Toon posts:

Aanwezigheid video bij textuele review ander benadrukken

Pagina: 1
Acties:

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-08 12:15
Is het niet mogelijk om bij een textuele review met video een sticker "incl. video" bij de link van de review te plaatsen? Dat lijkt me een stuk netter dan de benadrukking door middel van een extra link in het nieuwsoverzicht. :)

Anoniem: 601629

Hi matroosoft,
Dankjewel voor je suggestie, bedoel je een "icoon" voor de review met video in de nieuwsoverzicht? Dus een nieuwe icoon anders dan de huidige icoon voor reviews?
Op dit moment zijn er geen verschil (qua reviewtype in onze systeem) tussen een review zonder video en een review met video.

Zoals ik in .plan lees, zie ik hier inderdaad een groter issue: "dubbele content":
Review met video, bv: reviews: Nexus 9: Google doet mee met de grote jongens
Video zelf, bv: video: Google Nexus 9: High-end tablet met dito prijs
Dit gaan we met de redactie even kijken hoe we het beter kunnen tonen (of combineren)... :)

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:36
Een mogelijkheid is bijvoorbeeld om een video-icoon voor het aantal-comments-icoon te plaatsen (dus rechts uitgelijnd) wanneer de review een video bevat. Wanneer je dan op het video-icoon klikt opent alleen de video.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:41

Fiber

Beaches are for storming.

matroosoft schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:48:
Is het niet mogelijk om bij een textuele review met video een sticker "incl. video" bij de link van de review te plaatsen? Dat lijkt me een stuk netter dan de benadrukking door middel van een extra link in het nieuwsoverzicht. :)
Je kan die extra links weglaten via je FP instellingen... :)

Ik vind het juist wel prettig zo. Ik heb geen behoefte aan die video reviews, dus die hoef ik nu niet te zien, terwijl ik de gewone reviews wel blijf zien.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:25

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De dubbele vermelding van reviews voor de tekstuele review en videoreview in de nieuwslisting vind ik ook niet fraai. Onze eigen videoproducties worden nu op drie vaste posities met thumbnail tussen de nieuwslisting getoond. Volgens mij heeft de video dan geen eigen item meer in de listing zelf direct onder de review in de listing zodat het probleem van de dubbelering minder groot is geworden.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-08 02:15
Ik lees op de FP de lijst nieuwtjes e.d. met ook de geproduceerde video's van die dag (dat is zo'n combi zinnetje). "Video - bladiblafilmpje en nog 2 video's". Prima dat dat daar staat, al is het soms zo dubbelop met de review-titels, dat zij zo. Ik kijk graag alleen de video's.
Van mij mag dit dus zo blijven.

Het vervelende (voor mij) op dit moment is dat er uitgelichte reviews bovenaan staan, uitgelichte video's uit die uitgelichte reviews met thumb in de newslisting, en dan blijken dit ook nog video's van niet-vandaag te zijn. Deze horen hier gewoon niet meer thuis. Voor uitgelichte content is bovenin plaats, en ik vind het storend dat nieuwsjes van vandaag lager gerankt worden dan video's van dagen geleden die een prominente plek krijgen met een thumbnail.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-08 12:15
Bedankt voor de reacties.

@ning:
Het lijkt me inderdaad netter wanneer er rechts van de review-link een button/sticker of iets dergelijks komt. (Ongeveer zoals @diabolofan zegt) Als je daarop klikt, zou je direct naar de video kunnen springen. Er hoeft dan geen aparte link in het nieuwsoverzicht om de video te benadrukken, want dat kun je met de button/stikker net zo opvallend maken als je wilt.

@fiber:
ik weet dat ik het zo kan instellen, hij staat namelijk bij mij ook zo ingesteld. :) Mijn idee zorgt echter wel voor meer uniformiteit, denk ik.

Anoniem: 601629

diabolofan schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:23:
Een mogelijkheid is bijvoorbeeld om een video-icoon voor het aantal-comments-icoon te plaatsen (dus rechts uitgelijnd) wanneer de review een video bevat. Wanneer je dan op het video-icoon klikt opent alleen de video.
matroosoft schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:48:
Bedankt voor de reacties.

@ning:
Het lijkt me inderdaad netter wanneer er rechts van de review-link een button/sticker of iets dergelijks komt. (Ongeveer zoals @diabolofan zegt) Als je daarop klikt, zou je direct naar de video kunnen springen. Er hoeft dan geen aparte link in het nieuwsoverzicht om de video te benadrukken, want dat kun je met de button/stikker net zo opvallend maken als je wilt.
Dank jullie voor de input.
Op dit moment zijn er geen verschil (in de content management system die redactie gebruik) tussen een review zonder video en een review met video. Dus dit lijkt me een beetje ingewikkeld om te doen.
We hebben ook een plan om de redactionele review layout / presentatie verbeteren, dus we pakken dit issue mee op: Wat soort van video's zullen we in een geschreven review tonen, de hele review-video (dubbele vermelding dus) of korte hands-on video's, en verder op frontpage duidelijk maken, dat er video's in een geschreven review zijn :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee