Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Topicstarter
Beste MedeTweakers,

Ik zie regelmatig videokaarten van dezelfde fabrikant waarvan het prijsverschil precies het omgekeerde is van het prestatieverschil. Bijvoorbeeld: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G vs MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC. De Gaming is bijna een tientje goedkoper dan de 4GD5T OC, maar hoger geklokt:
De normale en turboklok van de Gaming zijn respectievelijk 1,14GHz en 1,279GHz;
De 4GD5T OC loopt op respectievelijk 1,102GHz en 1,241GHz.

Voor de rest is het enige verschil in specs dat de Gaming 1x 6-pins en 1x 8-pins aansluiting heeft en de 4GD5T 2x 6-pins aansluitingen. Het stroomverbruik van de Gaming is echter 148W volgens de specs, en het verbruik van de 4GD5T is 170W. Dit lijkt me een beetje de omgekeerde wereld..

Zou iemand mij kunnen uitleggen waar dit prijsverschil mee te maken heeft, en waar de specs van de 4GD5T op slaan? Ik bedoel, hoger verbruik maar 2x 6-pins ipv 1x 6-pins en 1x 8-pins en intussen een lagere klok?

Ik hoop dat jullie het wat duidelijker kunnen maken :/

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heel vaag inderdaad, overigens staat op de MSI site dat de OC kaart 145w verbruikt bij specs: http://www.msi.com/produc...-.html#hero-specification

Grappig overigens dat de OC kaart volgens Tweakers 12,5 cm hoog is en 3,5 cm breed, redelijk bizarre afmetingen :D

Verder heb ik eerlijk gezegd geen idee waarom je ooit de zogenaamde OC editie zou nemen, aangezien deze lager is geklokt, lelijker eruit ziet, duurder is en ook geen deels passive fan heeft. De OC kaart is trouwens zeer slecht verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De OC kaart heeft een betere koeler voor zover ik kan zien "provides 20% more airflow".
Propeller Blade Technology

Produce 20% more airflow than traditional fan design.
Produces less noise than traditional fan designs.
Of het onzin is... Tja, dat weet ik niet. Daar moet je echt reviews voor opzoeken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-05 13:28
De gaming kaart heeft ook 'custom' koeling, weet niet precies hoe die presteren tegenover een traditional fan design maar je kunt dus niet direct zeggen dat de OC 20% beter is dan de fans op de gaming kaart.
Ik heb zelf 2 maal de gaming kaart in mijn systeem zitten, zijn heerlijke kaarten.
1x6 pin en 1x8 pin voeding vind ik ook een voordeel aangezien je hier meer ruimte hebt met eventuele overclocks, aangezien je meer voeding op de kaart hebt. Dit kan al erg goed met de fans die standaard op de gaming kaart zitten, laat staan met de laatst uitgebrachte waterblocks van EK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Topicstarter
stin00 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:03:
Grappig overigens dat de OC kaart volgens Tweakers 12,5 cm hoog is en 3,5 cm breed, redelijk bizarre afmetingen :D
Ja, dat had ik ook al opgemerkt en gewijzigd. Het is net verwerkt door de Pricewatch Managers. Ik heb het even gecontroleerd en nu klopt het ;)
Verder heb ik eerlijk gezegd geen idee waarom je ooit de zogenaamde OC editie zou nemen, aangezien deze lager is geklokt, lelijker eruit ziet, duurder is en ook geen deels passive fan heeft. De OC kaart is trouwens zeer slecht verkrijgbaar
Ja, precies. Daarom heb ik dit topic ook geopend ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 09:51

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Volgens mij zit het verschil voornamelijk in het feit dat de OC versie 3x DP heeft. Dat maakt 3 monitor setups mogelijk.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Topicstarter
Nee, dat heeft 'ie niet :D

De reference kaart heeft 3 DisplayPorts ja. De MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC heeft echter 1x DisplayPort, 1x DVI-D, 1x DVI-I, 1x HDMI. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Pwuts op 18-11-2014 17:02 ]

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1