Toon posts:

Opgelicht op Steam.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een man op steam heeft mij zonet opgelicht voor meer dan 70 euro!

Ik ben zelf een actief handelaar in in-game items. Het idee van daarin handelen lijkt op marktplaats: Je maakt een advertensie, en mensen bieden daar dan op. Deze man heeft valse advertensies gemaakt met voorwerpen die hij niet de precies dezelfde staat heeft. Ik stuurde hem dus een aanbod voor een item, bleek hij die item te hebben in een slechtere conditie. (en dus is de waarde lager).
Ik zou graag willen weten wat ik hier allemaal aan kan doen.
Heb hem al aangegeven (report) maar daardoor krijg ik me spullen niet terug.

De man is een actieve scammer en hij blockt iedereen die hem toevoegt.

Als we hem allemaal nou reporten zal hij misschien gebanned worden van ruilen. Dit is zijn profiel: Naming & shaming doen we hier niet aan

Als iemand nog tips heeft hoe ik aan ze Ip of iets dergelijks kan komen zou ik dacht erg fijn vinden.

Groetjes,

Thij Steeghs

[ Voor 28% gewijzigd door Gropah op 20-11-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Vertel eerst eens even wat er precies gebeurd is. Heb je 70,- overgemaakt aan iemand die je niet kent?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heeft hij je opgelicht dan?
Voordat hij aan de schandpaal genageld wordt lijkt me dat wel handig om te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27
Welkom op GoT. Ik zou eerst eens uitleggen wat er gebeurd is voordat er aan naming en shaming begonnen wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zal precies uitleggen wat er is gebeurt;

Ik ben zelf een actief handelaar in in-game items. Het idee van daarin handelen lijkt op marktplaats: Je maakt een advertensie, en mensen bieden daar dan op. Deze man heeft valse advertensies gemaakt met voorwerpen die hij niet de precies dezelfde staat heeft. Ik stuurde hem dus een aanbod voor een item, bleek hij die item te hebben in een slechtere conditie. (en dus is de waarde lager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:02:

Is dat niet een risico wat je loopt met het verhandelen van games ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je een trade offer stuurt en zelf niet oplet op het item waar je eigenlijk op biedt, is het dan zijn fout om het betere offer te accepteren? Mocht je echt een case willen maken dan is Steam Support en SteamRep een betere plek om je items terug te krijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27
Het gaat niet om spellen maar om in-game items die je met Steam kan krijgen. De meeste spellen hebben ook trading cards voor upgrades e.d. (correct me if I'm wrong). Maar bij Steam is het toch WYSIWYG? Items zijn toch klikbaar in de advertentie?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn_cm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-08 16:10
Waarom kijk je niet gewoon op de Steam Community Market voor het kopen van items? Dan weet je zeker dat je krijgt wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar je krijgt in Steam toch precies te zien wat de trade wordt?
Alle trades die ik tot nu toe heb gedaan gaven een mooi overzichtje van wat ik had, en wat ik daar voor terugkreeg (meestal geef ik dat spul weg, dus dan wordt het een gift, maar mijn spul heeft dan wel een overzicht).

Dus waar gaat het dan precies fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:18

D4NG3R

kiwi

:)

bjorn_cm schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:07:
Waarom kijk je niet gewoon op de Steam Community Market voor het kopen van items? Dan weet je zeker dat je krijgt wat je koopt.
De duurdere items worden daar niet langs verkocht omdat ze een incorrecte waarde hebben en je een deel inlevert aan Valve. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:46
Steam heeft hier geen boodschap aan. Indien je echt opgelicht wordt dmv een fishinglink willen ze uit goodwill je item nog wel eens terug geven (danku steam :)) maar in dit geval heb je gewoon pech. Had je beter moeten opletten en/of uitzoeken.

Indien genoeg mensen hem reporten is zijn account vanzelf geblokked, echter heeft hij dan alweer 2 nieuwe accounts. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

chaoscontrol schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:11:
Steam heeft hier geen boodschap aan. Indien je echt opgelicht wordt dmv een fishinglink willen ze uit goodwill je item nog wel eens terug geven (danku steam :)) maar in dit geval heb je gewoon pech. Had je beter moeten opletten en/of uitzoeken.

