Ik heb een tijdje geleden een topic aangemaakt, maar heb me nog even verdiept en heb een paar opties die ik serieus overweeg. Hier mijn topicstart:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb Far Cry 4 gekocht en hoewel ik deze nog niet binnen heb betwijfel ik of ik dit eigenlijk wel op mijn laptop kan spelen. Ik ben ook van plan om unity te halen en the division. gta 5 staat ook op mijn lijstje, maar heeft geen hoge prioriteit. Gamen is het zwaarste wat ik met de pc wil gaan doen. Verder gewoon wat schoolwerk zoals officeprogramma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- maximaal met beeldscherm en toetsenbord. Liefst kleiner natuurlijk. Windows is niet inbegrepen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb helemaal niets om mee te nemen behalve mijn muis en een 900p beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een ssd is absoluut geen must voor mij, vooral niet als ik betere performance krijg als ik die €90,- ergens anders in stop, ik kan die er altijd nog bij kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zoveel performance/value als mogelijk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maakt allemaal niet zoveel uit, zie hierboven. Ik hoef natuurlijk geen straaljager
Ga je overklokken?
Misschien de grafische kaart, maar dat ligt aan wat jullie adviseren.
Ik heb dit lijstje gemaakt. Dit is zonder GPU en ssd, hier heb ik wat vragen over.
Wat kan ik het beste doen? Ik ben aan het twijfelen tussen deze opties:
- GTX 970 ~€330,- (iets over mijn budget, dus doorsparen en geen ssd)
- R9 290 2e hands (evt. unlocken en oc'en naar 290x) ~€200,- of R9 280x 2e hands ~€150,- (dan heb ik voldoende geld over om ook bijv. ssd en goed scherm aan te schaffen en later een tweede erbij te kopen, hoewel ik dan wel een cf mobo en psu nodig heb.)
- afwachten tot de amd-kaarten droppen door release 3xx series.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb Far Cry 4 gekocht en hoewel ik deze nog niet binnen heb betwijfel ik of ik dit eigenlijk wel op mijn laptop kan spelen. Ik ben ook van plan om unity te halen en the division. gta 5 staat ook op mijn lijstje, maar heeft geen hoge prioriteit. Gamen is het zwaarste wat ik met de pc wil gaan doen. Verder gewoon wat schoolwerk zoals officeprogramma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- maximaal met beeldscherm en toetsenbord. Liefst kleiner natuurlijk. Windows is niet inbegrepen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb helemaal niets om mee te nemen behalve mijn muis en een 900p beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een ssd is absoluut geen must voor mij, vooral niet als ik betere performance krijg als ik die €90,- ergens anders in stop, ik kan die er altijd nog bij kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zoveel performance/value als mogelijk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maakt allemaal niet zoveel uit, zie hierboven. Ik hoef natuurlijk geen straaljager
Ga je overklokken?
Misschien de grafische kaart, maar dat ligt aan wat jullie adviseren.
Ik heb dit lijstje gemaakt. Dit is zonder GPU en ssd, hier heb ik wat vragen over.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 429,50 | |
Wat kan ik het beste doen? Ik ben aan het twijfelen tussen deze opties:
- GTX 970 ~€330,- (iets over mijn budget, dus doorsparen en geen ssd)
- R9 290 2e hands (evt. unlocken en oc'en naar 290x) ~€200,- of R9 280x 2e hands ~€150,- (dan heb ik voldoende geld over om ook bijv. ssd en goed scherm aan te schaffen en later een tweede erbij te kopen, hoewel ik dan wel een cf mobo en psu nodig heb.)
- afwachten tot de amd-kaarten droppen door release 3xx series.