Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Arjen Visser
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-12-2023
Beste lezer,

ik heb de nodige zaken gezocht en gelezen, ook zaken van lifehacker, maar voel me toch niet geheel vertrouwd. Ben een echte nieuweling op het gebied van Android. Daarom geef ik hierbij waarover het gaat en wat ik graag wil. Vandaar toch deze vraag op dit forum waarop hierover al het nodige is beschrijven! Misschien dat iemand me toch een vertrouwd gevoel geven alvorens ik met rooten begin!

Ik heb: A968 5.5" Android 4.4 3G Smartphone, o.a. verkocht onder namen zoals Kingalon, Star en Tengda.
Android versie: 4.4.2 (is dit KitKat?)
Smalbandversie: MOLY.WR8.W1315.MD.WG.MP.V35.P6,2014/07/24 18.15
Kernel versie: 3.4.67 root@android#1 Mon Aug 4 20:44:30 CST 2014-11-18
Modelnummer: 111wv82_jbl_qhd_a138

De aanbieding geeft aan 1GB RAM en 4GBROM; hiervan blijkt voor persoonlijk gebruik en app's 0.89ROM (interne opslag) en 1.66RAM (telefoongeheugen) te gebruiken. Dus tamelijk weinig!
Het toestel ondersteunt een geheugen uitbreiding van 32GB (sommige aanbieders claimen 64GB).
Met het installeren van een aantal app's inclusief een GPS app en een paar landenkaarten is het toestel vol!

Heb wat geprobeerd de zaak zo te krijgen dat > de 32GB geheugen kaart zo wordt geïnstalleerd dat werkende app's ook op de geheugenkaart kunnen worden geïnstalleerd <, maar dat kreeg ik niet voor mekaar.
Toen op internet rondgekeken, waarbij bleek dat de nieuwere android versies enigszins zijn beveiligd tegen verkeerde app's, wat dat dan ook moge betekenen!
Uiteindelijk ook gevonden dat er een mogelijkheid bestaat te rooten, waardoor het wel mogelijk lijkt de geheugenkaart als intern geheugen te gebruiken. Voor rooten worden op internet diverse mogelijkheden gegeven, maar niet zodanig dat ik kon gaan denken, "Ja, die is voor mijn toestel te gebruiken".
Ik heb diverse sites en mogelijkheden gelezen, maar ik durf het rooten met één van die mogelijkheden nog niet te doen, vooral omdat hier en daar werd gemeld dat het erg fout kan gaan. Ook omdat ik er niet al te veel van begrijp!
Nu zijn mijn vragen de volgende:

1 Welke methode kan ik het best gebruiken?

2 Als het lukt, wat verandert er dan; ik denk dat het voor mij alleen maar nodig is om de geheugenkaart te laten herkennen als telefoongeheugen voor het installeren van app's?

3 Is het mogelijk, na het rooten, de oude situatie weer terug te krijgen?

4 Ik heb het toestel op een zodanige manier verkregen dat ik me geen zorgen hoef te maken over garantie of zo!

5 Wat moet ik verder doen na het rooten om het toestel op een normale manier te laten werken, zoals het ook nu werkt

6 In de aanbieding stond dat het een Quad was, maar op de verpakking van het aan mij geleverde toestel stond Eight Core CPU en dat kan wel kloppen, want het is razendsnel naar mijn gevoel!

Wie kan en wil me verlichten?

N.B. Ik heb zelf al uitgevogeld om gps kaarten, die véél ruimte innemen en welke je tijdelijk niet nodig hebt even te parkeren op de geheugenkaart en ze daarna weer terug te plaatsen in het telefoongeheugen, maar dat is een tijdelijke oplossing!

• Arjen Visser
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik heb geprobeerd een review op tweakers te maken, maar aangezien ik dit product niet op tweakers heb kunnen vinden geef ik hier de review die ik bij de leverancier op de site heb geplaatst. Misschien dat iemand vindt dat het een zinvolle review is die toch geplaatst zou kunnen worden; laat me weten hoe dat moet.

The "A968 5.5" Android 4.4 3G Smartphone (Air Gesture, WiFi, GPS, Dual Camera, RAM 1GB, ROM 4G" phone ordered after some study. For all what the specification shows it is really inexpensive, I paid about €85 for it.
I ordered it together with some other things, like a 64GB memory card and a leather wallet and had it shipped "the super saving way". Because of that it took about 3 weeks before it was at my place!

