sorry, maar ik vind het schandalig als je 3 maanden op je proc moet wachten. Computeren jullie da niet ofzo ? In die tijd is de waarde al gehalveerd.

• rdluca
  • Niet online
[quote]Op woensdag 13 juni 2001 23:57 schreef okidokie het volgende:
Als ik een aanrijding heb, moeten ze ook proces verbaal opmaken. Ze vragen dan "zijn er gewonden" en "kan het verkeer doorrijden" en vervolgens delen ze mee dat ze daarvoor echt niet komen. Dus het opmaken van een PB is echt niet het criterium.
Simpel... als er een wet is en je houd je er niet aan. Is dat strafbaar. Dat is het enige doel van een wet.

Beste Okidokie, de praktijk mag dan wel zou zijn, ik probeer alleen aan te geven hoe het wettelijk zit. Je ging goed totdat je over strafbaar begon.
Zoals ik al eerder probeerde aan te geven is er hier sprake van een geschil tussen burgers. Is iets strafbaar, is dat in het Wetboek van Strafrecht opgenomen en is het OM bevoegd tot vervolging. Als gedupeerde kan je je in het proces voegen om zodoende naast een straf ook schadevergoeding als maatregel te vorderen. Aangezien het Om als genoeg te doen heeft, zouden ze dit niet vervolgen en waar blijf je dan met je schadevergoeding??

Gelukkig volgt de verplichting tot schadevergoeding uit art. 6:74 BW, je weet wel het BURGERLIJK wetboek.
Leuk dat je wat thuis bent in het conusmentenrecht, pas wat jaren later in de studie (basisdoctoraal) krijg je ook strafrecht en had je geweten dat leveren van een handleiding in een andere taal of het niet nakomen van een garantieverplichting niet strafbaar is. Vertel me anders aub waar ik dat kan vinden want ondanks het feit dat mijn werk bestaat uit dit soort dingen, blijf ik volhouden dat het niet strafbaar.
Aangezien ik door had dat je geen artikelen domweg uit je hoofd moet leren maar alleen moet weten hoe en waar je alles in de wet kan vinden heb ik wel mijn rechtenstudie afgemaakt.

Ik wil absoluut niet als een wijsneus overkomen maar wanneer ik fout zit vind ik het ook niet erg om dat toe te geven.

Verwijderd

Waarom geef je de schuld aan Gistron je weet dondersgoed dat de core van AMD fragiel is. Nog beter koop nooit een CPU van AMD. Ik heb een ook CPU gemold (er was geen fuck met de cpu aan de hand geen gebroken core). Heb nu een duron800, omdat ik geen geld heb (heel die AMD drama heeft me meer gekost dan een p4 systeem)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nu snap ik het niet meer :)

Sta ik nu wel of niet sterk tegen Gistron ? En heb ik nu wel of niet de mogelijkheid de handleiding in een andere taal als strafbaar feit aan te voeren ??

Kortom: wat moet ik in mijn brief aanvoeren om ervoor te zorgen dat zij mij een schadevergoeding betalen ?

Sorrie als ik nu een domme vraag stel, maar ik kom er geen wijs meer uit uit het bovenstaande :?

Verwijderd

Volgens mij zit het zo: als Gistron een nederlands bedrijf is, moeten ze zich houden aan de nederlandsche wet.
Als jij zaken met hun hebt gedaan, en jij als particulier, is het 'Nieuw Burgelijk Wetboek' van toepassing.
Het 'Nieuw Burgelijk Wetboek' geeft de consument een hele goede bescherming, en alleen al het feit dat je mobo+proc korter heeft geleefd dan verwcht kan worden van een dergelijk produkt betekend dat zij moeten zorgen dat het zo snel snel mogelijk weer in orde is, zonder kosten voor jou. Wel moet je dit eerst in een aangetekende brief hun duidelijk maken.

Stap anders een wetswinkel binnen, als student betaal je (bijna ?) nix, en zij weten het heel precies.

Succes !

