Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ik zoek een tv en home cinema!

Pagina: 1
Acties:

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 21:56
Ik zoek een?
  • Televisie
  • Home cinema set
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • SmartTV - NPO, rtlXL en Netflix
  • Radio
  • Later eventueel een gameconsole op aan te sluiten
Wat heb je zelf al gevonden?
LG WebOS spreekt mij erg aan venwege de gebruiksvriendelijke interface
Van home cinema sets heb ik weinig verstand.

Deze lijst heb ik gemaakt als richtlijn, maar als er producten zijn die binnen mijn budget vallen, en beter zijn hoor ik het graag!
#ProductPrijsSubtotaal
1LG AN-MR500 Magic Remote€ 33,44€ 33,44
1LG 47LB630V Zilver€ 538,-€ 538,-
1Sony HT-CT60BT€ 104,-€ 104,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 675,44

Welke vragen heb je hier nog over?
In deze lijst maak ik gebruik van een frondspeaker + subwoofer, wat zijn de betaalbare oplossingen die zorgen voor het ultieme geluid in de huiskamer?
Is het bijvoorbeeld verstandiger om het hele SmartTV links te laten liggen en in plaats daarvan dan bijvoorbeeld gebruik maken van een gameconsole als SmartTV platform?
Zijn er nog dingen waar ik zeker rekening mee moet gaan houden?

Waaraan moet het voldoen?
  • budget is maximaal €1000,- (excl console)
  • Gebruiksvriendelijk
  • Maximaal 50"
  • Goed geluid
  • Radio erbij (of dat via de televisie gaat, of home cinema maakt dan niet uit)
4k is leuk als het erbij zit, maar zeker geen must
3d gaat nooit gebruikt worden

[ Voor 3% gewijzigd door tweeny op 18-11-2014 21:19 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Eerste wat je naar mijn mening helder moet krijgen is wat je verwachtingspatroon is van het geld dat je wil gaan spenderen. Als je dan op zoek ben naar het "ultieme geluid" is dit wel iets om even bij stil te staan. € 1.000 is op zich best wel wat geld maar als je er een tv en audio set van moet kopen is het toch zo op c.q. te weinig.

Met je tv moet je er rekening mee houden de kwaliteit ergens vandaan moet komen. Probeer niet de grootst mogelijke tv te kopen binnen je budget maar houdt de beeldkwaliteit ook in het oog. Een functie als 3D hoef je niet op te letten. Bij de meeste tv's is dat tegenwoordig een standaard feature en is het niet de moeite waard om gericht te zoeken naar een tv die het niet heeft. Hetzelfde geld voor smart-tv; het zit er nu eenmaal standaard op. Of je er gebruik van maakt is persoonlijk, zelf gebruik ik liever een htpc. 4K hoef je niet naar de kijken. Valt buiten budget en is sowieso nog niet interessant bij gebrek aan content.

Voor de audio heb je nu een soundbar van € 100 uitgezocht. Wat is voor jou het ultieme geluid? Wil je lekker geluid bij een film hebben? Of wil je dat ook muziek goed klinkt? Een soundbar is in mijn ogen een mooi alternatief als je niet veel eisen hebt. Het geluid zal matig zijn en een surround ervaring zit er ook niet in. In welke richting je het beste kan denken, is afhankelijk van waar je het geluid voor wil gebruiken. Maak hier dus een keuze in.

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 21:56
Dank voor je uitgebreide reactie!
Voor de televisie ga ik binnenkort een keer naar een elektronica gigant, om schermen te vergelijken.

Voor het geluid zit nu te kijken naar de Harman Kardon HKTS 35 of HKTS 16, want beide passen binnen mijn budget, en zal zeker geen miskoop zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 (Zwart)€ 405,71€ 405,71
1Harman Kardon HKTS 35 5.1 (Zwart)€ 399,-€ 399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,71

Echter kan ik nergens vinden of ik een losse versterker nodig heb voor deze speakers, of is het gewoon plug&play?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het erg veel geld voor weinig speaker. Je zult in ieder geval wel een receiver nodig hebben.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Als je +/-400 aan audio kunt uitgeven, overweeg dan:
pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 5.0 (Zwart)

IN combinatie met:
pricewatch: Pioneer VSX-329-K

Klinkt ongetwijfeld veel beter dan de soundbar.

[ Voor 29% gewijzigd door Kasj op 19-11-2014 20:47 ]