The phone does not look as shiny and luxery as the more expansive collegues from Apple, Samsung and orders, however sophisticated enough. Its back is only ordinary plastic, but who cares when it is sitting in a protective leather wallet.
It has many possibiltities and appeared to work well and is very fast. Mine appeared to have a 8 core cpu. The only thing I missed is a suite for synching it with a P.C., like iTunes, Kies or others, but does one really need that? There are very good ways to do various things using it as a usb drive on a P.C. That way you can copy, delete, rename files and more!

After installing quite a number of App's I thought I might need, it came to a point that the memory was completely full. Two GB of RAM-memory than is rather limited! Almost every app uses some internal phone memory as well! So there is a limitation. A 64GB micro HSDP card does not help in that case, at least not for having app's working from there, because of Android rules it simply does not do that (anymore!), which made me a little sad. Yet plenty of photo's, video's and music can be stored on a 64GB card, that works well!

I tried however a quite some things to save RAM space and still have all the app's etc. somewhere in the phone, e.g.:
When connected to a P.C. one can find the folder ".android_secure" in which you see folders like: com.evernote-1.asec, finarea.MobileVoip-1.asec, etc. These folders are rather large, taking a lot of RAM space.
I copied the folders to the 64GB micro HSDP card and after that deleted folders like "com.evernote-1.asec".
Than I tried to open that app, which ofcourse did not work. So I copied "com.evernote-1.asec" from the 64GB micro HSDP card, after which evernote appeared to work again!!!

Also I installed the app from Sygic GPS and added countries as much as possible subject to memory space.
I copied the complete Sycic folder from the RAM space onto the 64GB micro HSDP card after which I deleted one or two countries from the Sygic folder in the phone RAM. Ofcourse in the Sygic app these countries did not work, which was endicated in the app.
After copying the Country folders back into the memory of the phone that country was recognised and working again!
When on route, not having a P.C., this exercise with the country folders from Sygic worked also when copying and deleting them using the Filemanager that was standard in my Android phone.

May be some of the readers know more about this Android limitation and have some workarounds. Those readers I invite to give there knowledge in the answer section from this review; that would make my thankfull!

Further I ordered a very nice and luxery wallet made from real leather together with the phone .
The phone having dimension approximately the same as the Galaxy Note 3 III N9000, where it was specified for.
It almost fitted, so I was correct in checking the dimensions, only the phone did not exactly fit the hard plastic back and was rather loose.
I had to cut/grind away the 4 corners of the hard cover of the wallet, after which it fitted fine, only it was still a bit loose. Therefor I fixed the plastic back of the phone to the hard plastic cover of the wallet with double sided adhesive tape. After that it is difficult to get the phone easily out of the wallet, but if needed, e.g. when the battery, sim cards or memory has to be changed, it is easy to seperate the phone and its plastic backside, which when changing batteries, sims, etc. is necessary anyway, leaving the plastic phoneback fixed to the wallet. Than the backside of the phone is uncouvered and sims, batteries etc. can be changed.
The camera's lens it situated where the camera hole in the wallet is. Only a hole for the loudspeaker, next to the camera's lens had to be speccially made, simply by using a drilling machine to dril through the leather of the wallet.

Ik heb het apparaat gekocht vanuit China, wat niet erg moeilijk is, alleen zijn er wel een paar zaken waar rekening mee moet worden gehouden:

ONLINE SHOPPEN IN HET BUITENLAND /ABROUD RE. IMPORT TAX ETC.?

Zo zit het met invoerrechten Gepubliceerd: 08 november 2014 10:03 (In a Dutch e-magazin).

Spullen bestellen bij buitenlandse webshops kan voordelig zijn. Soms zijn de prijzen beduidend lager en berekenen de winkels geen verzendkosten. Maar als de postbode de bestelling aflevert, wacht een nare verrassing: er moeten invoerrechten en btw betaald worden. Hoe zit dat precies?

Nederlanders kopen steeds vaker spullen via internet. Ruim 10 miljoen mensen gaven vorig jaar aan weleens wat online te bestellen, blijkt uit een enquête van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Meestal gaat het om het boeken van reizen of vakantie-accommodaties, maar ook boeken, films en kleding worden steeds vaker via internet besteld. Dat doen we het liefst bij grote online retailers als bol.com, Wehkamp, Zalando en Coolblue. Maar het kan lonen om ook eens over de grens te kijken.