• rdluca
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 09:10 schreef gulio het volgende:
Volgens mij zit het zo: als Gistron een nederlands bedrijf is, moeten ze zich houden aan de nederlandsche wet.
Als jij zaken met hun hebt gedaan, en jij als particulier, is het 'Nieuw Burgelijk Wetboek' van toepassing.
Het 'Nieuw Burgelijk Wetboek' geeft de consument een hele goede bescherming, en alleen al het feit dat je mobo+proc korter heeft geleefd dan verwcht kan worden van een dergelijk produkt betekend dat zij moeten zorgen dat het zo snel snel mogelijk weer in orde is, zonder kosten voor jou. Wel moet je dit eerst in een aangetekende brief hun duidelijk maken.

Stap anders een wetswinkel binnen, als student betaal je (bijna ?) nix, en zij weten het heel precies.

Succes !
Sluit ik me helemaal bij aan! alleen bij een wetswinkel zal je niet nieuws horen aangezien alles al door iedereen is opgemerkt.

Verwijderd

Beste Okidokie, de praktijk mag dan wel zou zijn, ik probeer alleen aan te geven hoe het wettelijk zit. Je ging goed totdat je over strafbaar begon.
Zoals ik al eerder probeerde aan te geven is er hier sprake van een geschil tussen burgers. Is iets strafbaar, is dat in het Wetboek van Strafrecht opgenomen en is het OM bevoegd tot vervolging. Als gedupeerde kan je je in het proces voegen om zodoende naast een straf ook schadevergoeding als maatregel te vorderen. Aangezien het Om als genoeg te doen heeft, zouden ze dit niet vervolgen en waar blijf je dan met je schadevergoeding??
Oh ik weet ook niet alles. Vertelde al dat ik mijn studie ook afgebroken heb. Doe het meer op het gevoel. Zou er daarom ook best naast kunnen zitten. Zoals hierboven staat, heb ik al eerder aangeraden naar de wetswinkel te gaan.

Maar als je het simpel zegt... als de wet voorschrijft dat je een Nederlandse handleiding dient toe te voegen en je doet dat niet, kun je daarvoor gestraft worden, dus strafbaar. Misschien niet in juridische zin, maar in taaltechnische zin. Als consument mag je daar een leverancier in dit geval op aanspreken en op basis daarvan in een geschil je recht opeisen met de gevolgen van dien. Dan is het inderdaad privaatrechtelijk. We praten denk ik langs elkaar heen.

Maar als Gistron op geen enkele manier in nederland gevestigd is, wordt het erg moeilijk. Je zult dan volgens mij moeten aantonen dat Gistron er bewust voor kiest de Nederlandse markt als afzet markt te gebruiken. Maar ja, aantonen doe je in zo'n geval vaak voor een rechtbank.

Ik weet wel dat er een geschillencommissie is. Daar heb ik ook een paar keer mee te maken gehad. Zij zijn buitengewoon redelijk in hun oordeel. Misschien is dat een optie.

• rdluca
  • Niet online
Een mogelijkeid welke weinig mensen kennen, zeker voor een bedrijf dat mogelijk alleen een gironummer in NL heeft is de volgende:
Wanneer je kunt aantonen dat er sprake is van een wanprestatie en de daaruit schade lijdt, heb je een vordering op ze, niets nieuws dus. Wanneer je enkele andere mensen vindt die min of meer hetzelfde hebben kun je een faillissementsaanvraag indienen bij de rechtbank. De procedure is zelfs eenvoudiger dan een civiele procedure. Aangezien ze in het buitenland gevestigd zijn en ze alleen een postbank/banknr. hebben wordt dat wat moeilijk maar om ze tot reactie ze dwingen kan je conservatoir (in afwachting van de faillissementsprocedure) beslag laten leggen op hun rekeningen en ze op die manier dwingen om je te helpen of je geld terug te geven. Doen ze dit nog niet, kan je je schade en kosten uit het beslag halen en dan pas het beslag laten opheffen want dat bepaal jij dan.
Het maakt niet uit wanneer de vorderingen niet zo groot bedrag vormen en op de rek. bijvoorbeeld 4 ton staat. Er wordt niet gekeken of de verhoudingen niet wat raar liggen.

