Glasvezel contract overnemen, herroepingsrecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 21:47
Hallo mede-tweakers, ik zal even mijn verhaaltje doen.

Ik woon sinds kort in een appartementje met glasvezel, alleen zit hierop al een verbinding via xs4all van de oude bewoner.
Aangezien die oude bewoner het opzeggen te duur vind, heeft hij voorgesteld aan mij om de verbinding over te nemen.

Nu las ik op de site van xs4all dat ik als consument ook bij het overnemen herroepinsrecht heb.
Contractovername:
https://lot.xs4all.nl/die...ternet%20contractovername
Herroepingsrecht:
https://lot.xs4all.nl/pri...cht&tabl=document&taal=nl

Nu is mijn vraag wat er voor consequenties zouden zijn als ik na het regelen van het overnemen gebruik maak van mijn herroepingsrecht, zowel voor mij als de vorige bewoner.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij iets meer kan vertellen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Opzeggen? Als je gaat verhuizen dan kan je het abbo toch normaal beëindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:18:
Opzeggen? Als je gaat verhuizen dan kan je het abbo toch normaal beëindigen?
Wat ik heb gehoord moet je het lopende abbo dan alsnog meenemen naar je nieuwe woning, maar weet het zo niet zeker :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Ik zou de vorige bewoner gewoon laten opzeggen. Op deze manier mis jij ook de interessante welkomst-aanbiedingen die providers vaak hebben (gratis decoder, eerste paar maand korting etc.).

Ik zou niet van zijn probleem, jouw probleem maken.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 18-11-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Is er toevallig wat bekend over de opzeg policies van xs4all? o.a. met betrekking tot restbetalingen? Misschien dat ik hiermee de vorige bewoner kan overhalen om toch op te zeggen.
Aangezien de vorige bewoner namelijk ook de beheerder is van het pand doet deze hier nogal moeilijk over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom moet jij hem overhalen? Zijn probleem, niet het jouwe.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
gambieter schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:34:
Waarom moet jij hem overhalen? Zijn probleem, niet het jouwe.
Zoals gezegd is deze persoon ook beheerder van het pand. Deze wil niet opzeggen maar desnoods de kabel via bestaande aansluitingen omleiden naar een ander appartement. Hierdoor zou ik dus geen fiber (iets anders ligt er niet in het appartement) kunnen aanvragen. :S
Dit maakt het dus toch gedeeltelijk mijn probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Graggor op 18-11-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nouja, het is toch jouw woning? Jij hebt geen overeenkomst met XS4ALL en laat ze gewoon van de fiber af trappen >:)

Dus: zeggen tegen de oude bewoner dat hij/zij opzegt en dat je anders voor hem/haar opzegt :9

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Glashelder schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:46:
Nouja, het is toch jouw woning? Jij hebt geen overeenkomst met XS4ALL en laat ze gewoon van de fiber af trappen >:)

Dus: zeggen tegen de oude bewoner dat hij/zij opzegt en dat je anders voor hem/haar opzegt :9
Zou ik graag willen doen! Kan dit zomaar als de aansluiting in mijn appartement ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

3dd1e schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:41:
Zoals gezegd is deze persoon ook beheerder van het pand. Deze wil niet opzeggen maar desnoods de kabel via bestaande aansluitingen omleiden naar een ander appartement. Hierdoor zou ik dus geen fiber (iets anders ligt er niet in het appartement) kunnen aanvragen. :S
Dit maakt het dus toch gedeeltelijk mijn probleem.
Dan moet je naar je huurcontract kijken. Wat staat daar in?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik gebrijp uit jou tekst dat je in een woning woont die ook bewoont wordt door anderen, waaronder de beheerder.

Of is de eigenaar van het pand verhuist, maar verhuurt het pand nu aan jou?