Indien genoeg mensen hem reporten is zijn account vanzelf geblokked, echter heeft hij dan alweer 2 nieuwe accounts. :)
risico van het vak en dat ga je ook niet tegen kunnen houden. Mensen blokkeren op naam, IP adres of anderszijds heeft op het internet, zeker als het de landsgrenzen over gaat, helemaal geen enkele zin.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Je krijgt in steam inderdaad precies te zien wat je trade. Maar de scammers zijn best wel slim, ze wisselen op het laatste moment de item uit tegen een slechtere item (door bijvoorbeeld iets eerst vergeten toe te voegen en zodra ze dat toevoegen ook de andere item om te wisselen). Heb het ook meegemaakt dat iemand mij er bijna mee te pakken had, maar zag het net op tijd. Helaas kan je er niks anders tegen doen dan reporten. Aangezien deze persoon veel verschillende nicks heeft en een prive profile neig ik wel de TS te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan gewoon zien of er wijzigingen worden toegepast op de items, dus alsnog is het een geval van 'beter opletten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Als je een trade maakt zie je eerst een overzicht met wat je ruilt, het enige spel wat ik ken met zulke hoge waarde items is CSGO. Ook hier zie je de staat waar hij in verkeerd in het overzicht. Of hij nu field-tested of factory new is. Eigen domme fout als je de trade geaccepteerd hebt.

Als het buiten om steam is gegaan heb je helemaal geen poot om op te staan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

chaoscontrol schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:11:
Indien genoeg mensen hem reporten is zijn account vanzelf geblokked,.............
<achterdocht>
het kan ook een manier zijn om je ex-(vriend, vriendin, werkgever, buurman,whatever) een loer te draaien.......
</achterdocht>

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Gewoon met trading binnen Steam? Volgens mij moet je gewoon beter opletten, wat hij doet is niet netjes, maar jij drukt op accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
De TS had beter kunnen opletten inderdaad, maar dat is niet waarom hij hier hulp komt zoeken, dus begrijp de toegevoegde waarde van dat soort posts niet. Als jij vergeet je auto op slot te zetten en hij wordt gestolen neem ik aan dat je toch nog wel even naar de politie gaat en ook bij de verzekering aan gaat kloppen of je nog recht hebt op iets, ook al weet je dat het je eigen fout is. Ik denk dat de TS ook wel weet dat het zijn fout is, maar hij vraagt wat hij nu kan doen om toch zijn recht te halen.

Voor hetgeen wat hier stond kun je beter een topic report indienen

Reporten bij steam is het enige wat je kan doen. Als je nog wat screenshots van je trade post (is in je ruilgeschidenis te zien) en wat meer details geeft van wat er getrade is en wat de marketwaarde is van de spullen denk ik dat je meer mensen kan overtuigen. Ik ga ook niet zomaar iemand reporten zonder genoeg bewijs, ook al geloof ik je wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 20-11-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:56:

Als we hem allemaal nou reporten zal hij misschien gebanned worden van ruilen. Dit is zijn profiel:
[knip]
Ik vind het persoonlijk heel erg not done om op te roepen om iemand massaal te reporten zodat diegene geband wordt, omdat hij volgens jou jou opgelicht zou hebben.
Voor hetzelfde geld is het een klasgenoot waar je een flauw geintje mee uit wil halen of iets dergelijks.

En mocht het verhaal waar zijn, dan is 'opgelicht' een groot woord, je accepteert zelf de deal en weet welke risico's daaraan verbonden kunnen zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben zelf een actief handelaar in in-game items.
Dan weet je de risico's en moet je zelf beter opletten :')

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben allemaal gelijk, ik ben niet oplettend genoeg geweest. Maar ik dacht, misschien is er nog iets meer dat ik kan doen behalve alleen reporten.

Mijn punt is, die man maakt misbruik van onoplettendheid van mensen, en maakt valse advertensies.

En wil ik hem graag gebant zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:57:
[...]
Ik vind het persoonlijk heel erg not done om op te roepen om iemand massaal te reporten zodat diegene geband wordt, omdat hij volgens jou jou opgelicht zou hebben.
Voor hetzelfde geld is het een klasgenoot waar je een flauw geintje mee uit wil halen of iets dergelijks.

En mocht het verhaal waar zijn, dan is 'opgelicht' een groot woord, je accepteert zelf de deal en weet welke risico's daaraan verbonden kunnen zijn.
Het was wel degelijk oplichting, en een hele bekende vorm ervan onder de in-game item traders. Dus ja, hij verdient het wel degelijk. En het is geen flauw grapje, het gaat soms om 100'en euros aan spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
Hoe heb je betaald? Je kan een PayPal of creditcard chargeback proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog een paar screenshots van de ruil, zoek de waarde van de spullen maar op, en dan zul je zelf zien dat het geen eerlijke deal was? en ja i know het was me eigen fout, dat heb ik nu wel genoeg gehoord.

http://prntscr.com/57ngtd

De vulcan was Well-worn (conditie van de skin) and de M4a4 Howl was Minimal wear.

het was een ruil van 220$ voor 120$, en stel hij ruilde de item waarvan ik dacht dat hij had was het een eerlijke deal geweest.

