Toon posts:

PC ziet interne harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste: mijn vraag is zo ver ik weet nog niet op het internet gesteld

Ik heb een schij gekregen van iemand maar mijn PC ziet een de schijf (Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB ATA/133 HDD) niet
Als ik hem aansluit met een koppelstuk werkend op 220 en USB3.0 voel ik de schijf wel draaien maar de PC ziet hem niet (dus ook niet in schijfbeheer) Ik heb deze gekregen van iemand die hem geformateerd had. Hij zei dat de schijf uit een oudere PC kwam waarbij de schijf het wel doet.
Ik heb gekeken bij schijfbeheer en in windows explorer maar hier ziet hij hem niet.
Dit is niet de enige schijf waarbij dit gebeurd, ik heb ook nog een:
nieuwere schijf van 1,0TB
schijf van 40GB
schijf van 120GB
Dit zijn allemaal HDD's
ligt dit aan het koppelstuk of aan de schijf zelf (want ik voel hem wel draaien).
Ik wilde ze weg doen maar toen dacht ik aan Tweakers :)

Alvast bedankt voor de reactie!!! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 14:35 . Reden: nog niet ingezet of ik hem zie in schijfbeheer ]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hoe bedoel je koppelstuk? Het is extern? Probeer de schijven eens intern te zetten. Andersom kan ook: als de schijven intern niet willen werken, probeer het eens met een external case.

[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 18-11-2014 14:42 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Verwijderd

Topicstarter
ohw sorry, de schijf is een interne schijf maar die mocht ik dus hebben en ik heb een koppelstuk voor een USB3.0 naar die interne harde schijf die ik dus extern gebruik. Ik ben zelf niet van plan om die interne schijf in te bouwen want ik ben blij dat mn PC het nu doet en dat wil ik niet verklooien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 14:46 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En geen van je schijven werkt extern? En wel allemaal als je ze direct intern aansluit?

/edit: een extra HDD insluiten aansluiten gaat je pc hoogst waarschijnlijk geen kwaad doen. Nu heb je er sowieso niks aan, want je weet niet wat het niet doet, de adapter of de schijf/schijven.

[ Voor 53% gewijzigd door br00ky op 18-11-2014 14:48 ]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ok maar heb je dan al geprobeerd deze schijven intern te zetten? Als 4 schijven niet zichtbaar zijn dan zal dat meer zeggen over dat 'koppelstuk' dan de schijven zelf.

Maar of het intern gezet kan worden is ook afhankelijk welke kabels/aansluitingen je hebt. Bij nieuwere pcs zie je de IDE aansluitingen niet veel meer, vooral de sata versies zie je. Als je dan ook meer info(merk/type)geeft over het moederbord en ook van het koppelstuk is er wat meer over te zeggen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Verwijderd

Topicstarter
uuuuuhm.... Ik heb een moederboard: MSI FM2-A78M-E35
Ik heb er al een SSD en een HDD inzitten
Ik heb geen van de losse schijven die buiten de PC liggen aangekoppeld direct op mijn Moederboard omdat ik niet wil dat iets fout gaat (en dan zit ik in de shit zonder garantie omdat ik ermee loop te klooien), Ook heb ik geen extra HDD kabel en wil ik geen van mijn 2 schijven loskoppelen. Het koppelstuk is:
https://www.conrad.nl/nl/...g-120-m-zwart-976534.html
Deze heeft mijn vader gekocht en ik probeer hier iets mee uit omdat het ding universal is, Ik heb alle stekkertjes aangesloten zoals het hoort en ik voel alle schijven draaien maar geen een ziet welke Pc ik ook heb (ik sluit de USB3.0 aan op USB3.0)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 15:06 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
De enige manier om uit te sluiten dat het dat koppelstuk is, is toch echt je HDD's op een andere manier aan te sluiten. Zolang je je OS op de SSD hebt staan kan je de HDD er probleemloos even uithalen... Of je moet hele gekke dingen gedaan hebben met drivers installeren etc.

Mobo heeft geen ide, dus aansluiten gaat niet eens.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 18-11-2014 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik sowieso niet :P, Maar ik wil heb eigenlijk gebruiken als een schijf die ik evt achterin mn PC heb zitten voor bijvoorbeeld een Server voor een spel bijvoorbeeld die je er zo weer uit kunt halen. Ligt het niet aan het koppelstukje?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zou best kunnen, maar dat is lastig uit te sluiten als je je schijven nergens anders op kan aansluiten. Overigens je schijven erg klein, vooral die van 40GB. Ik zou die gewoon sowieso weg doen, daar past nauwelijks een hedendaagse game op. Ook 120GB is weinig interessant. Mijn ipod heeft meer opslag.

Daarnaast zijn ze misschien ook nog eens vrij traag...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je die disks wel goed gejumperd? Ze moeten als master (soms als single) zijn gejumperd.

Verwijderd

Bekijk de schijf eerst even met diskpart, dan kan je zien wat de specs zijn: NTFS, FAT, GPT, MBR, Active etc. Daarna bepalen wat je er verder mee gaat doen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt. Maar die van 1TB is wel erg interressant, De disks kunnen niet "goed" of "fout" gejumpered want als je op die link kijkt, zie je dat dat plastikken aansluitingen zijn en daar druk ik hem goed in (40GB schijf)
Ik zal met diskpart kijken wat ik ermee doe...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met diskpart als ik "list disk" doe, Zie ik maar 2 schijfen en dat zijn mijn schijven die al ik mijn PC zitten dus... wat nu |:( ? ander koppelstuk proberen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan kunnen ze nog steeds verkeerd gejumperd staan natuurlijk.
Hoe heb je het ding gejumperd nu?

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 18-11-2014 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de voeding van de treansformer in 220 volt en de USB3.0 speciale connector in mijn USB3.0 van mijn PC. De schijf heb ik in de enige connector gedaan waar hij op pastte en ik heb de voeding van die schijf er goed om in de schijf rechts gedaan en de andere kant van die schijfvoeding in het gaatje rechts naast de voeding van de connector gedaan.
Ik bekeek de schijf een en ik zag er
DS (MASTER)
CS enabled
Cap Limit
DS (SLAVE) or spare
op staan met een jumpertje die op DS (MASTER) staat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou dat moeten werken. Evt kun je 'm nog eens op cableselect zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Welke van de genoemde is dat? :S

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Heb je ook al een usb2.0 aansluiting geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar USB2.0 Werkt (ook) niet, Ik heb het ook al geprobeerd op een andere PC op USB3.0 en USB2.0 maar werkt niet.... ;(

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
CS enabled

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik zal t proberen.. :D

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 01:36

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je sluit naast dat koppelstuk toch ook wel de 4-polige molex (voeding met geel-zwart-zwart-rood kabels) aan op de HD?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker wel, anders draait hij niet eens, maar alsnog bedankt voor je oplettendheid.
Pagina: 1