Meestal kan je kosteloos opzeggen bij een verhuizing. Soms is er dan nog wel een verplichting om mee te nemen als in de nieuwe woning een abbonement mogelijk is.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:00
XS4ALL heeft een goede helpdesk, leg het probleem daar eens vrijblijvend voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Gertjuhjan schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:52:
Ik gebrijp uit jou tekst dat je in een woning woont die ook bewoont wordt door anderen, waaronder de beheerder.

Of is de eigenaar van het pand verhuist, maar verhuurt het pand nu aan jou?

Meestal kan je kosteloos opzeggen bij een verhuizing. Soms is er dan nog wel een verplichting om mee te nemen als in de nieuwe woning een abbonement mogelijk is.
Het is één groot pand met 13 individuele appartementen, dit word beheerd door een stichting, ik zit nu in een appartement dat voorheen gebruikt werd door de stichting. Zij zijn nu verhuist naar een ander deel van het pand. Aangezien in dat deel van het pand geen glasvezel zit, maar in de appartementen wel, kunnen ze het ook niet meenemen.
Von Henkel schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:53:
XS4ALL heeft een goede helpdesk, leg het probleem daar eens vrijblijvend voor..
Goed idee, misschien dat zij wat meer duidelijkheid kunnen bieden over het opzeggen en dergelijke.

[ Voor 15% gewijzigd door Graggor op 18-11-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3dd1e schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:22:
[...]

Wat ik heb gehoord moet je het lopende abbo dan alsnog meenemen naar je nieuwe woning, maar weet het zo niet zeker :s
Datr klopt dus niet. Wat als je er in het gebied waar je heen gaat die hele provider niet zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:59:
[...]

Datr klopt dus niet. Wat als je er in het gebied waar je heen gaat die hele provider niet zit?
In principe kan toch iedere provider overal leveren? (Eerst was dat met kabel natuurlijk lastig, maar zal nu ook wel veranderen aangezien alles daar ook van dezelfde partij word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
3dd1e schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:15:
Aangezien die oude bewoner het opzeggen te duur vind, heeft hij voorgesteld aan mij om de verbinding over te nemen.
Wat is te duur?

Als het een consumentenaansluiting is dan is die na het eerste jaar maandelijks opzegbaar. Daar kom je dus wel uit.

Als het een zakelijke aansluiting is dan wil jij die als particulier waarschijnlijk helemaal niet overnemen.

Als er al opzegkosten gelden (wat ik betwijfel) dan wil jij niet met die nadelen opgezadeld worden voor als je een keer weg wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 18-11-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Rukapul schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:03:
[...]

Wat is te duur?

Als het een consumentenaansluiting is dan is die na het eerste jaar maandelijks opzegbaar. Daar kom je dus wel uit.

Als het een zakelijke aansluiting is dan wil jij die als particulier waarschijnlijk helemaal niet overnemen.
Wat ik heb begrepen is het een consumentenaansluiting die is aangevraagd door die stichting, maar deze is pas een aantal maanden geleden afgesloten, dus hier zit de beheerder nog een tijdje aan vast.
Rukapul schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:03:
Als er al opzegkosten gelden (wat ik betwijfel) dan wil jij niet met die nadelen opgezadeld worden voor als je een keer weg wilt.
Dit ging puur om de "opzegkosten" van de resterende maanden

[ Voor 21% gewijzigd door Graggor op 18-11-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En die stichting gaat dus niet verhuizen en dan blijf je dus met die verbinding zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Dan moet de stichting het abbonement op zeggen of meenemen naar het nieuwe deel. Aangezien het niet meeneembaar is, dan zal hij of zij het op moeten kunnen zeggen.

Ik heb ook glasvezel gehad, maar toen ik verhuisde naar een plaats waar ze geen glasvezel hadden, kon ik kosteloos opzeggen.
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:06:
En die stichting gaat dus niet verhuizen en dan blijf je dus met die verbinding zitten.
Als de appartementen allen een eigen voordeur hebben (net als bij huurtoeslag) dan verhuizen ze naar een nieuw adres. Of te wel, ze verhuizen naar een plaats waar geen glasvezel mogelijk is dus dan is het opzegbaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Gertjuhjan op 18-11-2014 16:10 ]

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Gertjuhjan schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:08:
Dan moet de stichting het abbonement op zeggen of meenemen naar het nieuwe deel. Aangezien het niet meeneembaar is, dan zal hij of zij het op moeten kunnen zeggen.