Naming & shaming doen we hier niet aan

Je kon hier zie je wat hij aanbiedt (let op conditie van de skins, en kijk dan in ze inventaris. Hij heeft die items in een lagere conditie, en ze zijn dus minder waard

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 20-11-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remz schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:12:
Hoe heb je betaald? Je kan een PayPal of creditcard chargeback proberen...
Het was een item voor een item, geen 'echt' geld in het spel. Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:09:
[...]
Dus ja, hij verdient het wel degelijk. En het is geen flauw grapje, het gaat soms om 100'en euros aan spullen.
.... Zeg jij. En wij moeten je geloven op je blauwe ogen?
Maak een melding op Steam en klaar.

Ik vind het sneu voor je dat je 'opgelicht' bent, maar oproepen (met een haast ongebruikt account) om iemand te laten bannen is gewoon not done.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Laatst online: 01-10 16:54
Hopeloze zaak dan. Dit is helaas je eigen fout geweest. Laat het een dure, maar wijze les voor je zijn.

Btw, volgende keer even de edit knop gebruiken bij meerdere berichten onder elkaar. Even de regels van het forum doornemen is niet teveel gevraagd toch :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:05:
Het gaat niet om spellen maar om in-game items die je met Steam kan krijgen. De meeste spellen hebben ook trading cards voor upgrades e.d. (correct me if I'm wrong). Maar bij Steam is het toch WYSIWYG? Items zijn toch klikbaar in de advertentie?
Zoals ik al zei, en ik in een verdere post heb geplaatst maakt hij gebruik van valse advertensies, en het niet oplettend genoeg zijn van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:08:

die man maakt misbruik van onoplettendheid van mensen

En wil ik hem graag gebant zien.
Dat doen mensen/bedrijven wel vaker en is niet per definitie verboden.
Dat zeg jij nu maar ik vind je verhaal wel wat summier. Doordat je (mijns inziens) een niet duidelijk omschrijving hebt gegeven en geen bewijzen hebt aangedragen ben je nu niet heel geloofwaardig.

Begrijp me goed, ik noem je geen leugenaar en wil ook niet beweren dat je verhaal niet waar is maar je zal toch met wat meer bewijzen moeten komen wil je wat sterker staan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:29

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:16:
[...]

en het niet oplettend genoeg zijn van andere.
Kortom: jammer dan, je hebt het zelf niet gechecked, eigen fout.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Echt, het is advertenties... nu zie ik het al 3x fout staan.

Verder, om maar in 4chan termen te praat: "not your personal army". Ga ergens anders vragen om 'report hem even'. Dit is tamelijk kinderachtig, net als de link naar zijn profiel. Je hebt een eerlijke trade gedaan, maar jij keek niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah iemand die geen enkel spel op zijn account heeft staan, op steam zit en dus items aanbied?
Je linkt zelf z'n profiel ik had dus nooit een trade aangegaan met zo iemand.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41

weebl

YARR!

Even een metafoor om e.e.a te relativeren ;)
Je bent op zoek naar een mooie auto en vind een leuke VW Golf: "zo goed als nieuw, van een oud omaatje geweest, weinig kilometers, etc, etc"... Je koopt de auto en rijd er mee weg. De volgende dag (!) kijk je eens een keer op de kilometerteller en je ziet 390.000 staan.
Ben je nu opgelicht? Nee, als koper heb je ook een onderzoeksplicht en je had de kilometerstand gewoon kunnen zien tijdens de proefrit. Zie de auto als jouw in-game times, je had gewoon kunnen zien dat ze minder waard waren. Dat je daar niet naar hebt gekeken is je eigen schuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

prutser001 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:00:
Mjah iemand die geen enkel spel op zijn account heeft staan, op steam zit en dus items aanbied?
Je linkt zelf z'n profiel ik had dus nooit een trade aangegaan met zo iemand.
Jij niet, maar je weet dat verreweg de meeste traders via dat soort accounts werken? En dan heb ik het niet over CSGO Skins of TF2 hoedjes van <€10 maar items van >€100.

