Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe NAS als netwerkvebinding in windows

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
Geachte lezer,

Is het mogelijk een NAS op afstand als drive in windows toe te voegen?

Het gaat om een LG NAS n2b1 waar een 2GB bestandslimiet op zit tijdens uploaden.
(Ervan uitgaand dat die limiet niet op te heffen is, anders hoeft onderstaand ook niet :? )

Ik had/heb de hoop dit te kunnen omzeilen door de NAS toegankelijk te maken op afstand, maar kan dat?

Door in windows te gaan naar ''Netwerk locatie toevoegen'' kan ik de NAS in de vorm van de DDNS-server invullen, de inlognaam en wachtwoord worden dan gevraagd. Vul ik die in dan is de map niet geldig.

Ik heb het idee dat ik in de buurt zit maar dat laatste stukje (verwijzing naar de map?) lijkt vooralsnog niet te lukken.

Als iemand suggesties heeft zie ik die graag tegemoet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja hoor, dat kan. Alleen zul je wel moeten zorgen dat je SMB over internet toestaat. Daarvoor zul je aan de NAS kant iig moeten poortmappen. Maar eigenlijk wil je dat helemaal niet :X

Een 2GB bestandslimiet klinkt als een issue met de NAS, en dan met name het filesystem. Maar kan me met een NAS, die op Linux draait, eigenlijk nauwelijks voorstellen dat er een dergelijk issue zou zijn. Dus vermoed ik dat het meer in de uploadfunctie van de NAS zelf zit. Maar die ken ik dan weer niet, ik heb een synology :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
Bedankt voor je snelle reactie.

SMB staat aan maar over internet....? Dat zal ik op moeten zoeken.
Verschillende poorten staan al open ivm gebruik van camera's/ftp etc.

De LG werkt met file-explorer van Ajax, hierin is een 2GB file-limiet opgenomen.
Pak ik een bestand van bijv. 4GB en splits die in 4x 1GB rar-files dan kunnen ze alle 4 tegelijk geupload worden.

Ik ben ook over op Synology maar de LG staat hier nog en kan dienst doen voor andere zaken.

Uiteindelijke doel is dan ook >2GB files te kunnen uploaden, het hoe maakt mij niet uit verder :)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 21:48
Ik zeg Google --> WebDAV + NAS + LG

M.b.v. WebDAV mount ik een folder (of meerdere folders) van mijn Synology NAS als drives op mijn kantoorlaptop.

[ Voor 62% gewijzigd door Masimo op 18-11-2014 23:27 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Je wil natuurlijk geen SMB over het internet gaan doen. Dan kan je wachten op hacks en troep op je gedeelde schijf. Wat je wel kan doen is een VPN opzetten naar je NAS toe en daaroverheen dan via SMB connecten, maar dat is ook niet heel gemakkelijk en ik denk niet dat het je 2GB limiet oplost.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/