Voordeliger in het buitenland
Bij de Duitse en Britse afdelingen van Amazon zijn artikelen soms beduidend goedkoper, en betaal je voor boeken en andere media en bestellingen van meer dan 29 euro geen verzendkosten.
Of je maakt gebruik van de gunstige dollarkoers en bestelt een tweedehands iPad in de VS. De (namaak)kabel om de iPad op te laden kun je voor enkele euro’s halen bij een Aziatische webshop als DealeXtreme. Daar betaal je geen kosten voor de verzending naar Nederland.
Maar pas op: het invoeren van goederen is wel aan regels gebonden. Daarbij is het allereerst van belang of je het artikel bij een bedrijf hebt besteld dat gevestigd is binnen de grenzen van de Europese Unie.

Binnen de EU
Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen. Dat betekent dat je geen invoerrechten of btw hoeft te betalen. Dat laatste is al betaald in het land van aankoop.
Toch zijn er enkele beperkingen. Zo mag je niet alle producten invoeren in Nederland, zelfs als ze uit de Europese Unie komen. Tabaksproducten mogen bijvoorbeeld alleen het land in als daarop een Nederlandse accijnszegel zit. Dat is doorgaans bij aankopen bij buitenlandse webshops niet het geval. De douane neemt de sigaretten of shag dan in beslag.
Ook is het verboden om namaakgoederen, bedreigde dier- en plantensoorten en cd’s of dvd’s met illegaal gekopieerde muziek in te voeren. Het invoeren van (nep)wapens, munitie, geneesmiddelen en drugs mag alleen met een vergunning. Klik hier voor een lijst met alle bijzondere producten.

Buiten de EU
Bestel je iets bij een internetwinkel van buiten de EU, dan hangt het van de waarde van de bestelling af of je belasting moet betalen. Tot 22 euro (exclusief verzekerings- en vervoerskosten) hoef je geen douanerechten of omzetbelasting af te dragen. Dat iPad-kabeltje uit China van 4 euro kun je dus laten opsturen zonder dat er aanvullende kosten bijkomen.
Zijn de bestelde producten tussen de 22 en 150 euro waard, dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Maar je bent wel verplicht om 21 procent btw af te dragen.
Bij leveringen van 150 euro of meer betaal je zowel btw als invoerrechten. Die douanerechten variëren per productsoort. Zie daarvoor dit overzicht van de Belastingdienst.
De belastingen wordt geheven over de totale waarde van de bestelling, inclusief verzend- en verzekeringskosten. Bestel je dus twee producten van 15 en 170 euro en bedragen de verzendkosten 10 euro, dan moet je btw en invoerrechten betalen over 195 euro. Zie ook deze rekenvoorbeelden van de Belastingdienst.
Voor kleinere bestellingen kan het lonen om de levering op te splitsen, zeker als de verzending gratis is. Zo kun je onder de 22 euro blijven en belasting vermijden. Wil je vooraf berekenen of in het buitenland bestellen voordelig is? Check dan de rekenhulp op invoercalculator.nl.

Inklaringskosten
Het doen van de aangifte bij de douane wordt vrijwel altijd afgehandeld door het postbedrijf dat de bestelling levert. Zij baseren de aangifte op de vervoer- en verzekeringskosten en de waarde van de goederen. De douane opent steekproefsgewijs pakketten om de inhoud en waarde te controleren.
Voor het doen van de aangifte kan de koeriersdienst inklaringskosten in rekening brengen. Ook kunnen er nog aanvullende kosten bijkomen, bijvoorbeeld voor het vervoeren van een zwaar pakket.
De bezorger int het totaalbedrag van invoerrechten, btw, inklaringskosten en afhandelingskosten aan de deur. De eerste twee posten draagt het postbedrijf af aan de fiscus, de rest is voor de vervoerder zelf. Kun je niet meteen afrekenen, dan neemt de bezorger het pakket weer mee.
Niet mee eens? Bezwaar indienen
Ben je het niet eens met de belastingen die je moet betalen over de bestelling? De Belastingdienst raadt aan om dan contact op te nemen met het koeriersbedrijf, omdat zij de douane-aangifte hebben afgehandeld. De pakketvervoerder kan een bezwaarschrift of een verzoek om terugbetaling indienen.
Het is ook mogelijk om zelf bezwaar aan te tekenen, maar daarvoor is wel een schriftelijke machtiging van het koeriersbedrijf nodig. Een bezwaarschrift moet binnen 6 weken na ontvangst van de douanerekening binnen zijn bij de douane.
Voor een verzoek om terugbetaling geldt een termijn van maximaal drie jaar; de exacte periode verschilt per situatie. Neem voor meer informatie daarover contact op met het postbedrijf dat de bestelling geleverd heeft.

• Bartje1972
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-01-2022
waar staan de reacties ???

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het kicken van een oud topic met een niets zeggende reactie is niet toegestaan.

Dit topic is gesloten.