Al is het maar om niet ondergespammed te worden onder het account waar ze normaal spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 18-11-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
weebl schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:19:
Even een metafoor om e.e.a te relativeren ;)
Je bent op zoek naar een mooie auto en vind een leuke VW Golf: "zo goed als nieuw, van een oud omaatje geweest, weinig kilometers, etc, etc"... Je koopt de auto en rijd er mee weg. De volgende dag (!) kijk je eens een keer op de kilometerteller en je ziet 390.000 staan.
Ben je nu opgelicht? Nee, als koper heb je ook een onderzoeksplicht en je had de kilometerstand gewoon kunnen zien tijdens de proefrit. Zie de auto als jouw in-game times, je had gewoon kunnen zien dat ze minder waard waren. Dat je daar niet naar hebt gekeken is je eigen schuld ;)
Nee je moet het zo zien, iemand adverteert met een auto met 100.000 km. Je komt aan en je ziet dat de auto inderdaad 100.000 km heeft gereden, dus denkt super. Hij zegt ik maak hem rijklaar, kom hem morgen maar halen. De volgende dag doe je de koop en rijd je weg in de auto, maar wat blijkt, hij heeft de auto die je gisteren zag omgeruild voor een andere auto die exact hetzelfde is van buiten, maar deze heeft 250.000 km gereden. Dat is een betere vergelijking, want zo werkt het. Ze doen op het aller laatste moment een ruil in de trade naar een slechtere item terwijl jij even iets moet veranderen. Heb het zelf meegemaakt, ik lette gelukkig wel op, maar denk dat het bij 50% van de gevallen wel lukt.

Dit is wel oplichting, net als alle andere varianten van oplichting. Heb het gevoel dat mensen hier denken dat ze nooit opgelicht zullen worden, maar denk dat maar niet zou ik zeggen. Gisteren weer het programma opgelicht gekeken en mensen zijn erg creatief in oplichtpraktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:29

Angeloonie

Cheeseburger Addict

shenr schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:12:
[...]

Nee je moet het zo zien, iemand adverteert met een auto met 100.000 km. Je komt aan en je ziet dat de auto inderdaad 100.000 km heeft gereden, dus denkt super. Hij zegt ik maak hem rijklaar, kom hem morgen maar halen. De volgende dag doe je de koop en rijd je weg in de auto, maar wat blijkt, hij heeft de auto die je gisteren zag omgeruild voor een andere auto die exact hetzelfde is van buiten, maar deze heeft 250.000 km gereden. Dat is een betere vergelijking, want zo werkt het. Ze doen op het aller laatste moment een ruil in de trade naar een slechtere item terwijl jij even iets moet veranderen. Heb het zelf meegemaakt, ik lette gelukkig wel op, maar denk dat het bij 50% van de gevallen wel lukt.

Dit is wel oplichting, net als alle andere varianten van oplichting. Heb het gevoel dat mensen hier denken dat ze nooit opgelicht zullen worden, maar denk dat maar niet zou ik zeggen. Gisteren weer het programma opgelicht gekeken en mensen zijn erg creatief in oplichtpraktijken.
Je vergelijking klopt niet, want in jouw verhaal mist het moment dat de autohandelaar vlak voordat je wegrijdt met de auto jouw beoogde auto even omwisselt met een andere met 250.000 km op de teller.

Je bent gewoon stom bezig als je op een "Accept" of "OK" klikt zonder een final check te doen. Zeker als er wat veranderd wordt. :F

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41

weebl

YARR!

shenr schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:12:
[...]

En ook bij de aflevering loop je even een rondje om de auto, check je de kilometerstand en kijk je wellicht nog eens onder de motorkap. Je maakt pas het geld over op het moment dat JIJ zeker weet dat je krijgt wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Lol, ik heb alleen de vergelijking recht getrokken, meer niet. Ik zeg ook nergens dat je de check niet moet doen, ik geef alleen aan dat dat een betere vergelijking is. Tuurlijk loop je alles nog na, maar dat je even vergeet om de kilometer nogmaals te checken is menselijk. Fout maken is menselijk en mensen die daar misbruik van maken moeten gestraft worden. Of het nou klein- of grootschalig is. Er wordt hier gewoon een beetje makkelijk gepraat, omdat het niet jezelf is overkomen maar de TS.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Hoewel een zeer spijtige situatie, is naming & shaming iets wat hier op tweakers niet gebeurd. Heb daarom dan ook alle persoonlijke info van de trader uit de posts gehaald.
Pagina: 1