Twijfels over nieuwe game-pc

Pagina: 1
Acties:

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een topic aangemaakt, maar heb me nog even verdiept en heb een paar opties die ik serieus overweeg. Hier mijn topicstart:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb Far Cry 4 gekocht en hoewel ik deze nog niet binnen heb betwijfel ik of ik dit eigenlijk wel op mijn laptop kan spelen. Ik ben ook van plan om unity te halen en the division. gta 5 staat ook op mijn lijstje, maar heeft geen hoge prioriteit. Gamen is het zwaarste wat ik met de pc wil gaan doen. Verder gewoon wat schoolwerk zoals officeprogramma's.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- maximaal met beeldscherm en toetsenbord. Liefst kleiner natuurlijk. Windows is niet inbegrepen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb helemaal niets om mee te nemen behalve mijn muis en een 900p beeldscherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een ssd is absoluut geen must voor mij, vooral niet als ik betere performance krijg als ik die €90,- ergens anders in stop, ik kan die er altijd nog bij kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zoveel performance/value als mogelijk is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maakt allemaal niet zoveel uit, zie hierboven. Ik hoef natuurlijk geen straaljager :P

Ga je overklokken?
Misschien de grafische kaart, maar dat ligt aan wat jullie adviseren.

Ik heb dit lijstje gemaakt. Dit is zonder GPU en ssd, hier heb ik wat vragen over.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,50

Wat kan ik het beste doen? Ik ben aan het twijfelen tussen deze opties:
- GTX 970 ~€330,- (iets over mijn budget, dus doorsparen en geen ssd)
- R9 290 2e hands (evt. unlocken en oc'en naar 290x) ~€200,- of R9 280x 2e hands ~€150,- (dan heb ik voldoende geld over om ook bijv. ssd en goed scherm aan te schaffen en later een tweede erbij te kopen, hoewel ik dan wel een cf mobo en psu nodig heb.)
- afwachten tot de amd-kaarten droppen door release 3xx series.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Ik zou een tweedehands 290(X) halen, zijn hele goede kaarten! Je kan misschien ook nog wel voor rond de 200 euro een 290X vinden, probeer er een te vinden met bon, en zonder reference koeler.
Hier een 290: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- SCHERP GEPRIJSD!!!

Voor een SSD kan je dan bijvoorbeeld deze nemen: pricewatch: Crucial MX100 256GB

En met iets over je budget heen te gaan kan je dan dit scherm halen: pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart Of even wat langer doorsparen natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door 3L3ktr1k op 18-11-2014 22:13 ]

• lllustrious
  • Niet online
Moet ik kaarten waarmee zijn gemined niet vermijden? of maakt dat niets uit? Ik had gehoord dat de life-span een stuk was verkort als er mee was gemined.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Dar valt reuze mee, voordat ze dan echt kapot zijn zijn ze toch weer out-dated.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:16
was ook altijd een beetje voorschichtig met geminde kaarten. maar die tri-x kaarten zijn een van de betere r9 290. zit er zelf ook aan te denken om er een te halen....

Verwijderd

Als er een jaar garantie nog bij komt en dat jaar prima blijft werken is de kans klein dat die als nog zo maar stuk gaat. Enige nadeel is dat veel kaarten niet al te beste lagers hebben en hier kun je wel last van hebben doordat de lagers in de fan al op zijn.
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: Seasonic S12G 450W
Zijn prijstechnisch interessanter.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 10:22 ]

• lllustrious
  • Niet online
Maar ze zijn duurder en minder watt?

Is 520W trouwens genoeg als ik misschien er misschien later nog een kaart bij wil kopen?

Verwijderd

Kwaliteit, prestaties en vermogen op de 12V is waar het om draait bij de voeding. Prijsverschil met de duurste de Seasonic S12G 450W is overigens maar een tientje en dat tientje verdien je zo terug omdat de voeding een stuk zuiniger is.

Als je nog een tweede videokaart later erbij wil doen heb je een ander moederbord en andere voeding nodig. Maar op het moment dat de ene te traag wordt zal je waarschijnlijk toch geen tweede erbij zetten omdat er al lang weer betere kaarten te vinden zijn en is het veel logischer om de kaart te vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 14:05 ]

Pagina: 1