Samsung UE32H5500 aansluiten op analoge hifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb een nieuwe tv en een vrij oude hifi set.
nu zou ik graag tijdens bij b.v. muziek de speakers van de hifi gebruiken.

toen ik bij de mediamarkt was vertelde de verkoper dat dit niet zou werken en liet mij alleen een kastje van 50 euro zien.

ik zou toch graag willen weten of de verkoper gelijk heeft en een simpel tulp kabeltje niet voldoende is?

ik heb naar de aansluitingen gekeken en die zijn als volgt:

de tv heeft scart en een L en R tulp aansluiting.
verder nog audio digitaal maar die verwacht ik niet nodig te hebben.
meer specs:
pricewatch: Samsung UE32H5500AW Zwart

de hifi heeft:
VCR out wit en rood
VCR in wit en rood
Phono wit en rood

verder zitten er nog een witte en rode aansluiting zonder benaming.
deze zit ook iets verder weg naast de aansluiting voor de speakers (gewone draad). ik gok dat die is voor losse speakers met een tulp aansluiting?

kan ik iets met de scart of tulp aansluiting van de tv om de hifi aan te sturen?
ik heb al een oude scart naar tulp kabel maar deze lijkt niet te helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door fespen op 18-11-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Is die rood witte aansluiting op je hifi installatie niet gewoon een aux input? Dan heb je aan een simpele jack naar tulp genoeg voor stereo.
Jack in de koptelefoojuitgang van je tv en rood witte tulp in hifi set.
http://www.allekabels.nl/...1506/jack-tulp-kabel.html

Mocht die rood witte aansluiting geen aux zijn kan dit volgens mij ook gewoon werken op vcr in.

[ Voor 14% gewijzigd door Purbo op 18-11-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou niet met een koptelefoonuitgang gaan klooien. Gewoon tulpjes van de scart van de TV naar de VCR IN van je versterker ? Als dat niet werkt zou ik eens in de instellingen van je TV duiken, het lijkt me dat dit gewoon moet kunnen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 18:38
Ik zou de line-out, of uit de scart of van aparte tulp aansluitingen zie handleiding tv, gebruiken naar line-in op de hifi. Aansluiten van de hoofdtelefoon uitgang van de tv op line-in van de hifi kan maar heeft niet mijn voorkeur: is mogelijk minder goed, versterkt/van ander signaal-nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
u_nix_we_all schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:44:
Ik zou niet met een koptelefoonuitgang gaan klooien. Gewoon tulpjes van de scart van de TV naar de VCR IN van je versterker ? Als dat niet werkt zou ik eens in de instellingen van je TV duiken, het lijkt me dat dit gewoon moet kunnen.
Volgens mij is dit een scart input en gaat dit niet werken. Mocht dit wel lukken is dit natuurlijk een betere optie.

Indien je gebruik maakt van een decoder ipv standaard kabel tv kun je deze decoder ook gewoon rechtstreeks met tulp aan je hifi hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Purbo op 18-11-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Purbo schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:46:
[...]

Volgens mij is dit een scart input en gaat dit niet werken. Mocht dit wel lukken is dit natuurlijk een betere optie.
Hoe weet je dit zo zeker? Scart kan en werkt best vaak twee kanten op.

Maar dit staat toch gewoon in de handleiding van de tv... Die verkoper lult uit zijn nek in elk geval

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
JvS schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:48:
[...]

Hoe weet je dit zo zeker? Scart kan en werkt best vaak twee kanten op.

Maar dit staat toch gewoon in de handleiding van de tv... Die verkoper lult uit zijn nek in elk geval
Bij de specs staat dat de scart een input is. Als dit ook als output werkt is dit de beste oplossing en heb ik weer wat geleerd.

De verkoper bedoelde volgens mij zoiets:
http://www.allekabels.nl/...f-coaxiaal-naar-tulp.html
Dit zal zeker werken maar is inderdaad flink aan de prijs. Vandaar mijn eerste optie om simpel via de koptelefoonuitgang te verbinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Purbo op 18-11-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
de verkoper had het erover dat nieuwe tv's alleen audio in (of out?!) hebben en dat ik een converter nodig zou hebben.

ik ga de handleiding no even goed doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Purbo schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:46:
[...]

Indien je gebruik maakt van een decoder ipv standaard kabel tv kun je deze decoder ook gewoon rechtstreeks met tulp aan je hifi hangen.
Hmm, misschien heb je gelijk. Maar JvS heeft ook een punt. Scart is een verzamelconnector, daar kunnen zowel in- als uitgaande signalen opzitten. Ik heb hier zelfs een scart-stekker die een schakelaar in/out heeft.
De specs die ik hier en daar tegenkom hebben het over een scart input, dus het is idd mogelijk dat er geen output op zit.