Ik heb ook glasvezel gehad, maar toen ik verhuisde naar een plaats waar ze geen glasvezel hadden, kon ik kosteloos opzeggen.
Zal deze beredenering meenemen naar de klantenservice van xs4all en de stichting, wellicht dat we er zo uit kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08
3dd1e schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:02:
[...]

In principe kan toch iedere provider overal leveren? (Eerst was dat met kabel natuurlijk lastig, maar zal nu ook wel veranderen aangezien alles daar ook van dezelfde partij word)
Nee.
simpel.

Ik zit totaal niet in glas gebied.
zou het zo zijn dat ik van glasgebied naar niet glasgebied zijn gegaan. Dan kan ik zo opzeggen. Binnen glasgebied waar zij wel leveren moet je af blijven nemen binnen je contractduur.

maar in mijn ogen is het jouw probleem helemaal niet. Hij moet het gewoon zelf regelen zodat jij kunt nemen wat je wilt. Ongeacht of dit dezelfde provider is of niet.Stel het is een alles in 1 pakket en je wilt je nummer meenemen. Om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Nou iedereen, ontzettend bedankt voor alle informatie en suggesties!

Ik ga ermee aan de slag en hoop dat het snel opgelost is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Graggor op 18-11-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Nog een dingetje: als je een contract overneemt, neem je ook eventueel achterstallige betalingen over. Dus als de eigenaar (bij wijze van spreken) nog nooit een maand abonnementsgeld heeft betaald, draai jij daar ook voor op bij de overname. Lasten en lusten. Alhoewel ik geen lusten zie..........

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
En wat is je probleem om het over te nemen? Als het de kosten zijn dan doe je de beheerder toch een voorstel om het verschil tussen XS4All en een provider van jou keuze te verkleinen? Als het om het dienstenaanbod gaat dan is het wellicht wat lastiger, maar onoverkomelijk voor een paar maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Rukapul schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:29:
En wat is je probleem om het over te nemen? Als het de kosten zijn dan doe je de beheerder toch een voorstel om het verschil tussen XS4All en een provider van jou keuze te verkleinen? Als het om het dienstenaanbod gaat dan is het wellicht wat lastiger, maar onoverkomelijk voor een paar maanden?
Het gaat inderdaad om kosten en pakketkeuze.

De kosten van xs4all zijn namelijk wat hoger dan bij de provider van mijn keuze, zeker met de exta diensten die de provider van mijn keuze aanbied.

Ook zal ik dan bij xs4all meteen een nieuw abbonement moeten aangaan, aangezien er momenteel alleen internet geleverd word, en ik er ook graag bepaalde televisie pakketten bij wil.

En ik heb begrepen dat er nog 10 maanden te gaan zijn. Voor een maand of 2 zou het nog te doen zijn, maar 10 maanden is toch vrij lang.

[ Voor 8% gewijzigd door Graggor op 18-11-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als je een eigen adres daar hebt, dan moet hij gewoon opzeggen!
Als op hun nieuwe adres het abonnement niet leverbaar is, dan kunnen ze gewoon kosteloos opzeggen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08
Waarom zou je dit dan überhaupt overwegen?!
Als je precies dat zou afsluiten ok, maar je wilt totaal iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Arunia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:51:
Waarom zou je dit dan überhaupt overwegen?!
Als je precies dat zou afsluiten ok, maar je wilt totaal iets anders.
Dit heb ik puur overwogen omdat er moeilijk werd gedaan en dit als optie werd aangedragen. :$
Met deze informatie sta ik weer wat sterker in mijn schoenen en heb ik meer dan alleen deze ene optie. :)
Pagina: 1