Dit lijkt ingewikkeld maar valt best mee. En voor de kritici: art. 1 Faillissementswet

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Volgens mij heb je hem zelf gesloopt door je fan verkeerd aan te sluiten. Je kunt je niet beroepen op die Duitse handleiding: als je dat een probleem vond, dan had je maar niet moeten beginnen met installeren.
Het valt me wel tegen van Gistron dat ze moeilijk doen. Ik heb voor ongeveer 7000 gulden aan spullen bij ze besteld in het afgelopen jaar, en altijd goede service gehad. Ik sluit me dan ook aan bij iemand hiervoor die zei dat ze je echt niet voor 1 TB-tje gaan oplichten!

2x pech voor je dus helaas: met aansluiten (dat je TB het zo snel heeft opgegeven) en met een 'bad service day' bij Gistron.

Kun je niet voorstellen of ze je tussentijds een cheapo Duronnetje willen sturen, in afwachting van de terugkomst van je TB.

Oh ja over dat 'genaaid zijn': hoe vaak zie ik hier niet dat mensen aangeven dat ze zich 'van de domme gaan houden' om garantie te krijgen, terwijl ze 100% zeker weten dat ze iets zelf gesloopt hebben....of een bonnetje van iemand anders willen lenen. Dan kun je wel eens wat weerstand verwachten bij leveranciers, zeker als ze met kleine winstmarges werken.

Neemt niet weg dat ik het erg k*t voor je vindt, want ik weet dat je in een voor je gevoel machteloze/we moeten maar afwachten- positie zit....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Topicstarter

Wat zat er vandaag bij de post(bode): EEN NIEUW EXEMPLAAR VAN EEN THUNDERBIRD 1 GHZ, MET AXIA CORE ZELFS!! ( zelfde core als vorige )

Ik trek ALLES terug wat ik over Gistron heb gezegd... het heeft dan wel bijna 3 maanden geduurd, maar alles is goed gekomen...!!!! :D

Ik schaam me diep voor alles wat ik over Gistron heb gezegd.... het blijkt dat het toch een respectabel bedrijf is ! Top ! Alleen had het sneller gekund(?) :?

Anywayz, thnx voor jullie hulp hier... Na veel telefoontjes en gedoe is alles goed gekomen en ik ben super blij !!!

Alleen heb ik nog geen idee hoe ik die CPU er in ga zetten, want zelf durf ik het in ieder geval niet meer... Eerst maar es zo'n spacer kopen denk ik en dan naar compuboer om in te laten bouwen...

JOEPIE IK BEN VROLIJK!! :P

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Ik wist wel dat die mensen bij Gistron een addertje onder het gras hadden...

Intentionally left blank.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 14 juni 2001 08:26 schreef insane het volgende:
Waarom geef je de schuld aan Gistron je weet dondersgoed dat de core van AMD fragiel is. Nog beter koop nooit een CPU van AMD. Ik heb een ook CPU gemold (er was geen fuck met de cpu aan de hand geen gebroken core). Heb nu een duron800, omdat ik geen geld heb (heel die AMD drama heeft me meer gekost dan een p4 systeem)
sommige mensen >:)

• rdluca
  • Niet online
Gezien de eerste opstelling van Cistron zullen de vele reacties op je topic misschien ook wel hebben bijgedragen aan de verbeterde "service" van Cistron.
Ik denk dat het GoT wereldje een aardig percentage van een omzet in NL vertegenwoordigd en je kan je dus maar beter te vriend houden.
Ilyama bleek toch ook wel gevoelig voor de vele topics.

Hopen voor je dat nu alles wel werkt!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:59
Op woensdag 13 juni 2001 13:15 schreef BoneH het volgende:
[update]

...knip...
Ik snap het even niet meer hoor :? Eerst zijn het de grootste klootzakken bij Gistron en als je dan na 3 maanden een nieuwe processor krijgt, waar je volgens mij niet eens recht op had, is het ineens een topbedrijf? Het is inderdaad erg O+ van Gistron om jou een nieuwe proc te geven, maar misschien kun je beter je tijd die je in deze actie hebt gestoken gebruiken voor een cursus computerbouwen >:)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:21

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je kunt het natuurlijk ook proberen met een bedreiging in de buurt van een molotov cocktail. >:)

nee even serieus, als een bedrijf je zo hard naait en daarna niet eens je geld teruggeeft dan zou ik wel zooo boos worden he! ik ben van nature geen heethoofd maar dit laat je toch niet over je kant gaan!
Pagina: 1