Edit: Als ik eens in de handleidingen duik, lijkt het erop dat Purbo toch gelijk heeft. Dus makkelijkst is idd een kabeltje vanaf de koptelefoonaansluiting.

Edit2: @FeaR
DAC is toch niet nodig voor koptelefoon ? Alleen als hij van optisch naar tulp zou willen is een DAC nodig denk ik.
nevermind, niet helemaal goed gelezen

[ Voor 19% gewijzigd door u_nix_we_all op 18-11-2014 18:09 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:13

FeaR

In GoT we trust

Staat er geen logootje bij de SCART op de TV? Veelal iets met pijltjes als bijvoorbeeld op deze foto. Pijltje naar buiten is ook output vanaf SCART. Wat overigens niet wil garanderen dat het ook werkt. Je TV zal niet de eerste zijn die wel over SCART uit kan voeren maar het vertikt om digitaal binnenkomende signalen uit te voeren. Indien dat het geval is zou ik zelf een DAC aanschaffen dan met de koptelefoon out gaan werken. Overigens hoeft een DAC geen 50 euro te kosten zoals de verkoper zei.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
Ik zou ipv een dac dan eerder voor een digitale tv decoder met tulp uitgangen gaan tweedehands. Ben je ook voor een tientje klaar en heb je digitale beeldkwaliteit erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:03:
Staat er geen logootje bij de SCART op de TV? Veelal iets met pijltjes als bijvoorbeeld op deze foto. Pijltje naar buiten is ook output vanaf SCART. Wat overigens niet wil garanderen dat het ook werkt. Je TV zal niet de eerste zijn die wel over SCART uit kan voeren maar het vertikt om digitaal binnenkomende signalen uit te voeren. Indien dat het geval is zou ik zelf een DAC aanschaffen dan met de koptelefoon out gaan werken. Overigens hoeft een DAC geen 50 euro te kosten zoals de verkoper zei.
op de scart staat enkel ext rgb.
in de handleiding staat niks

de tulps zijn blijkbaar audio in, kan ik hier iets mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.rtings.com/images/reviews/f6300/f6300-inputs-back-medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:52:
[...]

Hmm, misschien heb je gelijk. Maar JvS heeft ook een punt. Scart is een verzamelconnector, daar kunnen zowel in- als uitgaande signalen opzitten. Ik heb hier zelfs een scart-stekker die een schakelaar in/out heeft.
De specs die ik hier en daar tegenkom hebben het over een scart input, dus het is idd mogelijk dat er geen output op zit.

Edit: Als ik eens in de handleidingen duik, lijkt het erop dat Purbo toch gelijk heeft. Dus makkelijkst is idd een kabeltje vanaf de koptelefoonaansluiting.

Edit2: @FeaR
DAC is toch niet nodig voor koptelefoon ? Alleen als hij van optisch naar tulp zou willen is een DAC nodig denk ik.
nevermind, niet helemaal goed gelezen
dus een kabel "van koptelefoonaansluiting naar 2x tulp" die gaat in hifi vrc in/out of Phono?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Met die tulpjes kan je niets, want dat zijn ingangen om naast de Component In te gebruiken. Maar wat is die "Audio Out" helemaal links? Ziet er uit als een analoge 3,5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
fespen schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:43:
[...]

dus een kabel "van koptelefoonaansluiting naar 2x tulp" die gaat in hifi vrc in/out of Phono?
Ja klopt. En dan inderdaad op vcr in. Of die andere tulpjes waarbij niets staat proberen maar vcr in moet ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:44:
Met die tulpjes kan je niets, want dat zijn ingangen om naast de Component In te gebruiken. Maar wat is die "Audio Out" helemaal links? Ziet er uit als een analoge 3,5mm jack.
het plaatje was van internet. ik heb daar een zelfde aansluiting waarop staat "IR out"

dus ik heb een kabel nodig die in de koptelefoon aansluiting gaat en dan naar mijn hifi vcr in of out of Phono?

edit.

bedankt, ik ga het morgen halen!

[ Voor 4% gewijzigd door fespen op 18-11-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

FeaR schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:44:
Dat is toslink.

Toch niet?

[ Voor 3% gewijzigd door yGiDoRp op 18-11-2014 19:01 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

yGiDoRp schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:57:
[...]
Dat is toslink.

Toch niet?
Toslink zit rechts op de foto, maar blijkbaar is het een foto van internet en gaat die aansluiting niet op.

@TS
Op de HIFI een ingang nemen en zeker niet de Phono. Phono is voor een onversterkte platenspelen en wordt nog eens extra versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

Niet in de phono steken alleen :)

Edit: dat was dubbelop :p

[ Voor 30% gewijzigd door Jag op 18-11-2014 19:12 ]

Pagina: 1