Nieuwe socket A cooler

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Misschien is deze vraag al geweest, maar in de search vond ik niet echt een bevredigend antwoord.
Ik ga binnenkort een nieuwe CPU kopen, 1200 of 1400mhz TB en deze natuurlijk proberen hoger te krijgen :) Maar ik heb nu een Coolermaster DP5-5H51-01 en ben bang dat deze het niet echt red op die snelheden. Ik zoek dus een nieuwe cooler, 4 dingen belangrijk:

1. Niet te zwaar, ik moet ermee naar LAN's kunnen zonder dat mijn socket onderin de kast ligt na een drempel.
2. Niet meer lawaai maken als mijn 80mm Delta MP Casefans (dus niet zo'n irri fluittoon erboven uit, de Globalwin WBK38 lijkt me daarmee afvallen)
3. Niet mijn core molesteren
4. In NL te krijgen (silverado erg mooi, maar wat de bank aan extra kosten vraagt is niet leuk)

Kwam op de Alpha PAL6035 met 60mm Delta MP of de Zalman CNPS3100G, maar mijn airflow is wat minder door wat insteekkaarten en geen outtake fan achter de CPU (aopen HQ-08) waar de Zalman mij dat wel leek nodig te hebben.

Heb geen ervaringen met dit soort coolers, wie weet wat in mijn geval beste oplossing zou zijn? (misschien is een goedkope FOP32 wel wat?)

Flickr | Lego collectie

• scorpionv
  • Laatst online: 21:40

scorpionv

This space for rent

Thermosonic Thermoengine schijnt erg goed te zijn, UTS voor meer info. Ook niet extreem zwaar geloof ik.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Onafhankelijk van wat voor een koeler je er in stopt,
een dikke outtake fan zal echt nodig zijn. Plus een intake ;)

Hoeveel geld wou je voor een koeler uitgeven ?

• Speedy
Nou die Zalman en Alpha zitten in prijsklasse van fl 125,- daar in de buurt (dus geen The Core of Swiftech)

Intake bij mij is een 80mm Delta MP, outtake alleen de voeding (standaard AOpen) en helemaal boven in 2 80mm MP's voor de HDD's

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Die thermo engine is duidelijk beter dan die Zalman. Maar die outtake mmhh..

Waar zitten die twee 80mm MP's precies ?

Verwijderd

O,
en is het een Midi of Full tower ?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Gewoon een coolermastertje is goed hoor,
gewoon ff 80/92mm fan opknalle en hij koelt net zo goed als een alpha delta/mp combo (5 graden beter stressed) dit weet ik omdat ik die ook heb.

zie screenshots in sig

• Speedy
Is een Bigtower, de 2 outtake fans zitten helemaal bovenin (boven voeding) waar ze de HDD's koelen. Dat gat waar eventuele airflow door zou moeten kunnen is volledig dicht met kabels, dus die 2 hebben geen enkel nut meer voor de CPU.

Een 80mm fan op mijn Coolermaster bouwen zie ik niet zo zitten, ben niet echt handig met dat soort dingen en ik wil wel een LAN proof pc :)

Die Thermosonic Thermoengine V60-4225 zou er dan eventueel ook bij kunnen in dat rijtje, maar is dit geen core crusher (ging me bijna mis met een Orb)?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/981570015.jpg

En is hij samen met die T&T fan (die Delta HP is gewoon te luid) nog net zo goed/beter als een Alpha of Zalman? (ivm wat ik hier lees)

Flickr | Lego collectie

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Hmm, die outake fan. Mischien een idee om een enermax voeding te kopen, zoek naar enermax in de search hier. Ikzelf heb een 80 MM koeler in mijn voeding gepropt. Scheelt zo'n 10 graden.

Enermax voeding:Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com.tw/pro-img/switching/eg285p-vefc.jpg

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Een outtake fan is absoluut nodig. Als de warmte blijft hangen is het hele effect van een goede CPU koeler weg. En kun je net zo goed je coolermaster houden.

De Silverado is wel in Nederlands te krijgen. je komt dat rond de 170 gulden uit.

Ik heb zelf de thermoengine. En hij is erg goed. Ik heb hem wel met 7200 toeren fan. Maar je kunt hem gewoon met standaard fan pakken en dan maakt ie echt niet meer herrie als een coolermaster. Het is geen corecrusher. Maar ik zou toch gewoon standaard een spacer gebruiken als ik zo'n dure TB had. Dat is toch wel net zo veilig... je weet het nooit.

Wat ook een goede koeler is, en niet duur: De Vulcano 2. Kost 3 tientjes. Koelt niet zo goed als een thermoengine. Maar is ook zeker niet slecht.

Geen inspiratie

• Speedy
Ja zo'n Enermax is dan wel een optie, heb er wel eens naar gekeken maar dat scheelt dus echt veel in warmte. Versneld invoeren maar :) In mijn kast kan ik geen 80mm plaatsen, dan komt hij half op de backplate, half daarbuiten. Toch een minder goed doordacht design die A-Open :(
Een Spacer is idd nog niet zo'n gek idee, maar waar ik meer mee zat was dat die Thermoengine met standaard fan ongeveer op koelniveau van een Orb zat, dan lijkt me zo'n Alpha/Delta MP beter presteren. De Zalman zal wel afvallen, van opzij kan hier geen koude lucht worden aangezogen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 16:31 schreef TAG_Speedy het volgende:
*knip
In mijn kast kan ik geen 80mm plaatsen, dan komt hij half op de backplate, half daarbuiten. Toch een minder goed doordacht design die A-Open :(
Daar heb (had) ik dus gewoon wel een 80mm gezet. In mijn Aopen midi kast. Inderdaad is de backplate versprongen.

Nu een 120 mm. Gaat best. Je moet een beetje knutselen, maar dat houdt je van de straat :)
Een Spacer is idd nog niet zo'n gek idee,
vindikook ;)
maar waar ik meer mee zat was dat die Thermoengine met standaard fan ongeveer op koelniveau van een Orb zat,
hah zeker bij ome Tom gekeken. Forget it :)
No way dat de SOrb T.Engine of Alpha prestaties benaderen kan.
dan lijkt me zo'n Alpha/Delta MP beter presteren.
*knip*
Als iemand je dat succesvol heeft wijsgemaakt, moet die persoon snel deur aan deur gaan verkopen. Die zal miljonair worden.

Een Delta 60 MP heeft dezelfde (of minder) luchtverplaatsing als de standaard fan van de T.Engine.(18 voor de Delta en 21 dacht ik voor de standaard fan van de T.Engine)

Aangezien die Thermo Engine met dezelfde fan veel beter presteert, kun je het niet bijsloffen met een Alpha/Delta MP combinatie.

Let wel, 'veel beter' is hier 4 tot 6 graden of zo, verwacht geen wonderen.

Als de kast 30 graden is, zal je cpu dus ook warmer worden dan iemand met een vergelijkbaar systeem en koeler die een lagere temp in de kast heeft, b.v. 22 graden.
Dan zit je al meteen 8 graden hoger....

Greetz,
Hooi. :Y)
Pagina: 1