Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopadvies development gezocht

Pagina: 1
Acties:

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11 09:53
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop om eigen projectjes te gaan ontwikkelen. Dit bestaat voor nu nog uit Android Apps en iets met een Raspberry Pi, maar dit kan nog uitgebreid worden met meer ontwikkelprojecten..

Verder wil ik wel een enkel spel kunnen, spelen. Het maakt voor de spellen niet uit of het op een windows of mac is. Qua graphics zijn deze spellen ook niet extreem veeleisend, wat binnen mijn eisen dus wel haalbaar is.

Wat is je budget?
Ik wil onder de € 1300,- te blijven als dit kan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet wel gemakkelijk mee te nemen zijn. Ik heb nu een 17" via mijn werk en ik vind deze voor mijzelf toch iets te groot. Tussen de 13" en 15" is dus wel een eis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeuren voor mijn nieuwe laptop zijn:
- Mac of Windows
- Minimaal 6, bij voorkeur 8 GB werkgeheugen.
- SSD met minimaal 128 GB
- Minimaal i5 processor
- USB 3.0
- HDMI
- Goede accuduur
- Niet te veel lawaai ;)

Ik heb zelf rondgekeken en vond de Macbook Pro (13.3") voor € 1.329,- (+/- €1,250,- met studentenkorting) die mij opzich wel aansprak. Ook omdat ik veel mede-ontwikkelaars positief hoor over een Macbook. Ik weet alleen niet voldoende van de macbooks nog om deze goed te kunnen vergelijken met Windows..

Alvast bedankt voor julie reacties en tips! :)

Verwijderd

Begrijp je helemaal, een rmbp 13 inch is fantastisch mooi en heeft een mooi beeldscherm maar als ik de hardware specificaties en prijs zie dan gaat er bij mij een knop om( meer een lp die overslaat). ;)
Als je in de prijsklasse van 1300 euro rond kijkt kun je best wat anders krijgen met meer bang for the buck.
De ultrabooks met dedicated gpu van bijvoorbeeld Acer of Asus. Deze hebben ook een metalen body( meestal geen unibodybehuizing maar toch wel mooi)
Asus UX32LN-R4029H
http://www.notebookcheck....view-Update.120179.0.html
Probleem is wel dat je ze bijna nergens kan krijgen, wat is dat toch met Asus dat de helft van hun laptops nergens te krijgen is?
Je zou ook een Microsoft surface pro 3 kunnen overwegen die zit echter wel in dezelfde hardware klasse als de rmbp maar met mooi magnesium body en scherm ook een optie.
reviews: Microsoft Surface Pro 3: meer laptop, minder tablet

Of
Je kijkt naar een 15 inch en er gaat een derde deurtje open naar een ontzettend grote ruimte met heel veel laptops >:) .
Dan heb je qua hardware en dus bang for the buck het walhalla.
I7 quad core, dedicated gpu gtx 8600m, 16 gb werkgeheugen, ips scherm en 512 gb ssd
(Merken: Lenovo, Asus , Acer, Dell, MSI kleinere merken BTO, Alternate)

• PRoCx
Bedankt voor je reactie. Ik keek bij een mbp ook richting de software kant. Ik hoor van velen dat het goed integreert, dus vandaar dat ik deze benoemd heb.

Ik zie dat de Surface Pro een beetje tablet-achtig is. Dat is niet exact wat ik zoek. Ik zal in ieder geval eens lang de andere merken kijken voor een optie. Het belangrijkste is voor mij dat ik makkelijk kan werken. Als ik hier een klein beetje kracht voor moet opofferen vind ik dat geen groot probleem.
Als een Mac of Lenovo of MSI of iets anders het makkelijkst mee te werken is, neig ik daar meer voor te kiezen ( zolang de prestaties natuurlijk wel goed zijn)

Verwijderd

Prima motivatie, software is immers waar je het werk mee gaat doen, belangrijk dat het goed aansluit. En dat je daar misschien mindere hardware voor wilt accepteren is ook begrijpelijk. Misschien reageert er iemand die meer ervaring heeft met MacBook pro retina en je gerust kan stellen.

• PRoCx
Inderdaad;) Een advies van een MBP gebruiker is wel prettig in deze situatie