Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

adhoc en infrastructure

Pagina: 1
Acties:

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:51
Hoi,

Wij hebben sinds kort zonnepanelen welke geleverd worden met een Goodwe omvormer. Deze omvormer kan de gegevens van het verbruik/besparing in een webpagina en app weergeven. Echter de omvormer wilt niet met de router (Asus AC68U) verbinden. Dit hoogstwaarschijnlijk omdat wij 'Adhoc mode' ingesteld hebben ipv 'Infrastructure mode'.

Hoe moet ik dit veranderen?

Wireless router mode (Default) is waar de router standaard op ingesteld staat en wat dus resulteert in een Adhoc mode. Als ik de router instel op 'Access Point(AP) mode' dan krijg ik wél Infrastructure mode maar alle andere apparaten hebben dan veel moeite met verbinding maken. Asus verteld me dat ik op pc's het tooltje 'Discovery' moet gebruiken om verbinding te maken (wat ook werkt). Printers/telefoons/etc kunnen niet zomaar verbinding maken...

Ik moet dus een netwerk hebben waarbij alle apparaten door middel van WPS of een wachtwoord zich kunnen aanmelden op het netwerk, en tevens op Infrastructure mode staat zodat de Goodwe zich kan aanmelden. Hoe doe ik dat.

Gr.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Er bekruipt me een gevoel van klok-klepel.
Errieseeka schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:20:
Wireless router mode (Default) is waar de router standaard op ingesteld staat en wat dus resulteert in een Adhoc mode. Als ik de router instel op 'Access Point(AP) mode' dan krijg ik wél Infrastructure mode maar alle andere apparaten hebben dan veel moeite met verbinding maken.
Ik heb de manual er even op nageslagen, want je noemt een hoop zaken die niets met elkaar te maken (zouden) moeten hebben.

Een paar constateringen:
  • Routing resp. AP mode verandert niets aan de werking van WiFi, het bepaalt enkel of het device als switch/bridge of router opereert.
  • Een wireless router of AP opereert altijd in infrastructure mode
Echter de omvormer wilt niet met de router (Asus AC68U) verbinden.
Die Goodwe-unit, kun je daar gewoon een SSID/passphrase inkloppen of moet je gebruik maken van WPS? Hoe probeer je hem te configureren, en waar gaat het fout (anders dan: 'wil niet verbinden').

En verder:
  • Hoe/waar constateer je 'adhoc' resp. 'infrastructure'?
  • Hoe ziet je hele netwerk eruit? Heb je nog een modem? Fungeert deze ook als router, of enkel als bridge?
Dat laatste is niet direct gerelateerd aan je probleem, maar idealiter zorg je ervoor dat je 1 NAT router hebt. Mocht je die AC68U direct in een mediacoverter (glasvezel) oid. hebben geprikt, dan is het niet vreemd dat je netwerk raar gaat doen als je de AC68U als AP instelt.

• Errieseeka
Hoi,

Bedankt voor je reactie en wat betreft klok-klepel zit je goed. Kan wel een netwerk opzetten en meestal biedt Google mij voldoende hulp. Maar ik vind dit maar een raar probleem.

Ons netwerk ziet er als volgt uit: Internet > (niet-draadloze) modem >(kabel naar de) AC68U.

Onderstaande video geeft weer hoe ik in het menu van de Goodwe kom.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IJZ-D7gk3zs]
Rond 1:24 zie je dat er een nieuw venster wordt geopend en daar kun je een kolom Network Type zien. Dat is mijn enige manier om te kijken welk type netwerk ik heb. Je ziet in de video infrastructure staan terwijl er bij mij Adhoc staat. Goed om te weten is dat een aantal buren precies hetzelfde systeem hebben maar geen problemen hebben met connecten. Deze buren hebben dan ook allemaal een infratructure type netwerk.

EDIT: ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat we ook echt een Adhoc netwerk hebben. Maar gezien het feit dat wij juist problemen hebben met installeren en wij (zogenaamd) een Adhoc netwerk hebben twijfel ik toch.

Ik heb bij het installeren van de router gewoon de standaard wizard doorlopen en die zou toch gewoon een 'infrastructure' type netwerk moeten aanmaken?

[ Voor 18% gewijzigd door Errieseeka op 19-11-2014 01:38 ]

• Errieseeka
Ik heb het weten op te lossen. Hard reset gedaan en precies ingesteld zoals we al hadden. Om een of andere reden betrof het ditmaal wel een infrastructure network. Bedankt voor de hulp.