Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593229

Topicstarter
Beste Leden,

Ik heb vanmiddag deze Powerline Extender gehaald en met een provider van Telfort (Experia Box v8) verbonden.

Ik ben niet echt wijzer gworden van de handleidingen van TP-Link zelf, ik heb daarom met behulp van een Youtube-fimpje het product geinstalleerd.
https://www.youtube.com/watch?v=4Y9_WWATNuk

Maar ik merk nog weinig verschil in mijn kamer zelf, terwijl wel het wifi-knopje snel blijft knipperen. Ben ik wat vergeten en hoe kan je er nou achterkomen dat het product goed is geinstalleerd...Ik ben niet echt een 'pro' hierin, iemand die me kan helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 593229 op 18-11-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, maak verbinding en kijk wat het doet... 8)7

Powerline blijft meuk, maar dit is tenminste goedkope meuk en in z'n categorie best performant.

Loop het eens stap voor stap na:
1) sluit de adapter zonder WiFi aan op de router.
2) sluit de adapter met WiFi aan op de plek waar je het nodig hebt.
3) sluit een laptop/desktop bedraad aan op de adapter.
4) check of je verbinding hebt (dus internet op kunt), zo ja doe een speedtest (die van KPN bijv aangezien je (via Telfort) KPN klant bent: http://speedtest.glasoperator.nl/v4/ ) en noteer behaalde snelheid.
5) trek kabel los en probeer draadloos verbinding te maken. Niet prutsen met WPS oid, gewoon SSID + key invullen die op dat apparaat geschreven staan.

Known issue met dit apparaat van TP-Link (en z'n broertje de TL-WPA4226): default IP van de GUI is 192.168.0.1. Als dat ook je default gateway is, verlies je bij stap 4 internetverbinding. Surf in dat geval naar 192.168.0.1, log in met admin admin en verander IP van 192.168.0.1 in iets anders, bijv 192.168.0.253. Save et voila, je kunt weer op internet.
Krankzinnig dom van TP-Link om dat IP te kiezen, zelfs hun eigen routers hebben zelfde default :X

Oslik blyat! Oslik!