Ben eigenlijk op zoek naar een incassobureau die voor weinig (of liever geen) extra kosten een incassoprocedure kan starten van een particulier tegen een bedrijf.
Het gaat om een dubbele betaling van een nieuwsgroep abonnement bij een Nederlands bedrijf.
Globaal is het volgende aan de hand:
Wat zijn mijn kansen om mijn geld terug te krijgen zonder dat het mij extra geld gaat kosten?
Iemand ervaringen met een soortgelijk geval?
Het gaat om een dubbele betaling van een nieuwsgroep abonnement bij een Nederlands bedrijf.
Globaal is het volgende aan de hand:
- Heb sinds oktober 2007 een abonnement bij deze club.
- Betalingen altijd via automatische incasso voor een jaar vooruit van € 69,95.
- In juni 2012 stuur ik een mail dat ik per volgende vervaldatum (oktober 2012) wil overstappen naar een lager pakket met een jaarlijks bedrag van € 41,95. Hierop volgt een bevestiging
- In oktober 2012 wordt € 41,95 en € 69,95 afgeschreven, dus € 69,95 te veel.
- Ik stuur een mail dat er iets niet klopt. Ze bevestigen dat en geven aan het te corrigeren.
- Een jaar later stel ik vast dat het nog steeds niet is hersteld en ik trek weer aan de bel.
- Ik krijg een reactie dat men er van uit ging dat ik het zou storneren waarop ik aangeef dat het niet meer mogelijk is om te storneren.
- In juni 2014 trek ik nogmaals aan de bel. Er gaat heel veel mail over en weer.
Komt er eigenlijk op neer dat ze de factuur van oktober 2012 van € 69,95 intern hebben gecorrigeerd en dat ze geen betaling van mij op die factuur kunnen vinden. Ik stuur ze meerdere malen een print uit internetbankieren waarop duidelijk te zien is dat het wel is geïncasseerd, maar niet is teruggestort. Telkens geven ze aan het uit te zoeken en erop terug te komen, maar gebeurt niet, zelfs niet na ingebrekestelling.
Wat zijn mijn kansen om mijn geld terug te krijgen zonder dat het mij extra geld gaat kosten?
Iemand ervaringen met een soortgelijk geval?